abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 juli 2009 @ 12:36:41 #26
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_70962958
De vraag is in hoeverre een en ander in de praktijk uitgevoerd gaat worden. Het wachten is dan ook op de eerste persoon die beboet gaat worden, en waarvoor precies.

Artikelen:

Het is overigens meer een aanpassing van een allang bestaande wet tegen laster en smaad dan alleen godslastering, en voornamelijk van toepassing op de media!!! Dat wil zeggen dat in geval van smaad en laster er snellere procedures zijn voor klachten, er snellere oplossingen gezocht en uitgevoerd kunnen worden etcetera.

Irish defamation law

Artikel van een politiek journalist uit Ierland

How Are We Going To Derail This Stupid Blasphemy Law?

Mijn zoon vroeg of ie nu zijn Slipknot shirts niet meer aan mag

[ Bericht 22% gewijzigd door ElizabethR op 14-07-2009 13:06:09 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:09:40 #27
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_70963978
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 01:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
In Ierland is een wet aangenomen die godslastering van elke aard verbiedt en bestraft met een boete van minimaal 25.000 en maximaal 100.000 euro.

De maximale boete wordt juist verlaagd van 100,000 naar 25,000!
Ik vind je artikeltje nogal ernstig gekleurd en stemmingmakerij.
In feite verandert er niet eens zoveel aan de in 1961 aangenomen wet. De procedures voor het aanklagen van de media wegens smaad en laster worden vereenvoudigd.

Atheïst Ireland gaat de nieuwe wet binnenkort testen door het uitbrengen van een, onder de nieuwe wet, godslasterlijke publicatie.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:51:31 #28
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_70965373
Ik vind censuur in principe een slechte zaak, maar de schrijver van dit stuk overdrijft wel erg met zijn voorbeelden. Ik denk niet dat het moeilijk is om aan te tonen dat "redelijke personen" literaire waarde zien in Salman Rushdie's De Duivelsverzen. (http://en.wikipedia.org/w(...)iticism_and_analysis)
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:47:05 #29
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_71394043
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:09 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

De maximale boete wordt juist verlaagd van 100,000 naar 25,000!
Ik vind je artikeltje nogal ernstig gekleurd en stemmingmakerij.
In feite verandert er niet eens zoveel aan de in 1961 aangenomen wet. De procedures voor het aanklagen van de media wegens smaad en laster worden vereenvoudigd.

Atheïst Ireland gaat de nieuwe wet binnenkort testen door het uitbrengen van een, onder de nieuwe wet, godslasterlijke publicatie.
Typisch Ali, eerst een obscuur nieuwsfeitje droppen dat in zijn straatje te pas komt, en vervolgens, als blijkt dat ie het weer eens ernstig gekleurd heeft neergezet allemaal, niet meer reageren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')