Ben dus net terug na een pokke end wandelen.

Mijn plan was om mij vanavond samen met een mattiej lam te zuipen onder het genot van een paar films,
maar dat mag ik nu wel vergeten.
Ik was dus op de fiets gesprongen om nog gauw een krat bier te scoren bij de nachtwinkel, en daarna nog een eind door te rijden naar die mattiej. Ik ben al een stuk of 2 kilometer ver en ik zie in een klein zijstraatje een ouwe vallen. Ik pleur mijn fiets in de berm en loop de straat over om die ouwe te helpen.
Die was inmiddels al recht gekrabbeld in zijn eentje en ik had hem nog geholpen om zijn fiets (zo'n gedrocht met van die 2 zware zakken aan, wat er in zit was me een raadsel, geen wonder dat ie er mee omver pleurt) terug overeind te zetten. Hij bedankt me en ik voel me goed omdat ik zonet een oudje had geholpen.
Ik bedenk me net dat het vrijdagavond is en die mattiej waar ik bij zou gaan misschien wel al andere plannen had, dus misschien moest ik toch maar eens bellen. Zou mij ook weer een eind fietsen besparen, je weet nooit dat je voor een gesloten deur staat. Ik graai naar mijn rechterzak om mijn mobieltje te nemen, maar die vind ik niet meer.
In alle paniek (is pas 3 dagen oud, zo'n Samsung Star) kijk ik overal rond maar zie niets. Misschien uit mijn zak gevallen dacht ik en ik zou de afgelegen route terug rijden om te kijken of het mobieltje nergens terug te vinden was. Ik ga het zijstraatje waar ik de ouwe had geholpen uit, en wil terug de straat over steken om mijn fiets op te halen die ik in alle haast in de berm had gepleurd.
Wat ik toen zag tart alle verbeelding.. aan de andere kant een Samsung Star, zo plat als een vijg.. uit mijn zak gevallen dus nadat ik in alle haast aan het rennen was om die ouwe te helpen en een paar auto's overgewalst. Maar da's nog niet alles.. de fiets was uit zichzelf weggereden blijkbaar, want ook die was godverdomme nergens meer te bespeuren.

Klacht 1: Pokke end (2 km.) te voet moeten terug lopen
Klacht 2: Goed hart willen tonen en in alle haast mobiel verliezen waarna die platgewalst word
Klacht 3: Mensen die niet van andermans spullen kunnen blijven of de fiets is er zelf vandoor gegaan
Klacht 4: Geen bier en een verschrikkelijke baaldag