Precies mijn punt.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 20:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Om de laagste salarisschalen ook nog belasting te laten betalen is onverstandig. Dan wordt werken wel héél onaantrekkelijk in Nederland.
Ook helemaal mee eens.quote:Dat schijvensysteem is niet de grote boosdoener, dat is feitelijk heel eenvoudig. Het probleem zijn al die wazige aftrekposten.
Mijn vrouw werkt, maar ik leg geld bij voor kinderopvang. Dat is pas de-motivatie. Werk is belangrijk voor meerdere dingen, dus daarom blijft ze werkenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 20:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Om de laagste salarisschalen ook nog belasting te laten betalen is onverstandig. Dan wordt werken wel héél onaantrekkelijk in Nederland.
Mijn vriendin werkt bijv. in de kinderopvang en verdient iets van 10 euro per uur bruto. Dat is met een 18-urige werkweek dan ook netto. (2,35% inkomstenbelasting moet ze op een deel betalen ofzo).
Nu kunnen we nog de kinderopvang betalen van dat geld en spelen we quitte. Als ze ook nog belasting zou moeten betalen (zelfs maar 33%) dan brengen we dus meer naar dezelfde kinderopvang dan dat we er van ontvangen. Dat zou te gek worden, dan zou ik haar verbieden te blijven werken. En dat geld voor heel veel gezinnen. Terwijl deze mensen an sich toch een nuttige bijdrage leveren aan de maatschappij.
Dat schijvensysteem is niet de grote boosdoener, dat is feitelijk heel eenvoudig. Het probleem zijn al die wazige aftrekposten.
Ik denk dat zowel de huurlasten als de kooplasten aftrekbaar moeten worden.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 20:46 schreef draaijer het volgende:
Even hypothetisch. Stel de HRA wordt afgeschaft. Vinden jullie dan niet dat de mensen die 3x modaal+ verdienen teveel moeten afdragen? Alles en niet alleen de inkomstenbelasting is hoger.. Is dat eerlijk?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |