abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70861156
Ik wil een nieuwe verzekering afsluiten, maar de verzekering (Unive) eist een procesverbaal, voor een akkefietje (ik heb mijzelf verdedigd) van een tijd geleden. Nu heb ik helemaal geen procesverbaal gekregen.

Mag de verzekering een procesverbaal eisen?
Kan ik uberhaupt aan een procesverbaal komen?

Er is nooit een boete gekomen, alleen een schadevergoeding, heeft de verzekering het recht om mij te weigeren?
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 21:10:57 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_70861456
Ik neem aan dat ze willen weten wat er precies gebeurd is en of het eventueel grond is voor uitsluiting of verhoogde premie of zo. Kun je dat niet gewoon bij de politie opvragen?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 10 juli 2009 @ 21:32:36 #3
240066 Mr.Talisker
Care for a dram?
pi_70862057
Ze mogen het van je verlangen, en als je het niet wil laten inzien weet je zeker dat je verzekering niet tot stand komt. Hier kan je je eigen pv waarschijnlijk wel opvragen:

http://www.stichtingpv.nl/index.asp
  vrijdag 10 juli 2009 @ 21:46:28 #4
3542 Gia
User under construction
pi_70862425
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 20:59 schreef Posergoth6667 het volgende:
Ik wil een nieuwe verzekering afsluiten, maar de verzekering (Unive) eist een procesverbaal, voor een akkefietje (ik heb mijzelf verdedigd) van een tijd geleden. Nu heb ik helemaal geen procesverbaal gekregen.

Mag de verzekering een procesverbaal eisen?
Kan ik uberhaupt aan een procesverbaal komen?

Er is nooit een boete gekomen, alleen een schadevergoeding, heeft de verzekering het recht om mij te weigeren?
Een procesverbaal is niet een synoniem van een boete, hoor.

Als bijvoorbeeld, je portemonee gerold wordt, met je id erin, dan moet je hier aangifte van doen. Dan maakt de agent een proces verbaal op, waarmee je dan op het gemeentehuis een nieuwe id kunt aanvragen. In dat geval krijg je geen boete en kun je de kosten vaak nog verhalen op je verzekering ook.

Als van dat akkefietje verslag is gelegd bij de politie, dan moet je dat verslag dus opvragen.
pi_70862513
Over het algemeen worden bij verkeersongevallen (tenzij hele lichte schade / geen letsel) een sgn. registratieset gemaakt. Dat noemt men een proces-verbaal en dat kun je opvragen bij de stichting processen-verbaal (zie link hierboven).

Ik sta er trouwens van te kijken dat iedereen zo'n proces-verbaal kennelijk kan opvragen (staan toch NAW gegevens in e.d.).
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 22:17:45 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70863364
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 21:32 schreef Mr.Talisker het volgende:
Ze mogen het van je verlangen, en als je het niet wil laten inzien weet je zeker dat je verzekering niet tot stand komt. Hier kan je je eigen pv waarschijnlijk wel opvragen:

http://www.stichtingpv.nl/index.asp
Volgens mij heeft TS het over een opstootje en niet over een aanrijding... Ik vind het maar vaag, hoe komen ze uberhaupt aan die informatie TS?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70864200
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 22:17 schreef eleusis het volgende:

[..]

Volgens mij heeft TS het over een opstootje en niet over een aanrijding... Ik vind het maar vaag, hoe komen ze uberhaupt aan die informatie TS?
Waarschijnlijk omdat TS naar waarheid de vragen over 'de voorgaande 7 jaren' m.b.t. contact met de politie heeft ingevuld
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_70868760
dat laatste inderdaad ja...

had het niet moeten doen, maar ik weet niet wat voor problemen ik dan ga krijgen als ze er achter kunnen komen.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_70868913
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 01:58 schreef Posergoth6667 het volgende:
dat laatste inderdaad ja...

had het niet moeten doen, maar ik weet niet wat voor problemen ik dan ga krijgen als ze er achter kunnen komen.
Móchten ze het te weten komen (ik zou zo 1-2-3 niet weten hóé, overigens) en er ís schade, dan zou het kunnen zijn dat je geen dekking hebt. (en de verzekering wordt beëindigd en je bent veroordeeld tot de verzekeraar Rialto, omdat 'verzwijging' (het voormalige art. 251) geregistreerd wordt in een centrale database, waardoor andere verzekeraars óók weten dat je hebt gelogen)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')