davidvp01 | vrijdag 10 juli 2009 @ 16:00 |
Ik ben van plan een nieuwe auto te kopen. Nu ben ik er nog niet helemaal uit wat de marge van een dealer is. De situatie is als volgt; Kosten nieuwe auto: ¤16.500 Slooppremie ¤ 1.000 Aanvulling slooppremie van fabrikant ¤ 1.500 - 1750 Kom ik op een totaal van ¤14.000 Nu zit de korting van de fabrikant al op meer dan 10% van de catalogus prijs. Wat zou de ruimte zijn die de dealer nog heeft? Belangrijk is denk ik wel dat het om een totaal nieuw model gaat, en dus waarschijnlijk geen voorraad opmaken is voor deze dealer. Wil nog een andere auto inruilen, maar daar krijg ik bij deze dealer de helft voor van wat ie waard is dus die verkoop ik wel particulier. Ik begrijp dat ik dit lekker moet gaan uitproberen, maar wellicht zitten hier wat mensen die ervaring of voorbeelden uit de praktijk hebben... (verschil tussen de korting die fabrikant geeft en die de dealer dan nog kan geven) | |
JuiceJuice | vrijdag 10 juli 2009 @ 16:01 |
Ga eens kijken bij verschillende dealers. ![]() | |
davidvp01 | vrijdag 10 juli 2009 @ 16:06 |
quote:Dat begrijp en doe ik ook wel, maar ben gewoon benieuwd of die dealer nog dezelfde marge heeft als de fabriek al 1500,- korting geeft... | |
sanger | vrijdag 10 juli 2009 @ 16:11 |
Wat voor model is het? Er zit meer marge op een auto in het hogere segment, dan een volume model ![]() | |
davidvp01 | vrijdag 10 juli 2009 @ 16:13 |
quote:De nieuwe VW Polo. | |
MouseOver | vrijdag 10 juli 2009 @ 16:24 |
Dus je hebt twee oudere auto's waar je vanaf wilt? Of denk je die slooppremie zo te krijgen ![]() | |
davidvp01 | vrijdag 10 juli 2009 @ 16:27 |
quote:Heb er inderdaad 2, 1 gaat zowiezo voor de slooppremie, de ander moet ik gewoon de beste prijs voor zien te krijgen. | |
RemcoDelft | vrijdag 10 juli 2009 @ 16:57 |
N00b, crossposten is niet gewenst. | |
JumpingJacky | vrijdag 10 juli 2009 @ 17:00 |
Hier verder? Nieuwe auto, de onderhandelingen... | |
Drive-r | vrijdag 10 juli 2009 @ 17:32 |
quote:Nou ja, ik kan het alleen hier vanuit de UK bekijken. De dealer kan volgens mij nog minimaal 10% extra geven. Ik ben zelf laatste langs geweest voor een auto en daar ging de eerste 10% er direct al af, maar ik zet zelf in op totaal 25% korting (zonder sloop premie). Een collega's heeft het laatst ook zover gekregen, dus zodoende heb ik een benchmark. Vergeet niet dat de verkoop echt stil ligt, alles helpt ze momenteel, dus die korting is makkelijker dan voorheen. | |
davidvp01 | zaterdag 11 juli 2009 @ 00:15 |
quote:Zo! 25%??? Heb altijd het idee dat ik wat te hoog inzet, maar 25% vind ik nog een beste korting... Meen je dat serieus? Of is de markt zo anders dan in NL? | |
Gnittoo | zaterdag 11 juli 2009 @ 10:46 |
25% kun je hier wel vergeten. VW is toch al niet zo'n prijsstunter dan ook nog voor een splinternieuw model gaan? ik denk dat je korting minimaal zal zijn. | |
klipper | zaterdag 11 juli 2009 @ 12:21 |
quote:Hoge kortingen kun je wel vergeten, wil je een leuke korting krijgen, dan zal je toch echt een voorraad auto moeten nemen, daar willen ze vaak nog wel een leuke aanbieding van maken, maar op een auto die ze zelf ook nog in moeten kopen. ![]() De voorraad drukt immers op hun lasten. ![]() Enja de markt is in Nederland heel anders dan in het buitenland, de auto wordt in Nederland standaard tegen een lagere winstmarge verkocht, komt door de overheid met hun BPM, en om de auto niet te onaantrekkelijk te maken voor Nederland kiezen ze dus voor een lagere winstmarge maar wel een vrijwel gelijke verkoopprijs. | |
sanger | zaterdag 11 juli 2009 @ 13:10 |
quote:Behalve verkopen met verlies ![]() En 25% marge op een VW Polo zit er niet eens ![]() | |
Accordtje | zaterdag 11 juli 2009 @ 13:25 |
quote:Die markt is heel anders dan in NL. De marge op auto's uit het segment VW Polo is niet zo groot. Denk dat je niet meer dan een procent of 8 moet rekenen. 1 tip: laat in eerste instantie niet blijken dat je wat inruilt. Dan zijn ze iets makkelijker met de korting geven. Dan kan je makkelijker achterhalen wat ongeveer z'n marge is en als je dat eenmaal op papier hebt laat je er daarna nog 1 maken met de slooppremie erbij gerekend. | |
Bassfly | zaterdag 11 juli 2009 @ 13:34 |
Ik heb weleens gelezen dat de marge bijde VW-dealer op 7 a 8 % zit. | |
Drive-r | zaterdag 11 juli 2009 @ 16:29 |
quote:Da's een bekend misverstand. Verkopen met verlies is soms ook nodig voor de dealer. Met een 30% daling van de verkoop, is het moeilijk voor dealers om sommige kosten te blijven dragen als de "cash" op raakt. Dan moeten er soms gewoon wagens verkocht worden met verlies om de rekeningen te voldoen... Anyway, de Landrover dealer hier gaf al direct aan dat hij 10% had om mee te spelen, dus ik heb hem verteld dat die voor mij waren. Nu nog een extra 10% eraf, vind ik zelf. De fabriek lijdt immers ook... Die 25% was trouwens op een gloednieuwe Audi A6, niet eens uit voorraad, maar gewoon zelf samengesteld en uit de fabriek geleverd. Wel een goeie deal hoor, volgens mij. |