abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70851823
Ik ben van plan een nieuwe auto te kopen.
Nu ben ik er nog niet helemaal uit wat de marge van een dealer is.
De situatie is als volgt;

Kosten nieuwe auto: ¤16.500
Slooppremie ¤ 1.000
Aanvulling slooppremie van fabrikant ¤ 1.500 - 1750

Kom ik op een totaal van ¤14.000

Nu zit de korting van de fabrikant al op meer dan 10% van de catalogus prijs.
Wat zou de ruimte zijn die de dealer nog heeft?
Belangrijk is denk ik wel dat het om een totaal nieuw model gaat, en dus waarschijnlijk geen voorraad opmaken is voor deze dealer.
Wil nog een andere auto inruilen, maar daar krijg ik bij deze dealer de helft voor van wat ie waard is dus die verkoop ik wel particulier.

Ik begrijp dat ik dit lekker moet gaan uitproberen, maar wellicht zitten hier wat mensen die ervaring of voorbeelden uit de praktijk hebben... (verschil tussen de korting die fabrikant geeft en die de dealer dan nog kan geven)
  vrijdag 10 juli 2009 @ 16:01:31 #2
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_70851868
Ga eens kijken bij verschillende dealers.
pi_70852055
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 16:01 schreef JuiceJuice het volgende:
Ga eens kijken bij verschillende dealers.
Dat begrijp en doe ik ook wel, maar ben gewoon benieuwd of die dealer nog dezelfde marge heeft als de fabriek al 1500,- korting geeft...
  vrijdag 10 juli 2009 @ 16:11:13 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70852221
Wat voor model is het? Er zit meer marge op een auto in het hogere segment, dan een volume model
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_70852291
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 16:11 schreef sanger het volgende:
Wat voor model is het? Er zit meer marge op een auto in het hogere segment, dan een volume model
De nieuwe VW Polo.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 16:24:26 #6
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_70852655
Dus je hebt twee oudere auto's waar je vanaf wilt? Of denk je die slooppremie zo te krijgen
Vampire Romance O+
pi_70852740
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 16:24 schreef MouseOver het volgende:
Dus je hebt twee oudere auto's waar je vanaf wilt? Of denk je die slooppremie zo te krijgen
Heb er inderdaad 2, 1 gaat zowiezo voor de slooppremie, de ander moet ik gewoon de beste prijs voor zien te krijgen.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 16:57:15 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70853728
N00b, crossposten is niet gewenst.
censuur :O
pi_70853843
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_70854945
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 16:00 schreef davidvp01 het volgende:
Ik ben van plan een nieuwe auto te kopen.
Nu ben ik er nog niet helemaal uit wat de marge van een dealer is.
De situatie is als volgt;

Kosten nieuwe auto: ¤16.500
Slooppremie ¤ 1.000
Aanvulling slooppremie van fabrikant ¤ 1.500 - 1750

Kom ik op een totaal van ¤14.000

Nu zit de korting van de fabrikant al op meer dan 10% van de catalogus prijs.
Wat zou de ruimte zijn die de dealer nog heeft?
Belangrijk is denk ik wel dat het om een totaal nieuw model gaat, en dus waarschijnlijk geen voorraad opmaken is voor deze dealer.
Wil nog een andere auto inruilen, maar daar krijg ik bij deze dealer de helft voor van wat ie waard is dus die verkoop ik wel particulier.

Ik begrijp dat ik dit lekker moet gaan uitproberen, maar wellicht zitten hier wat mensen die ervaring of voorbeelden uit de praktijk hebben... (verschil tussen de korting die fabrikant geeft en die de dealer dan nog kan geven)
Nou ja, ik kan het alleen hier vanuit de UK bekijken. De dealer kan volgens mij nog minimaal 10% extra geven. Ik ben zelf laatste langs geweest voor een auto en daar ging de eerste 10% er direct al af, maar ik zet zelf in op totaal 25% korting (zonder sloop premie). Een collega's heeft het laatst ook zover gekregen, dus zodoende heb ik een benchmark. Vergeet niet dat de verkoop echt stil ligt, alles helpt ze momenteel, dus die korting is makkelijker dan voorheen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_70866571
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 17:32 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nou ja, ik kan het alleen hier vanuit de UK bekijken. De dealer kan volgens mij nog minimaal 10% extra geven. Ik ben zelf laatste langs geweest voor een auto en daar ging de eerste 10% er direct al af, maar ik zet zelf in op totaal 25% korting (zonder sloop premie). Een collega's heeft het laatst ook zover gekregen, dus zodoende heb ik een benchmark. Vergeet niet dat de verkoop echt stil ligt, alles helpt ze momenteel, dus die korting is makkelijker dan voorheen.
Zo! 25%???
Heb altijd het idee dat ik wat te hoog inzet, maar 25% vind ik nog een beste korting... Meen je dat serieus?
Of is de markt zo anders dan in NL?
  zaterdag 11 juli 2009 @ 10:46:15 #12
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_70871374
25% kun je hier wel vergeten.

VW is toch al niet zo'n prijsstunter dan ook nog voor een splinternieuw model gaan? ik denk dat je korting minimaal zal zijn.
pi_70872905
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 00:15 schreef davidvp01 het volgende:

[..]

Zo! 25%???
Heb altijd het idee dat ik wat te hoog inzet, maar 25% vind ik nog een beste korting... Meen je dat serieus?
Hoge kortingen kun je wel vergeten, wil je een leuke korting krijgen, dan zal je toch echt een voorraad auto moeten nemen, daar willen ze vaak nog wel een leuke aanbieding van maken, maar op een auto die ze zelf ook nog in moeten kopen.

De voorraad drukt immers op hun lasten.

Enja de markt is in Nederland heel anders dan in het buitenland, de auto wordt in Nederland standaard tegen een lagere winstmarge verkocht, komt door de overheid met hun BPM, en om de auto niet te onaantrekkelijk te maken voor Nederland kiezen ze dus voor een lagere winstmarge maar wel een vrijwel gelijke verkoopprijs.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 13:10:27 #14
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70874134
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 17:32 schreef Drive-r het volgende:
Vergeet niet dat de verkoop echt stil ligt, alles helpt ze momenteel, dus die korting is makkelijker dan voorheen.
Behalve verkopen met verlies

En 25% marge op een VW Polo zit er niet eens
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_70874511
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 00:15 schreef davidvp01 het volgende:

[..]

Zo! 25%???
Die markt is heel anders dan in NL. De marge op auto's uit het segment VW Polo is niet zo groot. Denk dat je niet meer dan een procent of 8 moet rekenen.

1 tip: laat in eerste instantie niet blijken dat je wat inruilt. Dan zijn ze iets makkelijker met de korting geven. Dan kan je makkelijker achterhalen wat ongeveer z'n marge is en als je dat eenmaal op papier hebt laat je er daarna nog 1 maken met de slooppremie erbij gerekend.
pi_70874711
Ik heb weleens gelezen dat de marge bijde VW-dealer op 7 a 8 % zit.
pi_70878667
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 13:10 schreef sanger het volgende:

[..]

Behalve verkopen met verlies

En 25% marge op een VW Polo zit er niet eens
Da's een bekend misverstand. Verkopen met verlies is soms ook nodig voor de dealer. Met een 30% daling van de verkoop, is het moeilijk voor dealers om sommige kosten te blijven dragen als de "cash" op raakt. Dan moeten er soms gewoon wagens verkocht worden met verlies om de rekeningen te voldoen... Anyway, de Landrover dealer hier gaf al direct aan dat hij 10% had om mee te spelen, dus ik heb hem verteld dat die voor mij waren. Nu nog een extra 10% eraf, vind ik zelf. De fabriek lijdt immers ook...

Die 25% was trouwens op een gloednieuwe Audi A6, niet eens uit voorraad, maar gewoon zelf samengesteld en uit de fabriek geleverd. Wel een goeie deal hoor, volgens mij.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')