quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:38 schreef wapwip het volgende:Vanaf CDG moet je eerst met de trein (als er geen staking is) naar het centrum, volgens mij komt die trein op gare du nord uit, en vanuit gare du nord pak je dan de trein naar het centrum. Al met al denk ik een uurtje ongeveer dat je onderweg bent. Durf ik neit met zekerheid te zeggen.
Die trein heet de "RER"* en het is misschien wat handiger om pas in "(Châtelet) Les Halles" uit te stappen ipv "Gare du Nord", want dat ligt gewoon gelijk in het centrum.
Bovendien is de "Gare du Nord-wijk" niet echt super, als eerste indruk....
("les Halles" ook niet, maar dan zit je tenminste overal dichtbij...)*uitspraak: 'er-eu-er'
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:38 schreef wapwip het volgende:En verder ja alles wat hierboven al genoemd is, wat ook een mooie wandeling is om van palais national naar de champs elysees te lopen en terug, en je kan dan nog even uitrusten bij het welbekende museum waar ikg ewoon even de naam van kwijt ben
Geen idee wat het "Palais National" is; misschien bedoelde wapwip "l'Assemblée Nationale", maar daar is op zich niet zo heel veel aan. In ieder geval niet als doel op zich.
Nee, het Louvre (zelfs van de buitenkant) is zeker een bezoekje waard
(evt een kleine winkelgalerij eronder) en dan indd via de "Tuileries-tuinen" over de "Place de la Concorde" (met links een blik op de Seine en over de brug die "Assemblée Nationale" en in de verte de Eiffeltoren) naar de Champs Elysées lopen. De "Arc de Triomphe"-poort staat aan het andere uiteinde van de "Champs": misschien leuk om daar bovenop de klimmen (daar moet je ondergronds naartoe, want het verkeersplein is te druk om over te steken; wel melig om te zien hoe ze daar rijden en voorrang
verlenen nemen!).
Je kunt ook vanaf het Louvre (of "Les Halles") richting de kathedraal "Notre Dame" lopen: Seine oversteken, eilanden op de Seine bewandelen (gerechtshof en andere monumenten, de kathedraal, oude straatjes, straatartiesten, bij
Nos Ancêtres les Gaulois eten en/of een ijsje kopen bij
"Berthillon", romantische wandeling langs de Seine maken...) en daarna het "Quartier Latin" door (onderweg: restaurantjes, winkels, Sorbonne-universiteit, archeologische resten) richting het park
"Jardin du Luxembourg" waar het heerlijk toeven is om te picknicken of gewoon te genieten.
En anders toch nog even de Eiffeltoren (RER
C of metrostations
Bir Hakeim of
Ecole Militaire bijv...)

Oh ik zie nu net in het berichtje van Vogue dat je maar 3 uur ter plaatse ter beschikking hebt;
dan wordt het indd een kwestie van kiezen...
Montmartre met de witte Sacré Coeur-basiliek en de Place du Tertre met de (portret)schilders zijn zeker ook de moeite waard.
Succes met kiezen!
[ Bericht 3% gewijzigd door Bora-Bora op 14-07-2009 13:39:04 ]