abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70848222
hoi

Ik verbouw, naast aardbeiden, ook tomaten op het balkon. het gaat hierbij om trostomaten. Nu is vannacht, door de harde wind, één van mijn potten (met tomatenplant) op de grond gevallen en is er een dikke stengel geknakt. Heeft dit gevolgen voor de groei van de overige stengels of tomaten? Of maakt het niet zoveel uit.
pi_70848441
Als je de tomatenplanten kweekt zoals ik...een hoofstengel en de rest "dieven"dan is het vaak het einde van de plant. Je zou kunnen proberen om de stengel te "repareren"met een stukje tape (dus het om de "knak" heenbinden om het zo te verstevigen, wellicht herstellen de vaten zich dan nog, niet geschoten is altijd mis dus het is altijd te proberen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 10 juli 2009 @ 14:21:15 #3
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_70848469
Gewoon opbinden, verder geen probleem.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_70849038
Het is gelukkig niet de hoofdstengel (welke uitloopt op de toppen waar de tomaatjes zich vormen) Het gaat om een dikke zijstengel waar verder geen tomaten aan groeien. Gezien deze voor 95% geknakt was, heb ik hem helemaal afgetrokken en weggegooid..
pi_70849180
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:38 schreef Leonidas82 het volgende:
Het is gelukkig niet de hoofdstengel (welke uitloopt op de toppen waar de tomaatjes zich vormen) Het gaat om een dikke zijstengel waar verder geen tomaten aan groeien. Gezien deze voor 95% geknakt was, heb ik hem helemaal afgetrokken en weggegooid..
Onverdoofd? Bruut!
  vrijdag 10 juli 2009 @ 19:17:31 #6
232575 AGenF
No banana today!
pi_70858024
Je had de afgeknakte stengel ook in een glas/bak water kunnen zetten. Hij krijgt dan vanzelf wortels en dan kun je hem opnieuw oppotten.
pi_70870275
Als het een zijscheut was maakt het niets uit. Sterker nog de hoofdstengel en tomaten zullen beter groeien omdat er nu geen energie meer naar die scheut gaat
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')