quote:Op vrijdag 10 juli 2009 08:23 schreef zoeperzazke het volgende:
...
en die zijn snelheidsovertreding heeft vastgesteld aan de hand van zijn geijkte kilometerteller.
...
quote:...
.. is het wel juridisch toegestaan om een boete uit te delen zonder enige meetapparatuur
...
Mits die geijkt is, wat zeer onwaarschijnlijk is als de desbetreffende agent in zijn eigen auto zat. Ook zijn er verschillende dienstvoertuigen bij de politie, die hebben niet allemaal een geijkte teller. Bezwaar maken dus en het ijkrapport opvragen. Even kijken op flitsservice voor voorbeeldenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 08:28 schreef sjimz het volgende:
Ja, het is juridisch toegestaan het is immers met een geijkte boordsnelheidsmeter waargenomen.
Je kan het ijkrapport van de boordsnelheidsmeter opvragen maar ik geef ze weinig kans.
Waar staat het dat het zijn eigen auto is?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 08:31 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Mits die geijkt is, wat zeer onwaarschijnlijk is als de desbetreffende agent in zijn eigen auto zat. Ook zijn er verschillende dienstvoertuigen bij de politie, die hebben niet allemaal een geijkte teller. Bezwaar maken dus en het ijkrapport opvragen. Even kijken op flitsservice voor voorbeelden
even ijkrapport opvragen inderdaad. lang niet alle politievoertuigen hebben een geijkte teller en als hij in zijn eigen voertuig reed zal die al helemaal niet geijkt zijn.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 08:31 schreef ArnoKlaassen het volgende:
dat mag een agent idd doen ja. Hij heeft een ambtseed afgelegd. Het heeft totaal geen nut om hier bezwaar tegen aan te tekenen want dat verlies je toch. Dit kost idd 240 ipv 204. Tevens zal de boete niet komen van het CJIB maar van justitie. Kortom een aantekening en bij een puntenrijbewijs een punt kwijt.
Er staat Agent in burger, dat kan betekenen dat die gewoon dienst had in een onopvallende wagen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 08:31 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Mits die geijkt is, wat zeer onwaarschijnlijk is als de desbetreffende agent in zijn eigen auto zat. Ook zijn er verschillende dienstvoertuigen bij de politie, die hebben niet allemaal een geijkte teller. Bezwaar maken dus en het ijkrapport opvragen. Even kijken op flitsservice voor voorbeelden
Jij niet, Justitie wel.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:00 schreef zoeperzazke het volgende:
Een geijkte kilometerteller die dus de snelheid van zijn éígen voertuig aangeeft vind ik in geen enkel opzicht klinken als een betrouwbare meting. je weet toch nooit wanneer je precies even hard rijdt als het voertuig voor je? Dat is dus mijn twijfelpunt, zoals Ducatid aangeeft. Het is zíjn waarneming geweest waarvan hij bewijs noch getuigen heeft.
Ik heb geen idee of het zijn eigen wagen was, ik weet alleen dat het om een blauwe Ford Focus ging...
Scorpie, door een speling van het lot ben ik er niet meer aan begonnen.
Neuh, als er gewoon een meting wordt gedaan waarbij zwart op wit is vastgesteld, dan is dat zo. Maar dit is een bekeuring gebaseerd op een waarneming en ik heb het nog nooit eerder gehoord. Ik klaag niet over de snelheid, er is te hard gereden en dat zijn de risico's, maar over de manier waarop dit is vastgesteld.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 08:57 schreef royjn het volgende:
Zo wie zo, mensen die gaan klagen als ze bewust een snelheidsovertreding begaan
Dit is niets nieuws. Onopvallende dienstvoertuigen hebben allemaal geijkte meters.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:03 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Neuh, als er gewoon een meting wordt gedaan waarbij zwart op wit is vastgesteld, dan is dat zo. Maar dit is een bekeuring gebaseerd op een waarneming en ik heb het nog nooit eerder gehoord. Ik klaag niet over de snelheid, er is te hard gereden en dat zijn de risico's, maar over de manier waarop dit is vastgesteld.
Overigens gaf de betreffende agent aan de hele dag op dat stuk te rijden om mensen te pakken.
Mja, het probleem is dat we in een Peugeot Partner rijden met achter twee deuren, dus in het midden zie je een dikke zwarte streep (en in je zijspiegels zie je het midden van de auto dicht achter je niet). Pas toen mijn vriend het halve dorp door was zag hij het stopteken pasquote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:16 schreef royjn het volgende:
[offtopic] of goed in je spiegels blijven kijken[/offtopic]
En dus juist vanwege die onnauwkeurigheid krijg je een meet correctie van een paar kilometer/paar procent. Jij kan toch ook als je achter een andere wagen zit inschatten dat je dezelfde afstand houdt?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:00 schreef zoeperzazke het volgende:
Een geijkte kilometerteller die dus de snelheid van zijn éígen voertuig aangeeft vind ik in geen enkel opzicht klinken als een betrouwbare meting. je weet toch nooit wanneer je precies even hard rijdt als het voertuig voor je? Dat is dus mijn twijfelpunt, zoals Ducatid aangeeft. Het is zíjn waarneming geweest waarvan hij bewijs noch getuigen heeft.
Ik heb geen idee of het zijn eigen wagen was, ik weet alleen dat het om een blauwe Ford Focus ging...
Scorpie, door een speling van het lot ben ik er niet meer aan begonnen.
Dit gebeurd regelmatig hoor. Is gewoon een manier die de politie altijd gebruikt.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:03 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Neuh, als er gewoon een meting wordt gedaan waarbij zwart op wit is vastgesteld, dan is dat zo. Maar dit is een bekeuring gebaseerd op een waarneming en ik heb het nog nooit eerder gehoord. Ik klaag niet over de snelheid, er is te hard gereden en dat zijn de risico's, maar over de manier waarop dit is vastgesteld.
Overigens gaf de betreffende agent aan de hele dag op dat stuk te rijden om mensen te pakken.
In de techniek leer je dat je op een analoog meetinstrument op tienden tussen de streepjes kan aflezen. Dus dat kan prima in een auto. Sterker nog: veel auto's hebben gewoon digitale tellers.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 08:48 schreef Ducatid het volgende:
Knap van die agent dat hij op een paar km/h precies kan aflezen op zijn snelheidsmeter in de auto.
Ijkingsrapport opvragen, en argumenteren dat agent nooit op een paar km/h precies kan aflezen van de snelheidsmeter in een auto.
Of was het gewoon een auto in burger van de politie? Dat onderscheid is niet zo heel makkelijk te maken.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 08:31 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Nog nooit naar wegmisbruikers gekeken? Daar hebben ze niet _anders_ dan dit soort meting. Verschil is alleen dat het daar gefilmd wordt. De snelheden die je in beeld ziet tijdens de filmpjes, zijn de snelheden van de politiewagen, niet van de "wegmisbruiker".quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:03 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Staat er een beetje krom, te weinig tekst van mequote:Op vrijdag 10 juli 2009 08:34 schreef sjimz het volgende:
[..]
Waar staat het dat het zijn eigen auto is?
De politie heeft ook onopvallende dienstvoertuigen (burgerauto's)
En van wat ik weet uit eigen ervaring was altijd elk dienstvoertuig geijkt.
Heeft het wel. Gewoon een verzoek doen voor een kopie van het ijkingsrapport van die auto.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:47 schreef karr-1 het volgende:
Niet moeilijk doen, gewoon betalen. In beroep heeft geen zin.
Waarom dan nog moeite doen als je toch al weet wat de uitslag is?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:46 schreef HarryP het volgende:
Of laten voorkomen maar aangezien er wel te hard is gereden kun je je ook de moeite besparen en die boete gewoon betalen.
En volgens mij klopt dat dus nietquote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:12 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Het idee is dat de poltiewagen geijkt is en dus (ongeveer) echte KM's aangeeft en geen afwijking heeft. Als er iemand voor je te hard rijdt en de politiewagen volgt, houdt de afstand tussen hem en de auto constant en kijkt op zijn teller hoe hard hij (en dus de auto voor 'm) rijden. Omdat je nooit helemaal zeker kan zijn van de afstand gaat er best een flinke correctie af, k geloof iets van 7 KM van wat de agent op z'n teller heeft staan.
Als de auto niet geijkt is of dat te lang geleden is gebeurt dan heeft de politie geen geldige basis om een boete uit te schrijven. En is de boete dus helemaal ongeldig.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Waarom dan nog moeite doen als je toch al weet wat de uitslag is?
Ah okequote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:33 schreef HarryP het volgende:
[..]
Als de auto niet geijkt is of dat te lang geleden is gebeurt dan heeft de politie geen geldige basis om een boete uit te schrijven. En is de boete dus helemaal ongeldig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |