abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 juli 2009 @ 00:43:10 #26
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_70834946
Eindelijk gelukt. Was idd een kwestie van de standaard-instellingen van de modem die niet goed stonden, en waardoor ie niet automatisch het MAC-adres of whatever overnam van deze pc. Toen ik eenmaal in de router zat, die dingetjes aangepast had, en alles opnieuw opstarte, was het probleem redelijk snel opgelost.

Zo kut dat ze dat niet gewoon standaard meteen hebben goed staan in die router, of dat ze dat tijdens die set-up niet vermelden...

Goed, nu nog de PC boven draadloos aansluiten, net als de PS3, de 360 en de PSP....

-zucht-

In ieder geval alvast bedankt voor de hulp, jongens (De websites van Netgear en UPC schoten wat dat betreft toch redelijk tekort ...)
pi_70835041
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 00:43 schreef Yi-Long het volgende:
Eindelijk gelukt. Was idd een kwestie van de standaard-instellingen van de modem die niet goed stonden, en waardoor ie niet automatisch het MAC-adres of whatever overnam van deze pc. Toen ik eenmaal in de router zat, die dingetjes aangepast had, en alles opnieuw opstarte, was het probleem redelijk snel opgelost.

Zo kut dat ze dat niet gewoon standaard meteen hebben goed staan in die router, of dat ze dat tijdens die set-up niet vermelden...

Goed, nu nog de PC boven draadloos aansluiten, net als de PS3, de 360 en de PSP....

-zucht-

In ieder geval alvast bedankt voor de hulp, jongens (De websites van Netgear en UPC schoten wat dat betreft toch redelijk tekort ...)
Dus jij vind dat ie het mac-address van de pc automatisch moet overnemen. Juist. Vraag ook even aan de dealer of ie volgende keer alle knopjes van je nieuwe auto op de dezelfde plaats plaatst als je vorige .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  vrijdag 10 juli 2009 @ 03:16:44 #28
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_70836794
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 00:48 schreef r8ality het volgende:

[..]

Dus jij vind dat ie het mac-address van de pc automatisch moet overnemen. Juist. Vraag ook even aan de dealer of ie volgende keer alle knopjes van je nieuwe auto op de dezelfde plaats plaatst als je vorige .
Zal ik doen.

Anyway, de PS3, 360, PSP gingen allemaal vrij vlot (vooral de PS3 en PSP).
Volgens mij is het port-forwarding op de 360 ook aardig gelukt.

...maar de PC boven krijg ik maar niet aangesloten op het draadloze netwerk

Hij 'vindt' het signaal ('uitstekend'), en wanneer ik me aan kan melden krijg ik 3 velden die ik in moet vullen. Ik heb ze op alle mogelijke combinaties ingevuld, maar steeds geen verbinding...

Wat een ramp dit ding...
pi_70837172
Welke 3 velden moet je invullen dan ?

even in je router kijken naar de Wlan settings

Even kijken of je router uitzendt ( Dus of het de SSID uitzendt)
kun je zien als je netwerk in de lijst staat bij het scannen naar Draadloze netwerken

Dan pas je bij Wlan instellingen gewoon even de Encryptie aan
Bijvoorbeeld WPA/WPA2 met AES of Tkip
en dan geef je een netwerk sleutel in
dan opslaan in de router natuurlijk

en die settings weer gebruiken op de PC boven

even offtopic
heb zelf ook een netgear router gehad
maar ik ben er geen fan van , was 1 of ander takke ding die je niet eens kon benaderen vanaf een webpagina
moest met een usb stick en een Cdrom vol met netgear zooi

2 dagen gebruikt en weggegooid , linksys genomen , geen gedonder zover
  vrijdag 10 juli 2009 @ 21:53:32 #30
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_70862661
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 07:17 schreef Revenge2005 het volgende:
Welke 3 velden moet je invullen dan ?

even in je router kijken naar de Wlan settings

Even kijken of je router uitzendt ( Dus of het de SSID uitzendt)
kun je zien als je netwerk in de lijst staat bij het scannen naar Draadloze netwerken

Dan pas je bij Wlan instellingen gewoon even de Encryptie aan
Bijvoorbeeld WPA/WPA2 met AES of Tkip
en dan geef je een netwerk sleutel in
dan opslaan in de router natuurlijk

en die settings weer gebruiken op de PC boven

even offtopic
heb zelf ook een netgear router gehad
maar ik ben er geen fan van , was 1 of ander takke ding die je niet eens kon benaderen vanaf een webpagina
moest met een usb stick en een Cdrom vol met netgear zooi

2 dagen gebruikt en weggegooid , linksys genomen , geen gedonder zover
Thanks. Had vandaag al eerder weer willen proberen om dat kreng wireless aan te sluiten, maar niet echt tijd voor gehad (en ik ga zo slapen), dus het wordt waarschijnlijk pas zondag wanneer ik weer een poging waag...

Dit is het schermpje dat ik krijg waar ik gegevens etc moet invullen...

Volgens mij heb ik iedere combinatie gebruikt die mogelijk was, wat betreft passwoorden en gegevens etc, maar nog geen succes...
pi_70864482
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 21:53 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Thanks. Had vandaag al eerder weer willen proberen om dat kreng wireless aan te sluiten, maar niet echt tijd voor gehad (en ik ga zo slapen), dus het wordt waarschijnlijk pas zondag wanneer ik weer een poging waag...

Dit is het schermpje dat ik krijg waar ik gegevens etc moet invullen...
[ afbeelding ]

Volgens mij heb ik iedere combinatie gebruikt die mogelijk was, wat betreft passwoorden en gegevens etc, maar nog geen succes...
Volgens mij probeert ie nu een soort van VPN verbinding op te zetten. Dat is dus wat je niet moet hebben. Doe is:

Windows toets + R
ncpa.cpl

Nu opent ie het scherm met je netwerk kaarten. Als goed ie moet je daar je wireless adapter tussen zien staan en vanuit daar moet je draadloos netwerk opzoeken. Het kan ook via het icoontje rechts onderin bij de tijd, daar staat als windows je wireless adapter ziet ook een icoontje waarmee je kan zoeken.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 00:53:34 #32
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_70867387
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 22:56 schreef Wisheh het volgende:

[..]

Volgens mij probeert ie nu een soort van VPN verbinding op te zetten. Dat is dus wat je niet moet hebben. Doe is:

Windows toets + R
ncpa.cpl

Nu opent ie het scherm met je netwerk kaarten. Als goed ie moet je daar je wireless adapter tussen zien staan en vanuit daar moet je draadloos netwerk opzoeken. Het kan ook via het icoontje rechts onderin bij de tijd, daar staat als windows je wireless adapter ziet ook een icoontje waarmee je kan zoeken.
Nee, ik probeer dus al via dat icoontje rechtsonderin verbinding te maken, dus met een netwerk ('Yi-Long'), en dan krijg je dus dit gezeik dat je dingen moet gaan invoeren enzo.

Ik probeer het zondag eerst nog even zelf, en anders neem ik maandag wel even contact op met de helpdesk, maar ik vind het schandalig hoeveel moeite je moet doen om ziets (normaal gesproken) simpels aan de praat te krijgen in deze tijden.
pi_70957017
al gelukt ?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:45:01 #34
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_70959459
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 08:41 schreef Revenge2005 het volgende:
al gelukt ?
Nog niet. Heb er gister een mailtje uitgegooid naar de helpdesk van NETGEAR, maar nog geen antwoord. Ik weet gewoon niet wat ik in die 3 velden moet invullen, en het lijkt me dat deze vraag niet compleet nieuw zal zijn bij Netgear, aangezien ik gewoon een normale installatie van Vista draai en die router zal ook wel bij iedereen hetzelfde zijn...
  dinsdag 14 juli 2009 @ 12:51:15 #35
8164 azaroth
Ajax wordt weer kampioen!
pi_70963405
probeer eerst eens zonder beveiliging te connecten...
'
Geluk dient gewoonlijk de man, die weet wat hij aan het toeval moet overlaten.
'
'
  dinsdag 14 juli 2009 @ 12:58:45 #36
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_70963636
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:51 schreef azaroth het volgende:
probeer eerst eens zonder beveiliging te connecten...
Dat zal best lukken, maar zou niet nodig hoeven te zijn, want a: de PS3, 360 en PSP zijn ook nu allemaal draadloos verbonden met die router, en met WEP-beveiliging, en b: uiteindelijk wil ik toch gewoon beveiliging op mijn netwerk, en heb ik weinig zin om dat er nu tijdelijk af te halen, om het er straks weer op te zetten en de 360, PS3 en PSP weer opnieuw van een nieuwe WEP-aanmelding te voorzien (vind ik sowieso al een kut-karwei).
pi_71047160
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:58 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dat zal best lukken, maar zou niet nodig hoeven te zijn, want a: de PS3, 360 en PSP zijn ook nu allemaal draadloos verbonden met die router, en met WEP-beveiliging, en b: uiteindelijk wil ik toch gewoon beveiliging op mijn netwerk, en heb ik weinig zin om dat er nu tijdelijk af te halen, om het er straks weer op te zetten en de 360, PS3 en PSP weer opnieuw van een nieuwe WEP-aanmelding te voorzien (vind ik sowieso al een kut-karwei).
Realiseer je wel dat wep een vrij nutteloze beveiliging methodiek is tegenwoordig. Als iemand kwaad wil dan werkt hij daar zo omheen. WPA is een stuk beter WPA-2 nog beter maar ook die zijn niet heilig. Dat is DE rede dat ik onder geen enkele voorwaarde draadloos wil in mijn huis (om over de snelheid doorgaans nog maar te zwijgen in verhouding met bekabeling)
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:03:46 #38
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71047439
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:55 schreef Koekie2 het volgende:

[..]

Realiseer je wel dat wep een vrij nutteloze beveiliging methodiek is tegenwoordig. Als iemand kwaad wil dan werkt hij daar zo omheen. WPA is een stuk beter WPA-2 nog beter maar ook die zijn niet heilig. Dat is DE rede dat ik onder geen enkele voorwaarde draadloos wil in mijn huis (om over de snelheid doorgaans nog maar te zwijgen in verhouding met bekabeling)
Werken de PS3, 360 en PSP dan wel met WPA beveiliging!?

Ik heb trouwens al 2x een mailtje richting netgear gestuurd, maar nog geen enkele reactie.
Zal de mail eens gaan posten op een forum daar ofzo... wellicht dat er dan wat antwoorden komen.
pi_71048770
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:03 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Werken de PS3, 360 en PSP dan wel met WPA beveiliging!?

Nee waarschijnlijk niet, dat is het achterlijke vaak.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:54:01 #40
67251 thijs121
Interfacing
pi_71065759
oke, of ik mis iets of ik snap het ook niet.
maar heb je nouw een linksys of een netgear router??
want volgens mij heb je een linksys router. dus wat lul je over netgear.
ten tweede ken ik dat apparaat en is het ding met 2 vingers in je neus intestellen.
dat het met het clonen niet lukte ligt niet aan de router, maar aan jouw. dat moet nouw eenmaal van upc, je moet het ff weten, maar dan is het zo gebeurt.
verder klinkt het niet echt alsof je er veel verstand van hebt.
geen leuke buurjongen die kan helpen?
And music Will change the world
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:55:38 #41
67251 thijs121
Interfacing
pi_71065815
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:55 schreef Koekie2 het volgende:

[..]

realiseer je je ook ff dat jij inprincipe niet belangrijk ben?
waarom zouden mensen jouw verbinding proberen te "kraken".
die beveiliging is voor de gewone burgers meer voor het feit dat de buurman niet ongevraagd met jouw kan meeliften.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 14:09:30 #42
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71066309
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:54 schreef thijs121 het volgende:
oke, of ik mis iets of ik snap het ook niet.
maar heb je nouw een linksys of een netgear router??
want volgens mij heb je een linksys router. dus wat lul je over netgear.
ten tweede ken ik dat apparaat en is het ding met 2 vingers in je neus intestellen.
dat het met het clonen niet lukte ligt niet aan de router, maar aan jouw. dat moet nouw eenmaal van upc, je moet het ff weten, maar dan is het zo gebeurt.
verder klinkt het niet echt alsof je er veel verstand van hebt.
geen leuke buurjongen die kan helpen?
Het is 100% zeker een NETGEAR WNR2000.
Ik heb er idd niet veel verstand van, behalve dan dat ik vroeger nooit last had met het aansluiten van routers, en deze gaat gewoon fucking irritant.

Het kan best hoor, dat het aan mij ligt, want ik heb er idd niet al teveel verstand van, maar bij het aansluiten van die eerste PC op internet kom je er niet via dat makkelijke installatie-programma achter dat je eerst zelfstandig de router in moet gaan via je browser om daar wat zaken aan te pakken (je zou er eigenlijk van uitgaan dat als men overal op de doos schreeuwt dat de installatie zo makkelijk is, dat men dit dan standaard in de router al heeft aangepast...), dus daar ging een paar uur overheen voordat ik daar achter was.

PSP, 360 en PS3 gingen ontzettend makkelijk.

...maar wanneer ik dan de PC boven ook niet wireless aangesloten krijg, omdat hij om 3 fields vraagt die ik op iedere mogelijke manier heb ingevuld met de informatie die ik heb, dan kan het toch niet 100% aan mij liggen.

WELLICHT dat het aan UPC ligt, maar daar ben ik dus nog niet achter.
Inmiddels nog steeds geen reply gekregen op mijn 2de mail naar de helpdesk...

En mijn jongste buurjongen is ongeveer 85 jaar oud, dus die zal ook niet erg nuttig zijn
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:12:50 #43
67251 thijs121
Interfacing
pi_71070672
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:09 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Het is 100% zeker een NETGEAR WNR2000.
Ik heb er idd niet veel verstand van, behalve dan dat ik vroeger nooit last had met het aansluiten van routers, en deze gaat gewoon fucking irritant.

Het kan best hoor, dat het aan mij ligt, want ik heb er idd niet al teveel verstand van, maar bij het aansluiten van die eerste PC op internet kom je er niet via dat makkelijke installatie-programma achter dat je eerst zelfstandig de router in moet gaan via je browser om daar wat zaken aan te pakken (je zou er eigenlijk van uitgaan dat als men overal op de doos schreeuwt dat de installatie zo makkelijk is, dat men dit dan standaard in de router al heeft aangepast...), dus daar ging een paar uur overheen voordat ik daar achter was.

PSP, 360 en PS3 gingen ontzettend makkelijk.

...maar wanneer ik dan de PC boven ook niet wireless aangesloten krijg, omdat hij om 3 fields vraagt die ik op iedere mogelijke manier heb ingevuld met de informatie die ik heb, dan kan het toch niet 100% aan mij liggen.

WELLICHT dat het aan UPC ligt, maar daar ben ik dus nog niet achter.
Inmiddels nog steeds geen reply gekregen op mijn 2de mail naar de helpdesk...

En mijn jongste buurjongen is ongeveer 85 jaar oud, dus die zal ook niet erg nuttig zijn
nee daar heb je dan niet veel aan.
oke, dus er is nu nog maar 1 pc die je neit aan de praat krijgt.
1) is je wireless nu wel of niet beveiligd?
2) ziet jouw pc boven je wireless verbinding wel?
3) je geeft aan dat je 3 fields moet invullen, maar dat klopt dus niet, je bent iets anders aan het doen daar, geen aandacht meer aan besteden, zinloos.
4) wat voor wireless geval zit er in je pc boven?
5) je geeft aan dat de web beveiliging aanstaat. kan jouw wireless ding wel wep aan?

kom maar op! commentaar kan ik al geven, dus nu zal ik eens een poging wagen om je te helpen
pi_71081123
ik zie dat het vista is, verbinding moet je maken via:
start -> verbinding maken
en dan je netwerk kiezen, je bent nu op een rare manier aan het klooien
  vrijdag 17 juli 2009 @ 22:55:09 #45
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71081354
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 22:48 schreef folie het volgende:
ik zie dat het vista is, verbinding moet je maken via:
start -> verbinding maken
en dan je netwerk kiezen, je bent nu op een rare manier aan het klooien
Dat deed ik al, en dan krijg je dus het schermpje wat ik hierboven ergens al heb gepost...
Ik kies mijn netwerk (in dit geval 'Yi-Long'), en dan vraagt ie dus om gebruikersnaam, wachtwoord, en domeinnaam...

...en dan kan ik invullen wat ik wil, maar aanmelden doet ie niet...
pi_71081465
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 00:48 schreef r8ality het volgende:

[..]

Inderdaad

Bij UPC en Ziggo is het tegenwoordig erg simpel om een router aan te sluiten:

- haal het modem enkele seconden van de stroom en zet hem weer aan.
- wacht tot hij weer online is (duurt hooguit een minuut).
- zet de router aan (kabel vanaf modem in de WAN poort)
- gaan met die banaan
- eventueel nog wifi wachtwoord instellen in router als je wifi gebruikt
- vrij kanaal zoeken met inSSIDer, als je wifi gebruikt
pi_71082461
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 22:55 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dat deed ik al, en dan krijg je dus het schermpje wat ik hierboven ergens al heb gepost...
Ik kies mijn netwerk (in dit geval 'Yi-Long'), en dan vraagt ie dus om gebruikersnaam, wachtwoord, en domeinnaam...

...en dan kan ik invullen wat ik wil, maar aanmelden doet ie niet...
dat scherm hoort hij ook niet te geven...
ga eens naar start -> config scherm -> netwerk centrum (klassieke weergave) -> draadloze netwerken beheren
en verwijder daar je netwerk en probeer het dan nog eens...

Mocht je dan nog steeds dat scherm krijgen probeer het dan eens via:
start -> config scherm -> netwerk centrum (klassieke weergave) -> draadloze netwerken beheren -> toevoegen -> handmatig instellen
  woensdag 22 juli 2009 @ 17:12:00 #48
67251 thijs121
Interfacing
pi_71220800
ik wou je graag helpen, maar dan meot je toch wel antwoord geven op de vragen die ik stelde.
iedereen roept wel heel makkelijk van doe dit dat en weet ik veel wat, maar de basis van het probleem, welke spullen, beveiliging enzo is nog niet echt duidelijk. hoe kunnen we dan deze jongeman goed helpen?
  woensdag 22 juli 2009 @ 17:27:21 #49
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71221349
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 23:28 schreef folie het volgende:

[..]

dat scherm hoort hij ook niet te geven...
ga eens naar start -> config scherm -> netwerk centrum (klassieke weergave) -> draadloze netwerken beheren
en verwijder daar je netwerk en probeer het dan nog eens...
Dit hielp helaas niet...
Kreeg weer precies hetzelfde te zien
quote:
Mocht je dan nog steeds dat scherm krijgen probeer het dan eens via:
start -> config scherm -> netwerk centrum (klassieke weergave) -> draadloze netwerken beheren -> toevoegen -> handmatig instellen
Dit werkte WEL!!!
Toen was het alleen maar een kwestie van WEP invoeren en toen was ik draadloos aangesloten!!!

Thanks man!

(alleen nu heb ik het probleem dat de signaalsterkte te zwak is, wat op zich een beetje vreemd is want zowel de 360, PS3 en PSP hebben geen last van dat 'zwakke' signaal, en daar is de verbinding prima (zelfde afstand). De draadloze verbinding bij mijn PC valt nu dus telkens weg (ongeveer iedere 30 seconden, dan gaat ie weer connecten, doet ie het eventjes, en valt ie weer weg

Wellicht ligt het aan de ontvanger bij mijn PC!? )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')