abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 juli 2009 @ 14:43:53 #1
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_70813658
ARNHEM - Het Openbaar Ministerie heeft donderdag in hoger beroep bij het gerechtshof in Arnhem zes jaar cel geëist tegen een 33-jarige moeder en haar 38-jarige ex-vriend voor het doodslaan van peuter Diego.

Het zeventien maanden oude jongetje bezweek in december 2007 langzaam aan inwendige bloedingen als gevolg van keiharde mishandelingen met de impact van een 'verkeersongeluk'.

Moeder Nivea F. de D. en haar toenmalige vriend Rob K. waren de enigen in de buurt van het kind. In november vorig jaar sprak de rechtbank in Almelo de man en de vrouw vrij van doodslag, toen onduidelijk was gebleven wie van de twee de dodelijke klappen toebracht.

Doodslag

Tegen Rob K. was toen tien jaar geëist en tegen de moeder vijftien maanden cel. In het hoger beroep stelt het Openbaar Ministerie dat in elk geval het medeplegen van doodslag tegen beiden bewezen kan worden.

http://www.nu.nl/algemeen(...)oodslaan-peuter.html

Voor sommige moet het verboden worden om kinderen te verwekken
Schijt aan iedereen
pi_70813830
Dat soort mensen zouden idd geen kinderen mogen verwekken.

En je zal maar Nivea heten

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonaa op 09-07-2009 15:18:54 ]
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 9 juli 2009 @ 14:52:14 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70813971
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 14:48 schreef Lonaa het volgende:

En je zal maar Nivea heetten
Nivea
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 9 juli 2009 @ 14:52:23 #4
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_70813977
quote:

En je zal maar Nivea heetten
Wat mannen willen!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Forum Admin donderdag 9 juli 2009 @ 14:53:49 #5
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_70814025
quote:

heetten
Het is heten.
pi_70814959
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 14:53 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Het is heten.
Stom werkwoord vind ik dat
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 23 juli 2009 @ 17:33:40 #7
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_71256912
Moeder en ex toch cel in voor dood peuter
Uitgegeven: 23 juli 2009 16:40
Laatst gewijzigd: 23 juli 2009 16:44

AMSTERDAM - Het gerechtshof in Arnhem heeft donderdag de 38-jarige Rob K. uit Groenlo veroordeeld tot zeven jaar cel voor het doodslaan van de 17 maanden oude peuter Diego uit Enschede.

De moeder van het jongetje werd veroordeeld tot 15 maanden cel, waarvan 4 maanden voorwaardelijk. Zij wist volgens het hof dat haar kind gevaar liep, maar ondernam niets. Diego overleed 17 december 2007 aan hevige inwendige bloedingen, nadat organen in zijn buik waren afgescheurd. Volgens deskundigen het gevolg van stoten zoals van een bokser op een boksbal.

Eerder sprak de rechtbank in Almelo het tweetal vrij van moord of doodslag, wat ook het hof niet bewezen achtte. Omdat de aanklacht tegen het tweetal in hoger beroep ruimer is geformuleerd, kon nu wel een veroordeling volgen voor zware mishandeling met de dood tot gevolg. Tegen beiden was zes jaar cel geëist.

Doodslag

Het Openbaar Ministerie (OM) eiste die straf wegens 'medeplegen van doodslag'. De rechtbank moest eerder immers aan 'doodslag' twijfelen toen onduidelijk bleef wie van de twee het kind feitelijk heeft doodgeslagen.

Het hof ziet wel genoeg bewijs dat K. het letsel toebracht, maar twijfelt of K. besefte dat het kind kon doodgaan. Dat besef is voor een veroordeling voor 'doodslag' ook nodig.

De zeven jaar celstraf is hoger dan geëist en komt in de buurt van straffen die doorgaans wel voor doodslag worden opgelegd.

Geschokt

Het hof is erg geschokt door de zaak. K. heeft volgens het hof 'zijn agressie ongeremd uitgeleefd op een volstrekt weerloze peuter, die maar net de kwetsbaarheid van een zuigeling was ontstegen'.

Ook is het buitenissige geweld volgens het hof 'het sluitstuk van een structureel patroon', en buitengewoon pijnlijk geweest. De peuter heeft een week of twee eerder vergelijkbaar geweld ondergaan volgens deskundigen en het lichaampje was bont en blauw.

De 33-jarige moeder Nivea F. de D. uit Amersfoort hoeft niet de cel in: de elf maanden onvoorwaardelijke celstraf die het hof haar oplegde, heeft zij al in voorlopige hechtenis gezeten.

Ten tijde van de mishandelingen woonden de moeder en K. net vier maanden samen in Enschede.

http://www.nu.nl/algemeen(...)oor-dood-peuter.html
Schijt aan iedereen
pi_71257040
De moeder had van mij ook minimaal dezelfde straf mogen hebben.
Voor de man iig 7 jaar, valt niet tegen hoewel de straf voor dit soort
zaken nooit hoog genoeg kan zijn.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  donderdag 23 juli 2009 @ 17:51:56 #9
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_71257503
Die "Rob K." mag je doodschoppen van me

Ik wil het goeie voorbeeld nog wel geven.

Kleine troost is dat'ie in het gevang ook het vuil der aarde is.
pi_71257665
quote:
De 33-jarige moeder Nivea F. de D. uit Amersfoort
Maar goed dat de Nederlandse media geen volledige namen publiceren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_71262845
De moeder en de vriend hadden de avond voor Diego's dood nog cocaine gesnoven.
Tegen de ochtend was die zeker op en gingen ze zich op het kind afreageren.
pi_71268214
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 17:51 schreef ExTec het volgende:
Die "Rob K." mag je doodschoppen van me

Ik wil het goeie voorbeeld nog wel geven.

Kleine troost is dat'ie in het gevang ook het vuil der aarde is.
Ja die zal regelmatig moeten bukken voor de zeep
  donderdag 23 juli 2009 @ 23:20:03 #13
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_71268306
Nivea...
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  vrijdag 24 juli 2009 @ 10:31:02 #14
3542 Gia
User under construction
pi_71277819
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 23:20 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Nivea...
Nivea F de D die een kind had met de naam Diego.

Eh......Spaans of Portugees?
  † In Memoriam † vrijdag 24 juli 2009 @ 10:41:07 #15
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_71278116
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 17:33 schreef Deadre het volgende:
Moeder en ex toch cel in voor dood peuter
. Diego overleed 17 december 2007 aan hevige inwendige bloedingen, nadat organen in zijn buik waren afgescheurd. Volgens deskundigen het gevolg van stoten zoals van een bokser op een boksbal.

Het hof ziet wel genoeg bewijs dat K. het letsel toebracht, maar twijfelt of K. besefte dat het kind kon doodgaan. Dat besef is voor een veroordeling voor 'doodslag' ook nodig.

'zijn agressie ongeremd uitgeleefd op een volstrekt weerloze peuter, die maar net de kwetsbaarheid van een zuigeling was ontstegen'.

Ook is het buitenissige geweld volgens het hof 'het sluitstuk van een structureel patroon', en buitengewoon pijnlijk geweest. De peuter heeft een week of twee eerder vergelijkbaar geweld ondergaan volgens deskundigen en het lichaampje was bont en blauw.
Hoe zwaar debiel moet je eigenlijk zijn als je dat besef niet hebt
pi_71278275
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 10:41 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Jij bent dus niet bekend met de wereldvreemdheid van het gemiddelde hof in dit soort zaken?
Het is niet de eerste keer dat ik dit soort absurde zaken lees.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 11:03:21 #17
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_71278781
Wat word ik hier toch godverdomme weer kwaad om! Kindermishandelaars/misbruikers/moordenaars verdienen een langzame pijnlijke dood. Wat bezielt een moeder om dit toe te staan?

Ik ben echt in staat die twee mongolen zelf onder handen te nemen met een ijzeren staaf of een bijl ofzo.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_71278812
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 10:41 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Omdat misschien uit psychiatrisch onderzoek is gebleken dat hij op dat moment dat besef niet had ? Geestes ziekte o.i.d. ? Psychose ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 24 juli 2009 @ 11:06:20 #19
3542 Gia
User under construction
pi_71278860
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 11:03 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wat word ik hier toch godverdomme weer kwaad om! Kindermishandelaars/misbruikers/moordenaars verdienen een langzame pijnlijke dood. Wat bezielt een moeder om dit toe te staan?

Ik ben echt in staat die twee mongolen zelf onder handen te nemen met een ijzeren staaf of een bijl ofzo.
Ik snap precies wat je bedoelt.

Je bent zo machteloos in dit soort zaken.
  † In Memoriam † vrijdag 24 juli 2009 @ 11:55:37 #20
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_71280456
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 11:03 schreef EdvandeBerg het volgende:

Ik word kwaad om debielen als jij die exact dezelfde methodes willen handhaven om iets verachtsbaars te vergelden.

Spastische acties als wat jij wil houden dit soort debieliteiten juist in stand.
Carpe Libertatem
pi_71280674
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 10:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Nivea F de D die een kind had met de naam Diego.

Eh......Spaans of Portugees?
Brazilliaans.
Prostituee en een alcohol-en cocaineprobleem.
Toen Diego geboren was, hebben ze niet eens aangifte bij de gemeente van hem gedaan, en is hij een tijd statenloos geweest.
De politie was hiervoor nog aan de deur geweest, moeder deed toen pas na een kwartier de deur open, er was een andere man in het huis aanwezig dan vriend Rob K. (ma was waarschijnlijk aan het werk ) en Diego stond in z'n box te huilen. Hij had geen speelgoed, niks. En het was binnen een puinzooi, afwas van dagen op het aanrecht enz.

De dag voor Diego's dood hadden Nivea en Rob K. cocaine gesnoven en een flinke ruzie gehad over wie melk zou gaan halen voor het kind.
Wat er daarna is gebeurd is onbekend, tot op heden schuiven ze elkaar de schuld in de schoenen wie het kind de dodelijke afranseling gegeven heeft.
Diego werd vaker geslagen en zat ook vaker onder de blauwe plekken. Zijn leven was kort en vol geweld.

Dit is in ieder geval op internet terug te vinden.
De doodstraf gun ik niemand, ook de moeder en stiefvader niet. Maar zulke mensen mogen nooit geen kinderen meer krijgen of erbij in de buurt komen wat mij betreft. Helaas zal het zo zijn dat 'moeder' wel weer zwanger zal raken binnenkort en de stiefvader wel weer een ander moedertje zal vinden.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 12:07:23 #22
3542 Gia
User under construction
pi_71280835

Hier word ik zo verdrietig van. Arm jochie.
  † In Memoriam † vrijdag 24 juli 2009 @ 12:13:32 #23
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_71281003
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 11:04 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Omdat misschien uit psychiatrisch onderzoek is gebleken dat hij op dat moment dat besef niet had ? Geestes ziekte o.i.d. ? Psychose ?
Vrees eerder dat zijn hersens zijn aangetast door alcohol/drugs. Kutverslaafden
pi_71281220
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 12:13 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Vrees eerder dat zijn hersens zijn aangetast door alcohol/drugs. Kutverslaafden
Kan ook. En hoe erg het dan ook klinkt, als je je hersencellen dusdanig hebt weggezopen kan je dus het besef verliezen dat je een kind weleens kan doodslaan.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_71281306
Jezus.
There is no love sincerer than the love of food.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')