abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70809180
Ik woon sinds 2 maanden in een pand met een onder en boven woning. Ik woon samen met 3 andere jongens. Boven ons woont een oudere man (in de 80) met z'n vrouw.
We hebben hem nu al 6 keer aan de deur gehad wegens wat volgens hem geluidsoverlast is, en de politie is zelfs 3 keer gebeld (zonder eerst zelf aan te bellen bij ons natuurlijk). Maar wat hij geluidsoverlast vind is meestal weinig of niks. Gisterenavond zaten we tv te kijken, gewoon een programma op NED3, komt de politie langs omdat de muziek te hard zou staan..
De politie noteert steeds alles van beide kanten, maar het is natuurlijk ons woord tegen dat van hem. En hij blijkt een belangrijke positie te hebben in de vereniging van eigenaren, en hij woont er al bijna 25 jaar, en wij net 2 maanden. Dus ik ben bang dat ze hem eerder geloven dan ons. Weet iemand hier wat de gevolgen van dit alles kan zijn voor mij en m'n huisgenoten?
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_70809218
Zonder bewijs kan die niks maken toch? Bovendien heeft de politie toch ook niets gehoord?

Beetje TVP dit, ben wel nieuwsgierig.
Noot noot.
  donderdag 9 juli 2009 @ 12:41:27 #3
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_70809233
Koop een decibelmeter, dan kun je aantonen dat je geen lawaai maakt.
Of er blijkt dat je wel teveel lawaai maakt natuurlijk.
zzz
pi_70809234
Is het om rare tijden?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_70809270
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:41 schreef _Led_ het volgende:
Koop een decibelmeter, dan kun je aantonen dat je geen lawaai maakt.
Of er blijkt dat je wel teveel lawaai maakt natuurlijk.
Ja maar zo'n meter kun je natuurlijk ook onderin de kast leggen.
Noot noot.
  donderdag 9 juli 2009 @ 12:43:22 #6
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_70809296
Aangezien het al verschrikkelijk moeilijk is om iets te doen aan échte (aantoonbare) geluidsoverlast, denk ik dat het wel mee zal vallen met die gevolgen.

Maar misschien is het handiger om gewoon eens op een middag aan te bellen en een kopje koffie te drinken met die man en z'n vrouw? Een goede verstandhouding kan je veel gezeik besparen.
pi_70809309
wat rustiger aan doen, dat echtpaar is oud en heeft rust nodig. komen jullie 4 faggots zijn oude dag verneuken.
<hr>
pi_70809329
politie zal zelf moeten constateren dat jij overlast veroorzaakt voordat ze actie ondernemen
pi_70809335
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:43 schreef Hephaistos. het volgende:
Aangezien het al verschrikkelijk moeilijk is om iets te doen aan échte (aantoonbare) geluidsoverlast, denk ik dat het wel mee zal vallen met die gevolgen.

Maar misschien is het handiger om gewoon eens op een middag aan te bellen en een kopje koffie te drinken met die man en z'n vrouw? Een goede verstandhouding kan je veel gezeik besparen.
Ja, maar het probleem verdwijnt dan niet. Voor die oudjes blijft het geluidsoverlast en voor TS blijft het gewoon normaal.
Noot noot.
pi_70809336
Even wachten joh, die man heeft niet zo lang meer.
pi_70809356
Wat Hephaistos zegt, daar zijn oudere mensen gevoelig voor. Vragen welke dagen ze wat meer rust willen of waar ze dan last van hebben. En als je daar bent zet voor de grap eens de tv aan en kijk hoe erg het daar klinkt, weet je gelijk hoe hard je hem ongeveer kan zetten wat die mensen acceptabel vinden.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_70809396
Het zijn geen rare tijden ofzo, gisteren zaten we om 11 uur tv te kijken. En afgelopen vrijdag bijvoorbeeld zaten we met wat vrienden (in totaal 10 personen) wat te drinken tot 12 uur.
En die decibelmeter is misschien een goed idee ja.
De politie zei trouwens dat ze de muziek ook hoorde toen ze bij hem boven waren, en toen zeiden wij dat het misschien ergens anders vandaan kwam.
pi_70809408
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:43 schreef Dawnbreaker het volgende:
wat rustiger aan doen, dat echtpaar is oud en heeft rust nodig. komen jullie 4 faggots zijn oude dag verneuken.
Gaan ze lekker in een aanleunwoning wonen.. Tussen alle andere mopperende ouderen
  donderdag 9 juli 2009 @ 12:47:19 #14
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70809428
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:42 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ja maar zo'n meter kun je natuurlijk ook onderin de kast leggen.
Als het daar al niet te hard is, dan is het dat ook zeker niet in een andere kamer
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_70809440
Ja ik woon midden in het centrum van Amsterdam, 5 minuten lopen vanaf het Leidseplein, aan de gracht. Ja dat is niet een plek waar je voor je rust gaat zitten lijkt me.
  donderdag 9 juli 2009 @ 12:48:10 #16
65960 sanger
pi_70809453
Wil je een oplossing? Verlaag het plafond en prop dat vol met isolatie
pi_70809468
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:46 schreef MamsX het volgende:

[..]

Gaan ze lekker in een aanleunwoning wonen.. Tussen alle andere mopperende ouderen
Of ze gaan met hun 4e op een studenteflatje wonen waar het wel geaccepteerd wordt om laat te krawaken
<hr>
pi_70809476
een van die dikke wijven op hem afsturen
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_70809504
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:46 schreef ikvalopdikkewijven het volgende:
En afgelopen vrijdag bijvoorbeeld zaten we met wat vrienden (in totaal 10 personen) wat te drinken tot 12 uur.
Nou, zet daar maar zo'n meter naast. Als 10 vrienden met elkaar wat drinken heb je eigenlijk geen benul wat voor een herrie daar vandaan komt. Wil nog niet zeggen natuurlijk dat je geen vrienden mag ontvangen, maar zeg van te voren dan ff dat je wat vrienden ontvangt tegen die oudjes, want kwa aantal lijkt het wel op een feestje.

En idd wat Rene zegt. Doe de TV aan en ga eens langs bij die oudjes. Misschien hebben ze wel gelijk.
Noot noot.
pi_70809528
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:47 schreef ikvalopdikkewijven het volgende:
Ja ik woon midden in het centrum van Amsterdam, 5 minuten lopen vanaf het Leidseplein, aan de gracht. Ja dat is niet een plek waar je voor je rust gaat zitten lijkt me.
Dat is niet aan jou om dat te bepalen.
Noot noot.
  donderdag 9 juli 2009 @ 12:51:38 #21
65960 sanger
pi_70809577
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:47 schreef ikvalopdikkewijven het volgende:
Wel als je daar al je hele leven hebt gewoond
pi_70809597
Oh ik hoor net van m'n huisgenoot die met de politie had gesproken dat ze erop terug kwamen dat ze het hoorde, dus ze hebben zelf niks gehoord
  donderdag 9 juli 2009 @ 12:52:18 #23
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_70809599
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:44 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ja, maar het probleem verdwijnt dan niet. Voor die oudjes blijft het geluidsoverlast en voor TS blijft het gewoon normaal.
Mja, vaak is het in dat soort gevallen natuurlijk ook dat zo iemand zich op gaat vreten bij elk geluid. 'Zijn ze alweer bezig, die rotjongens'.

Dat kan je voorkomen door hem serieus te nemen en gewoon netjes met hem te praten.
pi_70809620
Als je oud bent en rust wilt moet je maar naar een verzorgingstehuis.
  donderdag 9 juli 2009 @ 12:53:15 #25
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_70809628
Politie kan hierin slechts bemiddelen, jullie zullen er samen uit moeten komen. In beslagname en dergelijke zal niet snel gebeuren tenzij zij zelf een aantal keer echt overlast kunnen constateren.

Nodig de beste man uit als ie overlast heeft (op dat moment) en laat hem vertellen waar hij specifiek last van heeft en of dat bij jullie of andere buren vandaan komt.

Edit:
10 vrienden + drank produceert meestal nogal wat lawaai, en om half 12 je TV op half volume zetten is ook not done. Die panden in de binnenstad zijn vreselijk geluidslekkend overigens.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')