abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70798123
Onlangs zag ik dit filmpje, dat de buurman (nota bene een huisarts) een schutting pal voor zijn buren plaatste, wat er overigens niet uit ziet. Maar kan dat zomaar, dat een boze buurman zomaar even een schutting voor je raam plaatst? Normaal doet de gemeente toch de erfafscheiding maken en toch niet de bewoner?

pi_70798441
Tsja, als dat de erfscheiding is mag de schutting daar gewoon staan. Maar wat niét mag is die schutting bevestigen áán het pand van de buren zonder hun toestemming.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_70798546
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:38 schreef SadKingBilly het volgende:
Tsja, als dat de erfscheiding is mag de schutting daar gewoon staan. Maar wat niét mag is die schutting bevestigen áán het pand van de buren zonder hun toestemming.
Maar je mag geen misbruik maken van je eigendomsrecht, door bijvoorbeeld onevenredige hinder te veroorzaken.
pi_70799342
Da's ook waar. Leuke zaak voor de rijdende rechter dit, denk ik
-
-
  donderdag 9 juli 2009 @ 00:05:14 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70799346
Fijn he, overbevolking...

Ontopic: je hoeft toch niet door het raam te lopen? Dan heb je ook geen onevenredige hinder...
censuur :O
pi_70799459
Volgens de Hoge Raad mag het gewoon hoor:

"Indien verschillende wijzen van uitvoering van een voorgenomen handeling openstaan, is men niet gehouden om - onafhankelijk van andere overwegingen die de keuze zouden kunnen doen bepalen - van een bepaalde uitvoering af te zien uitsluitend vanwege het feit dat uit die bepaalde uitvoering voor een derde - zonder schending van enig bijzonder hem toekomend recht - nadeel zou voortvloeien, terwijl dit bij een andere wijze van uitvoering niet het geval zou zijn."

Verder heeft de Hoge Raad ook een arrest gewezen over een schutting die op 25 centimeter van het raam van de buren werd gebouwd, en heeft geoordeeld dat het plaatsen van die schutting op die plek geoorloofd was. (Arrest van de Hoge Raad van 2 december 1937 over de 'Lentse Schutting').

Geen probleem dus om de buren in het donker te laten zitten.
pi_70799521
1937 is wel wat achterhaald inmiddels lijkt me.
pi_70799542
Niet echt, sindsdien is er nooit een andere opvatting van de Hoge Raad geweest, dus het geldt nog steeds.
pi_70799631
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 00:12 schreef Rosenkrieg het volgende:
Niet echt, sindsdien is er nooit een andere opvatting van de Hoge Raad geweest, dus het geldt nog steeds.
Mijn vertrouwen in de rechtspraak is nu nog minder geworden.
pi_70799695
Kon het dan nog minder worden?
pi_70799882
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 00:18 schreef Rosenkrieg het volgende:
Kon het dan nog minder worden?
Je moet een beetje mazzel hebbben met toffe rechter.
pi_70800012
Rosenkrieg, kun je aangeven welk belang die voormalige huisarts heeft bij de plaatsing van de schutting? Het gaat hier gewoon om pure pesterij.
pi_70800521
Ik weet niet wat in het hoofd van die man speelt, maar aangezien hij weer met zijn praktijk wil beginnen, kan hij het bijvoorbeeld erop gooien dat hij de privacy van zijn patienten wil beschermen.

De apothekersvrouw zegt ook nog dat de schutting aan hun gebouw is bevestigd. Ik zie het zelf niet, maar als de schutting daadwerkelijk aan hun gebouw is bevestigd, mag dat natuurlijk niet.
pi_70800844
Beschermen van de privacy van patiënten? Met een schutting die tientallen meters van zijn eigen praktijk af staat?

Persoonlijk zou ik 'm gewoon in brand steken 's avonds.. Maar daarvoor staat hij waarschijnlijk té dicht op die praktijk.
-
-
  donderdag 9 juli 2009 @ 09:13:24 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70803531
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 01:05 schreef SadKingBilly het volgende:
Beschermen van de privacy van patiënten? Met een schutting die tientallen meters van zijn eigen praktijk af staat?
Dat doet toch niet ter zake? Als daar de erfscheiding loopt, is het zijn grond. Je gaat je schutting toch niet halverwege je eigen grond zetten, dan kan je een deel van je eigen grond niet gebruiken!
quote:
Persoonlijk zou ik 'm gewoon in brand steken 's avonds.. Maar daarvoor staat hij waarschijnlijk té dicht op die praktijk.
Lang leve de webcam, zit je mooi in de bak.
pi_70803645
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 00:11 schreef sig000 het volgende:
1937 is wel wat achterhaald inmiddels lijkt me.
Hoezo?
Moet het recht elke x jaar veranderen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_70803879
Zowiezo een erg slechte reportage waarbij de mevrouw van het gezondheidscentrum de ene na de andere ongefundeerde beschuldiging uitkraamt...
Daarnaast kan je ook stellen dat het gebouw vreemd geplaatst is. Pal op de erfgrens met een complete glaswand die uitkijkt over het terrein van de buurman. En omdat zij dit zo vreemd hebben gebouwd zou de buurman nu voor altijd hun uitzicht moeten garanderen??
Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad!
  donderdag 9 juli 2009 @ 09:34:31 #18
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_70803965
Wat een geniale actie zeg.
Wel wat lullig als jij dan degene bent die dan met zo'n schutting voor je raam zit, maar oke.
pi_70803983
Als die schutting niet hoger is dan 1.80 is er niets aan de hand. Mijn ouders hebben bij hun stacaravan (zomerhuisje) ook een hangbank met dakje pontificaal tegen het keukenraam van een naast gelegen stacaravan gezet om in de zomer wat privacy te hebben zodat de buren tijdens de afwas niet de tieten van me moeder kunnen zien als die ligt te zonnen.
  donderdag 9 juli 2009 @ 10:43:25 #20
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_70805518
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 09:30 schreef Psycho_dad het volgende:
Daarnaast kan je ook stellen dat het gebouw vreemd geplaatst is. Pal op de erfgrens met een complete glaswand die uitkijkt over het terrein van de buurman. En omdat zij dit zo vreemd hebben gebouwd zou de buurman nu voor altijd hun uitzicht moeten garanderen??
Glaswand die uitkijkt over het terrein van de buurman? Ik kan het mis hebben natuurlijk, maar als ik het filmpje bekijk lijkt die huisarts aan de achterkant van het gebouw te zitten en niet waar die schutting staat ..?

Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 9 juli 2009 @ 11:51:33 #21
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_70807542
Als je je gebouw zo bouwt tot precies een erfascheiding kan ik me voorstellen dat je daar een schutting plaatst. Lijkt me ook gewoon toegestaan, immers als die schutting er al stond hadden ze ook gewoon pech gehad.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 9 juli 2009 @ 14:39:11 #22
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_70813507
Grappig dat iedereen zich alleen op de schutting richt.
De schutting zal op de erfgrens tussen de grond van de beide buren staan, anders mag de buurman die schutting niet eens bouwen.

Het artikel is erg eenzijdig en ik begrijp uit het verhaal dat het stuk waar dat raam in zit onlangs bijgebouwd is. Dus die uitbouw kan ook inzet van het conflict zijn.
Wettelijk gezien moeten doorzichtige vensters zit op meer dan een meter van de erfscheiding bevinden. Anders moet een venster ondoorzichtig gemaakt worden. Gemeente Alkmaar spreekt zelfs van twee meter afstand.
Dus kun je concluderen dat het medisch centrum fout zit.
En dan vind ik die schutting best een strakke actie als ze weigeren het raam te blinderen.
pi_70813844
Maar wat voor belang heeft de buurman dan van die schutting? Privacy? Kom op zeg. 't Gaat nergens over, het belang van die praktijk dat er fatsoenlijk uitzicht is, is toch vele male groter dan dat non belang van die buurman.
  donderdag 9 juli 2009 @ 14:55:12 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70814079
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 14:48 schreef Afvoerput het volgende:
Maar wat voor belang heeft de buurman dan van die schutting? Privacy? Kom op zeg. 't Gaat nergens over, het belang van die praktijk dat er fatsoenlijk uitzicht is, is toch vele male groter dan dat non belang van die buurman.
Wat voor belang heeft die praktijk bij 'fatsoenlijk uitzicht'?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 9 juli 2009 @ 14:57:48 #25
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70814201
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 14:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat voor belang heeft die praktijk bij 'fatsoenlijk uitzicht'?
Naar buiten staren i.p.v. te werken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')