VVD boos over voortrekken allochtone leerlingenquote:De VVD maakt zich kwaad over een bericht in het Algemeen Dagblad van gisteren. Daarin werd gesteld dat de Centrale Examencommissie Vaststelling Opgaven (CEVO) de correctievoorschriften fors heeft versoepeld ten gunste van allochtone leerlingen. Volgens de VVD is dat in strijd met artikel 1 van de grondwet.
De versoepeling houdt in dat allochtone leerlingen meer spelfouten mogen maken dan autochtone. Waar autochtonen die havo- of VWO-examen doen slechts twee spelfouten mogen maken, komen allochtone leerlingen door de versoepeling weg met vijf fouten. Op het VMBO mogen allochtonen zelfs zes spelfouten maken terwijl autochtone leerlingen ook hier maximaal twee spelfouten mogen maken.
Volgens Ineke Dezentjé Hamming van de VVD is het nieuwe systeem onrechtvaardig. "Ik sta voor onderwijs waar het diploma waardevast is, en waar niet met twee maten wordt gemeten." Haar collega Paul Krom denkt dat de aangepaste normering zelfs in strijd met de grondwet is. Bovendien vraagt hij zich af hoe de afkomst van leerlingen wordt bepaald.
De VVD is niet als enige over de aanpassing gevallen. CDA’er Jan de Vries vroeg staatssecretaris van Onderwijs Marja van Bijsterveldt naar de waarde van door allochtonen behaalde diploma’s: "Deelt u de mening dat er nu misschien allochtone leerlingen zijn geslaagd, terwijl zij misschien de Nederlandse taal onvoldoende machtig zijn om succesvol te kunnen doorstromen in het vervolgonderwijs? Hoe worden deze benadeelde leerlingen voldoende bijgespijkerd?"
Maar zo is het niet, het bericht in het AD is zeer misleidend. Waar het zo ongeveer wel op neerkomt is dat leerlingen die minder dan 6 jaar in Nederland zijn voor taal-gerelateerde vakken die voorsprong krijgen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Feit blijft dat een diploma een bepaalde waarde moet vertegenwoordigen. En niet dat die waarde afhankelijk is van de afkomst van de eigenaar van het diploma. Zo wel: zet het er dan op: "deze cijfers zijn verkregen met extra spelfouten", dan weten bedrijven waar ze aan toe zijn als ze iemand aannemen.
ja dikke doei. hou daar dan een discussie over ipv 'allochtonen' die worden voorgetrokken.quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Feit blijft dat een diploma een bepaalde waarde moet vertegenwoordigen. En niet dat die waarde afhankelijk is van de afkomst van de eigenaar van het diploma. Zo wel: zet het er dan op: "deze cijfers zijn verkregen met extra spelfouten", dan weten bedrijven waar ze aan toe zijn als ze iemand aannemen.
Daar gaaaat het niet om. Het gaat om het populisme en de hetze. Over dit onderwerp kan je een aparte discussie houden.quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:13 schreef ArnoKlaassen het volgende:
dan nog blijft het onzin. Er zijn duidelijke regels en daar moet iedereen aan voldoen. Als ik in Amerika naar school ga krijg ik ook geen voordeel omdat ik zo slecht engels kan
Dit lijkt mij een legitieme vraag die een antwoord behoeft.quote:"Deelt u de mening dat er nu misschien allochtone leerlingen zijn geslaagd, terwijl zij misschien de Nederlandse taal onvoldoende machtig zijn om succesvol te kunnen doorstromen in het vervolgonderwijs? Hoe worden deze benadeelde leerlingen voldoende bijgespijkerd?"
Precies en ze laten het pijnlijk lang staan.quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:16 schreef Meh7 het volgende:
Dit soort dingen vallen mij steeds vaker op. Een aantal weken geleden meldde de Telegraaf nog dat er in 2050 5 miljoen niet-westerse allochtonen zouden zijn in Nederland, terwijl dat 5 miljoen in totaal (niet westerse + westerse allochtonen) zou moeten zijn. De Telegraaf baseerde zich daarop op cijfers van het CBS, maar ze het verkeerd hadden overgenomen.
Tot ze zoiets verbeteren hebben duizenden tokkies zo'n bericht al gelezen natuurlijk.
Hoe kan je zo'n mongool een stuk laten schrijven?quote:De verwachting is dat over een jaar of vijftien de helft van de bevolking bestaat uit moslims. Straks zijn ze in de meerderheid, met alle gevolgen van dien.
Nou ja, het gaat om een subgroep van de allochtonen. Ik kan me ook voorstellen dat een kop alsquote:Op woensdag 8 juli 2009 22:14 schreef IHVK het volgende:
[..]
ja dikke doei. hou daar dan een discussie over ipv 'allochtonen' die worden voorgetrokken.
minder lekker bekt danquote:VVD boos over forse versoepeling van de correctievoorschriften van de Centrale Examencommissie Vaststelling voor HAVO-studenten die minder dan 6 jaar op Nederlandse scholen hebben gezeten
quote:VVD boos over voortrekken allochtone leerlingen
quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:19 schreef Meh7 het volgende:
Dit was ook al afkomstig van het AD: http://www.ad.nl/groeneha(...)uo.html?pageNumber=4
Ene priester Koekoek (ja zo heet ie) die beweerde dat moslims over 15 jaar in de meerderheid zullen zijn in Nederland.
[..]
Gelukkig doe je zelf aan stemmingmakerij niet mee.quote:,,Binnen 25 jaar zijn de islamieten in Nederland naar verwachting in de meerderheid
Er is dus totaal geen sprake van het voortrekken cq bevoordelen van 'allochtone leerlingen'. Het artikel is leugenachtig en tendentieus.quote:3.
Het bevoegd gezag kan in verband met onvoldoende beheersing van de Nederlandse taal afwijken van de voorschriften gegeven bij of krachtens dit besluit, ten aanzien van een kandidaat die met inbegrip van het schooljaar waarin hij eindexamen aflegt, ten hoogste zes jaren onderwijs in Nederland heeft gevolgd en voor wie het Nederlands niet de moedertaal is. De in de eerste volzin bedoelde afwijking kan betrekking hebben op:
a.
het vak Nederlandse taal en literatuur;
b.
het vak Nederlandse taal;
c.
enig ander vak waarbij het gebruik van de Nederlandse taal van overwegende betekenis is.
4.
De in het derde lid bedoelde afwijking bestaat voor zover betrekking hebbend op het centraal examen slechts uit een verlenging van de duur van de desbetreffende toets van het centraal examen met ten hoogste 30 minuten en het verlenen van toestemming tot het gebruik van een verklarend woordenboek der Nederlandse taal.
5.
Van elke afwijking op grond van het derde lid wordt mededeling gedaan aan de inspectie.
Zó waar, ik heb eens hetzelfde meegemaakt. Het is niet zo dat ze de feiten verdraaien, maar ze plaatsen uitspraken in een andere context of leggen op verkeerde zaken de nadruk (dingen die de geïnterviewde bijvoorbeeld in een bijzinnetje heeft gezegd). Maar goed, dat is de praktijk, zo worden die journalisten ook opgeleid.quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:12 schreef iehlaak het volgende:
Ach, de krant klopt sowieso voor geen meter. Diverse keren een interview gehad met een journalist, maar wat je daarna in de krant terug leestAlsof ze 50% hebben opgevangen en de 50% verzonnen.
Ook zoiets, dat ongeveer een week terug in de krant heeft gestaan: "Een half miljard mensen heeft zich ingeschreven voor tickets voor de Michael Jackson Memorial". Dat bleken er een half miljoen te zijn...quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:16 schreef Meh7 het volgende:
Dit soort dingen vallen mij steeds vaker op. Een aantal weken geleden meldde de Telegraaf nog dat er in 2050 5 miljoen niet-westerse allochtonen zouden zijn in Nederland, terwijl dat 5 miljoen in totaal (niet westerse + westerse allochtonen) zou moeten zijn. De Telegraaf baseerde zich daarop op cijfers van het CBS, maar ze het verkeerd hadden overgenomen.
Tot ze zoiets verbeteren hebben duizenden tokkies zo'n bericht al gelezen natuurlijk.
AD Groene Hart. Wat een hel is dat.quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:19 schreef Meh7 het volgende:
Dit was ook al afkomstig van het AD: http://www.ad.nl/groeneha(...)uo.html?pageNumber=4
Ene priester Koekoek (ja zo heet ie) die beweerde dat moslims over 15 jaar in de meerderheid zullen zijn in Nederland.
[..]
Hoe kan je zo'n mongool een stuk laten schrijven?
Misschien wel. Maar het dan nergens in het artikel uit leggen? Dat is gewoon de feiten verkeerd weergeven.quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:20 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Nou ja, het gaat om een subgroep van de allochtonen. Ik kan me ook voorstellen dat een kop als
[..]
minder lekker bekt dan
[..]
Ja en op EditieNL kwam er ook een stukje over en die eindigde zo: Wie er gelijk krijgt het CBS of de dominee dat zien we over 50 jaar..quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:19 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Hoe kan je zo'n mongool een stuk laten schrijven?
Tot zover de linkse media dus.quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:24 schreef Meh7 het volgende:
Nog een voorbeeld: De Standaard kopt 'Duitsers zijn vijanden van God', ze berichten over leuzen die zijn geroepen op een begrafenis van de vrouw die is vermoord in een Duitse rechtszaal.
"Detail" is, dat ze dit wel nieuwswaardig vinden (de leuzen), maar dat ze het feit dat die vrouw vermoord is, niet nieuwswaardig vonden, daar hebben ze daarvoor geen artikel over geschreven.
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=5F2CD97U
Belgen, hèquote:Op woensdag 8 juli 2009 22:24 schreef Meh7 het volgende:
Nog een voorbeeld: De Standaard kopt 'Duitsers zijn vijanden van God', ze berichten over leuzen die zijn geroepen op een begrafenis van de vrouw die is vermoord in een Duitse rechtszaal.
"Detail" is, dat ze dit wel nieuwswaardig vinden (de leuzen), maar dat ze het feit dat die vrouw vermoord is, niet nieuwswaardig vonden, daar hebben ze daarvoor geen artikel over geschreven.
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=5F2CD97U
Wat ik vermoed, ook omdat deze meneer zich priester noemt, is dat hij bedoelt: zijn er meer moslims dan christenen. En dat klopt. Volgens prognoses zal het aantal actief gelovende christenen over 25 jaar tot onder de twintig procent zijn gezakt (hoezee!), waarnaast het best plausibel is dat er dan ongeveer 15 à 20 procent moslims in de bevolking aanwezig is.quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:23 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
[..]
Gelukkig doe je zelf aan stemmingmakerij niet mee.
Wanneer ik die blanke agenten zie lopen heb ik nu ook niet echt het idee dat die een zware beproeving hebben moeten doorstaan...quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:08 schreef detlevico het volgende:
Wil als allochtoon bij de politie en natuurlijk wil je dat en de overheid wilt het ook want: de politie is de afspiegeling van de maatschappij en daar horen dus een x aantal % allochtonen bij te zitten.
En heb je moeite om de toelatingseisen te voldoen, nou das geen probleem die stellen we naar beneden bij en hopla alweer een allochtoon erbij.
De overheid is je beste vriend.
Nee, dat bedoelt hij niet, "de verwachting" dat Nederland over vijftien jaar voor de meerderheid uit moslims bestaat, heeft hij uit op een internet circulerend propagandafilmpje vol met leugens:quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:00 schreef superworm het volgende:
[..]
Wat ik vermoed, ook omdat deze meneer zich priester noemt, is dat hij bedoelt: zijn er meer moslims dan christenen. En dat klopt. Volgens prognoses zal het aantal actief gelovende christenen over 25 jaar tot onder de twintig procent zijn gezakt (hoezee!), waarnaast het best plausibel is dat er dan ongeveer 15 à 20 procent moslims in de bevolking aanwezig is.
Dit zal zeker impact hebben op de samenleving; ik denk vooral in de trend van, gelovigen hebben het in één land op de wereld eindelijk niet meer voor het zeggen omdat ze hooguit nog 30-40 procent van de bevolking uitmaken. En dat is te prijzen!
Mijn post was gericht aan Mekker.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:00 schreef superworm het volgende:
[..]
Wat ik vermoed, ook omdat deze meneer zich priester noemt, is dat hij bedoelt: zijn er meer moslims dan christenen. En dat klopt. Volgens prognoses zal het aantal actief gelovende christenen over 25 jaar tot onder de twintig procent zijn gezakt (hoezee!), waarnaast het best plausibel is dat er dan ongeveer 15 à 20 procent moslims in de bevolking aanwezig is.
Dit zal zeker impact hebben op de samenleving; ik denk vooral in de trend van, gelovigen hebben het in één land op de wereld eindelijk niet meer voor het zeggen omdat ze hooguit nog 30-40 procent van de bevolking uitmaken. En dat is te prijzen!
Ik dacht al bijna dat hij Fitna te vaak heeft gekekenquote:Op woensdag 8 juli 2009 23:26 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nee, dat bedoelt hij niet, "de verwachting" dat Nederland over vijftien jaar voor de meerderheid uit moslims bestaat, heeft hij uit op een internet circulerend propagandafilmpje vol met leugens:
[ afbeelding ]
(De omgekeerde Turkse vlag, moet in het filmpje de vlag van de islam voorstellen en dit specifiek stukje gaat over Nederland.)
http://tinyfrog.wordpress.com/2009/05/03/muslim-demographics/
quote:There are approximately 1 million Muslims in the Netherlands, a nation of 16.6 million people. So Muslims makeup about 6% of the total population. Yet, we’re supposed to believe 50% of the children born in the Netherlands are Muslim? The fertility rate in the Netherlands is 1.66 children per person. Mathematically, Muslims in the Netherlands would need to have 26 children to makeup 50% of the births in the country.
Waar haal jij vandaan dat die Koekoek dat filmpje gebruikt heeft??quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:26 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nee, dat bedoelt hij niet, "de verwachting" dat Nederland over vijftien jaar voor de meerderheid uit moslims bestaat, heeft hij uit op een internet circulerend propagandafilmpje vol met leugens:
[ afbeelding ]
(De omgekeerde Turkse vlag, moet in het filmpje de vlag van de islam voorstellen en dit specifiek stukje gaat over Nederland.)
http://tinyfrog.wordpress.com/2009/05/03/muslim-demographics/
Speciaal voor personen met een extra chromosoom 21:quote:
Dit staat in het artikel, dit heb ik niet verzonnen.quote:Het islamitische deel van onze bevolking neemt razend snel toe, zegt hij. ,,Nu al heeft de helft van alle baby’s islamitische ouders. De verwachting is dat over een jaar of vijftien de helft van de bevolking bestaat uit moslims. Straks zijn ze in de meerderheid, met alle gevolgen van dien
Koekoek, waarvan ik vermoed dat hij een soort van mentale retardatie heeft, zegt:quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:36 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Waar haal jij vandaan dat die Koekoek dat filmpje gebruikt heeft??
Of verzin je dat zelf ter plekke??
quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:37 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Speciaal voor personen met een extra chromosoom 21:
[..]
Dit staat in het artikel, dit heb ik niet verzonnen.
http://www.ad.nl/groeneha(...)uo.html?pageNumber=4
Dit staat ook in het artikel. Welk getal is correct? Zeg het maar.quote:,Binnen 25 jaar zijn de islamieten in Nederland naar verwachting in de meerderheid
quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:40 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Koekoek, waarvan ik vermoed dat hij een soort van mentale retardatie heeft, zegt:
1. moslims zijn binnen 15 jaar in de meerderheid in Nederland.
2. de helft van alle baby's zijn moslims.
HEEL ERG TOEVALLIG:
1.
[ afbeelding ]
2.
[ afbeelding ]
Te belachelijk voor woorden inderdaad, maar toch zijn er mensen die het serieus geloven. Als je vervolgens vraagt om een cijfermatige (simpele) berekening, hoe moslims de meerderheid zullen vormen binnen 15 jaar, blijft het keer op keer stil.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:36 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik dacht al bijna dat hij Fitna te vaak heeft gekeken.
[..]
Misschien is het omdat zowel het specifieke als het generieke voorbeeld in het nadeel van de beeldvorming t.o.v. allochtonen naar voren wordt gebracht in de media.quote:Op donderdag 9 juli 2009 08:21 schreef iehlaak het volgende:
Wat ik wel opmerkelijk vind is dat dezelfde mensen die altijd over de media zeuren als ze specifiek zijn (Marokkaanse dader in plaats van jongeman), nu juist vinden dat de media te generiek is (Allochtoon in plaats van buitenlander die minder dan zes jaar Nederlands onderwijs heeft genoten).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |