Als eerste Mona.
Mona is een geboren en getogen mokemse en woont in Purmerent
M: "Sterke persoonlijkheid moet je hebben. Ik zit heerlijk vaak tussen de dieren in de dierentuin, Ik ben ontzettend gek op dieren, ben ook vegetaries. Ze kijken je echt zo aan schitterend. Je geef je op om het idee later is het leuk en je krijgt te horen dat er zoveel aanmeldingen zijn en dan svchrijf je je in. Ik was wel benieuwd hoe ik en mijn gezin het zou doen. Ik ben wat dat betreft een sterke persoonlijkheid. Op het moment dat ik de rode loper opliep was het harstikke eng. Als enigste het huis in en dat is echt eng. Bij de psychologische test zat ik naast Ruud en ik dacht toen nog als ik daar bij kom te zitten hou ik het niet uit, maar dat voel dus reuze mee.
Je ziet beelden als Mona in het huis komt.
M: "Toen ik binnen kwam heb ik wat meegenomen en dat doorbrak wel wat. Ruud was de enigste die even me hielpt als ik erdoorheen zat, even knuffelen."
Ze laten beelden zien van de eerste ochtend dat Mona wakker wordt.
M: "de eerst een tweede dag zat ik er echt doorheen en ik zat helemaal niet op de plek maar ik dacht nee Moon je bent sterk aanwezig en je maakt er wat van. De geen die het eerste wakker is was Karin of ik en dat ben ik gewend. Ik zat al kippen te voeren s'morgens vroeg en dan ontbijtkamer klaarmaken. Ruud is gewoon mijn gabber, dat knuffelen dat was fijn. Ik heb bij Ruud heelk sterk het gevoel dat ik op hem kan leunen geen dure woorden en dure praat alleen lekker even onzin. Het maakt hem niet uit wat je doet en dat is gewoon normaal, het kan Ruud niet schelen dat interreaseert hem helemaal niet."
M: "Op de bank zat iedereen in zichzelf, twee waren in gesprek en de andere lazen ene boek en ik kreeg een slappe lach tot huilends toe en we hebben vreselijk gelachen."
M: "Ik heb ook aangegeven aan de bewoners toen dat ik het idee had dat ze me nomineren wilden omdat ik als laatste het huis ik kwam, maar dat ze me als persoon moesten zien en niet omdat ik twee weken er nog maar zit, het was een hele overwinning dat ik er eerst niet bij zat. Ik zong altijd in de groep en waren wat verzoekjes en met een slokje op kan je geloof ik alles in de bar maar bij BB was dat wat moeilijker maar het ging. Toen ik het huis inging hoorde ik big city in de auto en ik vroeg aan Ruud of hij dat kon spelen op de gitaar en zo hebben we het liedje gemaakt."
Je ziet beelden dat Mona het lied bespreekt van BB..Ze verdeelt de taken en ze oefenen met de refreinen.
M: "Voor martin en tara hadden we een couplet en vondt wel jammer dat ze e rniet in voorkwamen maar Ruud sprong er goed op in. Niet dat ik zo op de voorgrond hoef te staan mara vindt wel heel belangrijk dat het lied is gemaakt. Het is toch het stukje geborgenheid en veiligheid dat je hebt en dan op een gegeven moment dat je in het huis zit ga je steeds meer aan de groep denken en ben je steeds meer met jezelf bezig. Je weet dat de camera's er zijn maar op een gegeven moment hoorde dat erbij en vertelde ik best wel wat over mijn verleden en sommigen zeiden let op heel nederland kijkt mee. Op een gegeven moment dat Sabien wegging is het blijkbaar zo uitgekomen dat ik zei "je moet bij mij blijven" en dat soort dingen heb je helemaal niet in de gaten.
Ze laten de val zien van het balansding.
M: "Ik was niet zo atletisch en lenig als de rest dus was dat best moeilijk. Ik had zoveel geoefent en was zo blij en ik begin en dacht dat moet ik halen en boem daar lag ik, het deed me zo zeer en dus ook verdriet erbij."
Je ziet nu dat ze besluit het huis uit te gaan en zegt dat tegen Rolf.
M: "ik wilde gelijk eigenlijk weer terug toen ik eruit was, ik dacht wat heb ik gedaan. Toen ik eruit kwam kreeg ik vele reacties van nichten. In februari komt mijn eerste column uit in een homo blad en dat vindt ik echt leuk en zeker mijn eigen cafeetje is weer lekker. Ik heb wel geleerd dat je tevreden kan zijn met weinig. Dat je wat lekkers krijgt, dat zie je in huis als echt iets bijzonders. Altijd jezelf blijven dat waarderen de mensen het meest."
Cyriel
Toen Mona en bianca vrijwillig vertrok kozen de nederlanders Cyriel.
C: "Ik ben op een gegeven moment op een zaterdagavond gebeld of ik interesse had om auditie te doen voor BB en ik zat op showbis city . Dat je in een huis komt zitten met verschillende mensen en karakters, dat je toch moeilijke periodes zou krijgen en ik was benieuwd of ik dat aan zou kunnen. Ze stonden te roepen en toen ik hoorde dat je erin moest ging dat als een flits voorbij. Maar eenmaal in het huis was het doodstil. Alleen de bewoners waren wel aangekleed maar verder zag en hoorde je niets, toen kwam wel even de angst heb ik de goede beslissing genomen en wil ik dat wel. Ik hou van feesten en dacht toen ik het huis in zou gaan schudt ik ze wel wakker en ze zeiden ook je moet de boel op stelten zetten en actie moest komen maar je merkt dat als je binnen komt dat dat echt anders is, een goede sfeer. Ze waren in het begin toch wel een beetje kat uit de boom kijken maar dat vindt ik een hele normale houding als iemand je niet kent. Karin had dat en is ook normaal. Anouk kende ik natuurlijk al en we voelden op dezelfde momenten zoms niet op ons gemak. Ze hadden termen en uitdrukkingen die we niet kenden en dan voelde je best een buitenstaander en voelden ons niet op het gemak en gingen buiten een sigaretje roken en dan even elkaar steunen. Iedereen had zijn rol al in het huis, ik zie het niet als vadertje en moederje. Ik heb Karin nooit zo gezien, iedereen heeft zijn plek gevonden en dat merkte je wel. Ik zag dat anouk dat meer moeite mee had als ik maar ik ben dan iets anders als zij. Ik wist ook niet wat je moest zeggen, je bent bang dat je wat verkeerd szegt, maar na 2 agen gaat dat wel over, dan dach je ik heb de schijt eraan.
C: "Ruud is ook heel eenvoudig maar dat trekt me juist heel erg aan, hij is met kleine dingen tevreden en hij stond open voor muziek en als er geen muziek is moet er muziek gemaakt worden en we hebben gelachen en was alleen maar leuk om met hem te zingen."
Je ziet nu dat ze voor Bibi het lied zingt van Pochahontas.
C: "Toen ik het huis in kwam wist ik ook niet dat Ruud gitaar speelde en dacht he wat leuk en ik zong dus al, dus dacht dat wordt leuk. Thuis zing ik ook altijd en dat deed ik daar ook dat ben ik gewend."
ze zitten in de DBK voor Bibi het liedje te zingen.
C: "Dat ik er echt uitging vindt ik minder, vondt het niet zo leuk en was jammer en stiekem had je toch gehoopt dat je mocht blijven maar anouk was wat telleurgestelt en dat was wel jammer maar het is niet anders. Ik denk dat ik ben weggespemt omdat ik misschien uitgesproken type ben en waarom weet ik eigenlijk niet precies. Bart zei toen al eens, dat mensen haar op een manier zien die ze niet kunnen vergelijken met zichzelf en dat dat eenvoudiger is, dat kan de reden zijn. Dat trekt de mensen wel als je wat normaler bent. Maar toen ik terug keek van het huis dacht ik ik heb toch niets scheefs gedaan, ik dnek dat ik heel rustig was en normaal kan ik veel drukken zijn dus dat viel wel mee. Toen ik eruit kwam heb ik als eerste met mijn vriend alles besproken over wat zich had afgespeeld, er was een plaatje uitgebracht en lag al in de winkel en had ik nooit toestemming van gegeven en was eigenelijk een bijsnabbel maar ik vroeg hoe kan dat nu zo uitgebracht worden
Suc6 Oliebol....
[Dit bericht is gewijzigd door Sanseveria (Datum 20 Januari 2000).]
Had tijdens de uitzending wel erg het gevoel dat Ruud zijn eigen glazen aan het ingooien was.
Zijn idee dat híj eigenlijk had moeten winnen vond ik wel wat hoogdravend.
Dat hij altijd zichzelf is gebleven sprak hij zelf tegen door te zeggen dat hij Willem eigenlijk wel 'ik weet niet wat' had willen doen, maar tegengehouden werd door dat de camera's aanwezig waren.
En zo zat het hele interview gespekt met opmerkingen waarvan ik dacht.....kan VOO deze man niet tegen zichzelf in bescherming nemen??!!
Ben ik de enige die het zo gezien heeft vanavond??
hehe lekker omdat ook even hier neer te pleuren. Ik ga nu mijn slaap inhalen ;-)
quote:
op 01-20-2000 om 11:46 PM schreef Bor het volgende:
Leuk dat Ruud zei dat Paul de Leeuw hem niet dom had geïmiteerd![]()
.
Ja Bor,
Wrijf 't er maar ff goed in!
quote:
op 01-20-2000 om 11:46 PM schreef Bor het volgende:
Leuk dat Ruud zei dat Paul de Leeuw hem niet dom had geïmiteerd![]()
.
Dat vond ik eigenlijk wel HEEL ERG tragisch (en ook een beetje dom).
ik had weer 'ns de helft gemist zoals gewoonlijk.
Alleen 'n klein stukkie Cyriel en het gedeelte met Ruud heb ik zelf gekeken (mijn God! wat een enorm reclame blok zat daar tussen zeg!).
Als Ruud fan moet ik zeggen dat ie mij ook een beetje tegenviel,vooral z'n opmerking dat 'was ie een vrije jongen geweest het wel ff anders had aangepakt met al die dames' vond ik tamelijk stupide en irritant. Alsof het alleen aan hem zou liggen of ie er al dan niet succes mee gehad had!!
Vooral bij de opmerking, "ik zal buiten het huis van Bart winnen" o.i.d. vond ik van behoorlijke domheid getuigen.
Je kunt wel op alle aanbiedingen ingaan, maar m.i. is het van meer klasse, om op de juiste aanbiedingen in te gaan, en ik ben bang dat Ruud dat onderscheid niet zal/ kan maken.
* Dwientje is bang dat Ruud heel erg dom is bezig geweest .
ik hoop het ook, maar vrees het ergste!
Aan z'n (achteraf) reaktie op het winnen van Bart en het (verraad) van Willem kun je opmerken dat Ruud een zgn. "binnenvetter" is.
Zo er al afspraken/contracten gemaakt zijn voor de lange termijn, zal Ruud waarschijnlijk (ook omdat dit bij contracten nu eenmaal het geval is ) als eea tegen mocht vallen er toch mee door gaan.
Of het geld wat ie er eventueel mee gaat verdienen op zal wegen tegen het feit dat ie waarschijnlijk voor van alles en nog wat gevraagd zal worden "als het maar een beetje gek en dom is " waag ik te betwijfelen.
* BooBooSan vindt het weer 'ns tijd voor z'n sig' *.
------------------
'everything went from bad to worse , money never changed a thing...'
Bob Dylan
[Dit bericht is gewijzigd door BooBooSan (Datum 21 Januari 2000).]
En Cyrille, fijne meid, ik zat te kijken en ik vond het opeens jammer dat Anouk haar zin om naar huis te mogen niet had gekregen. Mooie dame ook trouwens en dat ze niet slecht kon zingen herinnerde ik me vanzelf wel. Ik had dat trouwens nooit gezien dat Ruud er zo geëmotioneerd van was ... van dat Pocahontas liedje. En toen zijn ze dus daarna het in de DBK voor Bibi gaan zingen.
En Mona, tsja Mona. Ik ben nooit een Mona fan geweest, maar dat kan er ook aan liggen dat ik niet van plat Amsterdams hou. Veel geluk als columniste voor homosexuelen. Het waarom daar achter, daar zal ik misschien de videoband van vanavond eens voor moeten terugspoelen. Het kan ook dat ik het verder bij dit voortreffelijke verslag van Oliebolletje Tweeduizendje hou.
Bedankt voor het enthousiaste typewerk!
[Dit bericht is gewijzigd door JayBee (Datum 21 Januari 2000).]
Om er nog even een ferme roddel tegenaan te gooien:
Martin is absoluut niet homofoob.
In het begin dacht ik dat hij al die dingen over bart zei om sabine voor zich te winnen, maar ik ben van mening veranderd.
Nu is Mona de nieuwenichtenkoningin en martin gaat nu het beste om met mona van alle mensen uit het BBhuis.
Ach het is maar een gedachtenkronkel van mij. En het zal me op zich ook een worst wezen wat iemands sexuele voorkeur is. (zolang de man waar ik op val maar hetero is vind ik alles goed)
Maar toch, het zette mij wel aan het denken.
------------------
Als als waarheid was, was iedereen gelukkig.
[Dit bericht is gewijzigd door Jewel (Datum 21 Januari 2000).]
Er is trouwens wel iets anders waar mijn oog op viel: zijn Zon is ongeaspecteerd. Deze
staat los, heeft geen rechtstreekse invloed op de andere planten, maar wordt ook niet
beinvloed. De Zon staat in Ruud zijn horoscoop op zichzelf en komt extra sterk (al was hij Leeuw) naar voren. Als je een ongeaspecteerde planeet in je horoscoop hebt, dan is de kans groot dat je zelf niet in de gaten hebt hoe krachtig je deze planeet in het dagelijks leven tot uitdrukking brengt. Dat geeft je de neiging om almaar naar dat stuk in jezelf op zoek te gaan. De terreinen die tot de inhoud van de planeet horen hebben
een, zelfs magische, aantrekkingskracht op je. Voor de Zon is dat: in het licht staan,
jezelf laten zien! In dat licht () krijgt de opmerking "ik heb mijzelf zo goed mogelijk
geprobeert te spelen" een heel andere betekenis. Voor Ruud werkt het dus zo! Een
ongeaspecteerd planeet heeft de neiging zich overdreven neer te zetten, de omgeving
krijgt het volle gewicht te zien. Als je daar opmerkingen overkrijgt zal je in alle
oprechtheid niet begrijpen waar ze het over heben. Je ziet dit ook bij Willem
(ongeaspecteerde Venus).
Wat ik beangstigend vind is dat Paul de Leeuw een beeld van Ruud neerzet (een karikatuur) wat Ruud eenvoudig niet vanzich zelf herkent. Ruud wordt straks geconfronteerd met een beeld wat niet aansluit bij zijn zelfbeeld. Een ongeaspecteerd planeet voelt zich op dat specifieke terrein al onzekerder (in dit geval dus zelfvertrouwen). Ik hoef jullie niet te vertellen welke een grote schok dit voor Ruud kan betekenen!"
Bovenstaande vertelt m.i. veel over de Ruud die we gisteravond in de uitzending zagen.
Tenzij genoemde Lilith Ruud's geboorte tijd heeft opgevraagd bij de burgerlijke stand is het volgens mij ONMOGELIJK om deze dingen met zo'n stelligheid te zeggen.
But please feel free to correct me if i'm wrong.
(Of gewoon slecht geinformeerd natuurlijk, want de kans is natuurlijk aanwezig dat Lilith dat inderdaad gedaan heeft!)
[Dit bericht is gewijzigd door BooBooSan (Datum 21 Januari 2000).]
* dasaliz vond cyrille behoorlijk dommig overkomen.
quote: "Ik heb echt geen idee waarom ik het huis ben uitgestemd."
* dasaliz denkt dat een langer verblijf van Mona achteraf wel plezierig was geweest.
Ben net wakker...daar zal het allemaal aan liggen. Bij deze (off topic) Goede morgen allemaal
Bijna vergeten: Oliebol, wederom bedankt voor een geweldig verslag!
[Dit bericht is gewijzigd door dasaliz (Datum 21 Januari 2000).]
Ruud was volgens mij ook behoorlijk dom bezig zijn eigen glazen in te gooien, dom, dom, dom.
En Cyriel heb ik nooit leuk gevonden en ook nu niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |