Het maakt bij een taal zoals php of perl weinig uit, aangezien je zonder problemen een var can casten naar wat anders. Of het bijdraagt aan duidelijkheid is wat anders. Bij Java kan je dit niet ongestraft doen (als in, je mag het gewoon niet doen van de taal).quote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:10 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Jaaaaaa, werkt. (veel beter ook!)
Ik heb trouwens "implode" gebruikt in plaats van "join". Dit omdat ik meerdere keren "implode" in het script gebruik en het anders voor verwarring kan zorgen.
Maak het trouwens uit als ik:
[ code verwijderd ]
Of
[ code verwijderd ]
Gebruik? Is het ene veiliger of beter dan het andere? Het werkt in ieder geval allebei.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | $html = "http://google.nl"; // parse the html into a DOMDocument $dom = new DOMDocument(); @$dom->loadHTML($html); $xpath = new DOMXPath($dom); $titels = $xpath->evaluate("/html/head/title"); $titel = $titels->item(0); echo $titels->item(0); ?> |
Makkelijker was om naar dit topic te linken voor de antwoorden http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1360251quote:Op zaterdag 18 juli 2009 01:12 schreef slacker_nl het volgende:
in dit geval is het misschien makkelijker met een regexp ja..
Dan kom je in de else terecht, daar is een else voor.quote:Wat gaat else doen als een ifje niet waar is?
Toevoeging, je komt daarnaast ook in de if die waar is terecht. (net getest) Mits je minimaal twee if's hebt natuurlijk.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 02:00 schreef GlowMouse het volgende:
Dan kom je in de else terecht, daar is een else voor.
Ga eens opzoeken wat het nut is van die accolades ( { en } ).quote:Op zaterdag 18 juli 2009 02:11 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Toevoeging, je komt daarnaast ook in de if die waar is terecht. (net getest) Mits je minimaal twee if's hebt natuurlijk.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | $string1 = "1"; $string2 = "bla"; $string3 = "3"; if ($string1 == "1") { echo "test 1 "; } if ($string2 == "2") { echo "test 2 "; } if ($string3 == "3") { echo "test 3 "; } else { echo "test 4 "; } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | $string1 = "1"; $string2 = "2"; $string3 = "bla"; if ($string1 == "1") { echo "test 1 "; } if ($string2 == "2") { echo "test 2 "; } if ($string3 == "3") { echo "test 3 "; } else { echo "test 4 "; } ?> |
Heeft niks met mijn code/script meer te maken hoor. Ben gewoon uit verveling wat aan het testen om te leren.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 02:14 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ga eens opzoeken wat het nut is van die accolades ( { en } ).
Weet je zelf wel eens waar je het over hebt?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 03:17 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Moraal van het verhaal/mijn test:
Vermijd if/if/else of if/if/elseif. Kan rare dingen doen, maar in sommige gevallen is het juist handig om dit weer te misbruiken, mits men weet wat het precies doet.
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 03:17 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Vermijd if/if/else of if/if/elseif. Kan rare dingen doen, maar in sommige gevallen is het juist handig om dit weer te misbruiken, mits men weet wat het precies doet.
Dude, if else if en else statements zijn dingen die elke programmeur in z'n standaard arsenaal heeft zitten. Vermijdenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 03:17 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
En maar roepen dat hij geen boek nodig heeftquote:Op zaterdag 18 juli 2009 10:33 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dude, if else if en else statements zijn dingen die elke programmeur in z'n standaard arsenaal heeft zitten. Vermijden
Idd als je dat niet snapt moet je al helemaal niet gaan proggenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 10:33 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dude, if else if en else statements zijn dingen die elke programmeur in z'n standaard arsenaal heeft zitten. Vermijden
Tegenwoordig ook nog hoor, bijvoorbeeld in Delphi:quote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Vroegah, in basic, heette het nog IF THEN ELSE. Was blijkbaar toch duidelijker voor mensen :P
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | begin // doe iets // nog iets anders end else begin // helemaal iets anders end; |
Vroegah zochten mensen dingen eerst uit voordat ze vragen gingen stellenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Vroegah, in basic, heette het nog IF THEN ELSE. Was blijkbaar toch duidelijker voor mensen
NOu ja, beginnersvragen vind ik niet erg mits er wel een beetje moeite vanuit de vragende kant ingestoken is.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:46 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Vroegah zochten mensen dingen eerst uit voordat ze vragen gingen stellen.
Preciesquote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
NOu ja, beginnersvragen vind ik niet erg mits er wel een beetje moeite vanuit de vragende kant ingestoken is.
Op phpfreakz.nl heb ik de 'de tekst die ik invoer in een textarea komt er zonder enters uit als ik het op beeld zet' vraag wel 500 keer met nl2br beantwoord. Maar als ze vervolgens nog meer 'dat staat gewoon in de manual' vragen gaan stellen houdt het wel een beetje op.
En ja, op een gegeven moment ga je wel een beetje analytisch vermogen verwachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |