abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juli 2009 @ 20:16:03 #1
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_70790947
Hier is een new topic over Dubai als vakantiebestemming. Er zijn al aardig wat topics maar die zijn of heel oud of ze gaan over een specifiek hotel of niet over Dubai als vakantiebestemming.

Even wat plaatjes om het op te leuken:

Wie is nog recent geweest? Wat zijn de tips?

Ik ga in augustus en blijf een paar dagen in een simpel centraal gelegen hotel vlakbij Mall of the Emirates en ga vanaf daar met een huurauto alles verkennen. Ik zat te denken aan;
- Abu Dhabi een dagje (maar wat concreet daar te doen weet ik nog niet)
- dagje alle gebouwen checken en een middagje snowboarden bij skidubai (wat is nou beste gebouw om te 'te beklimmen trouwens? Die van 850 is nog niet open dacht is?)
- middagje naar de outletstore om goedkoop kleding in te slaan

En dan laatste paar dagen naar Atlantis de Palm . ( http://www.atlantisthepalm.com/theresort.aspx )
Het is wel duur maar omdat je als gast gratis toegang hebt tot alle hotelattracties is het wel weer de moeite waard, los zou het 50 euro per persoon zijn voor een bezoek aan privestrand en waterpark.

Ik hoor van iemand die recent is geweest dat zelfs recente navigatie niet goed werkt omdat er bijna wekelijks nieuwe wegen en straten bijkomen. Hoe makkelijk is het nou om je weg daar te vinden en valt het mee met verkeerschaos? Waar kan je nou goedkoop wifi gebruiken, is het wel de moeite waarom een minilaptop mee te nemen (hotel heeft achterlijke tarieven maar wellicht op andere locaties?)

[ Bericht 7% gewijzigd door spooky1234 op 08-07-2009 20:26:42 ]
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_70831426
Ben in april een paar dagen in Abu Dhabi geweest maar ook 2 dagen in Dubai. De meeste straten in beide staten hebben meerdere namen dus dat is nogal onduidelijk. In Dubai is wel erg druk, in Abu Dhabi is het allemaal wat overzichtelijker en rustiger. Dingen die je in Abu Dhabi zeker moet doen zijn het bezoeken van de Sjeik Zayed moskee en het 7-sterren hotel Emirates Palace die beide gratis te bezoeken zijn.
  donderdag 9 juli 2009 @ 23:33:41 #3
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_70833181
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 20:16 schreef spooky1234 het volgende:
Wie is nog recent geweest? Wat zijn de tips?

Ik ga in augustus en blijf een paar dagen in een simpel centraal gelegen hotel vlakbij Mall of the Emirates en ga vanaf daar met een huurauto alles verkennen. Ik zat te denken aan;
- Abu Dhabi een dagje (maar wat concreet daar te doen weet ik nog niet)
- dagje alle gebouwen checken en een middagje snowboarden bij skidubai (wat is nou beste gebouw om te 'te beklimmen trouwens? Die van 850 is nog niet open dacht is?)
- middagje naar de outletstore om goedkoop kleding in te slaan

Ik hoor van iemand die recent is geweest dat zelfs recente navigatie niet goed werkt omdat er bijna wekelijks nieuwe wegen en straten bijkomen. Hoe makkelijk is het nou om je weg daar te vinden en valt het mee met verkeerschaos? Waar kan je nou goedkoop wifi gebruiken, is het wel de moeite waarom een minilaptop mee te nemen (hotel heeft achterlijke tarieven maar wellicht op andere locaties?)
Veel vragen, wanneer in Augustus ga je precies overigens? Zou zonde zijn als je tijdens ramadan komt (begint ergens tussen 20 en 25 augustus dit jaar), want dan moet je er echt wel rekening mee houden dat je overdag niet kunt eten/drinken/roken/kauwgum kauwen op straat of waar anderen je kunnen zien. Hier staan boetes op van 1000Dhs (200 euro), en ja, die worden ook daadwerkelijk uitgedeeld.

abedabs: Zoals gezegd zeker naar de Moskee en Emirates Palace (zo heet dat hotel, als je wilt heb ik nog wel wat zelfgemaakte foto's). Voor de malls is Dubai beter dan AD, de enige malls die het waard zijn zijn de Abu Dhabi Mall in de tourist club area en Marina Mall tegenover/aan de corniche. Overigens zijn, als het weer het toelaat, de parken absoluut een aanrader om een middagje te relaxen/picknicken.

Dubai; Gebouwen "beklimmen" kun je over het algemeen vergeten, je kunt hooguit de lift naar de hoogste etage nemen

Aanraders hiervoor zijn Neos in The Adress Hotel, erg mooi nieuw 5 sterren hotel en ligt in Downtown Burj Dubai, de bar zit op de 63e verdieping en heeft een erg mooi uitzicht op Dubai (en Burj Dubai).

In Emirates Towers aan Sheikh Zayed road ligt Vu's, erg luxe bar welke erg goed bekend staat in Dubai. Nadeel vind ik een beetje dat het uitzicht eigenlijk net aan de verkeerde kant is.

In het Raffles (hotel in de vorm van een piramide) heb je in de piek twee tenten, voor extreem decadent ga je naar de China Moon Champagne Bar, voor iets minder ga je naar de New Asia Bar & Club die ernaast ligt. Op een lagere verdieping hebben ze ook een cocktail bar waar je shisha kunt roken terwijl je uitkijkt op prachtige tuinen, zeker een aanrader! Begint overigens wel wat later op de avond.

Voor de ultieme luxe ga je naar de Sky View Bar in het Burj Al Arab, wel van te voren reserveren.

Er is volgensmij nergens een simpel uitkijkpunt op hoge verdiepingen, allemaal zijn het bars waar je verplicht bent iets te drinken, je kunt dus niet binnen walsen, foto's staan kieken voor het raam en dan weer oprotten. Misschien zou ik wel kunnen regelen dat je op het dak van het hoogste (hotel) gebouw aan SZR kunt komen, je moet dan wel niet claustrophobisch en bang voor liften zijn, aangezien je in een bouwlift naar boven gaat en de laatste tien etages moet lopen. Overigens is het wel een beetje jammer dat je door de veiligheidsmaatregelen geen goed uitzicht hebt en je door spleten moet kijken. Geen goede foto op. dus..

Vergeet ook de fonteinen voor Dubai Mall (de grootste mall ter wereld) niet, denk Bellagio fonteinen, maar bigger & better! Vanaf 7 uur 's avonds krijg je om de 20 minuten een show als de wind het toelaat, je kunt eventueel dineren in een van de vele restaurantjes die eromheen liggen (TGIF als je budget maar toch goed wilt, Souk al Bahar als je wat luxer wilt).

Souk Madinat Jumeirah is leuk en moet je zeker gezien hebben, prachtig gemaakt. 's Middags gaan voor de foto's, 's avonds voor het stappen! De authentieke souks in Bur Dubai zeker niet overslaan, beste wat je kunt doen is de taxi namen (geen parkeergelegenheid) naar Dubai Museum, museum even in gaan (kost 2dhs geloof ik, al een tijdje niet meer geweest), dan richting het water lopen (wijst zich vanzelf, je moet langs de moskee een zijstraatje in), dan kom je in het authentieke Dubai terecht, het heet Bastakiya, waar je nog echt "limestone houses" etc ziet, dan kom je door de twee soeks (textile en nog eentje), en op het einde krijg je de abra's. Zijn traditionele (lees: oude) bootjes die je naar de overkant van de creek vervoeren voor 1dhs p/p. Aan de overkant loop je dan zo de Spice souk en daarna de Gold souk in.

Outlet mall moet je zelf weten, ik zou het niet doen, veel te ver rijden voor zwaar bagger spul (Outlet in Roermond in Nederland is veel beter). Ga dan een avondje naar Karama shopping centre, ik ga er niks over zeggen, dat moet je zelf maar ervaren

Navigatie schiet je niks mee op, wegen veranderen zo vaak dat dit niet bij te benen is. Wat je het beste kunt doen is een kaartje uitprinten zodat je ongeveer de wijken weet te liggen (jumeirah 1/2/3, umm suquim, barsha/karama/deira/bur dubai/en nog veel meer) en dan gaan rijden. De wijken zelf staan meestal wel goed aangegeven, hoewel ik wel zou aanraden niet direct vanaf het vliegveld een huurauto te nemen, maar de eerste keer met een taxi te gaan, zo zie je de manier van rijden en weet je iig waar je heen moet. Het rijden zelf, sja.. nadat je over de eerste schrik heen bent dan loopt het allemaal wel los en rijdt je auto's links en rechts net zo goed voorbij als menig pakistaan.

De verkeerschaos is op dit moment in Abu Dhabi veel en veel erger omdat ze daar flink aan de weg aan het timmeren zijn. Nu is dat in Dubai ook wel, maar het is in Dubai toch allemaal een stukje groter dan AD, wat een beetje vergelijkbaar is met Manhattan (als in; grote stad volgebouwd op een eiland). Overigens is het in Augustus nog wel rustig, zeker in aanloop en tijdens de ramadan. Daarbij is de grote uittocht ook al een beetje begonnen (hoewel je pas in Oktober echt kunt zeggen hoeveel er weg zijn gegaan) en daarom een stuk rustiger dan een jaar geleden.

Het is absoluut de moeite waard om je netbook/laptop mee te nemen, bijna elke coffeeshop en op bepaalde plekken in malls is gratis WiFi aanwezig. In MoE bijvoorbeeld heb je tegenover de Virgin Megastore en naast het Etisalat standje internet toegang. Maar ook in de starbucks etc. De hele Festival City mall heeft overal draadloos internet, genoeg plaatsen waar je dus terecht komt.

Verder nog een laatste tip; hoewel het jammer is dat je in augustus komt omdat het dan te heet is om buiten te zitten zou ik je toch aanraden om even in het Crown Plaza hotel in Festival City bij de Belgium Beer Bar een pilsje te gaan drinken. Top kroeg (en je kunt er ook nog goed eten ook) met een nog beter uitzicht over Dubai. Crown Plaza op SZR heeft een goede club, Zinq. The Apartment in Jumeirah Beach Hotel is ook leuk. Mijn favoriet is Boudoir in het Dubai Marine Resort & Spa. Irish Village is ook leuk voor een avondje, maar wederom, te heet.

Friday brunch aanraders zijn Al Qasr van 12-4 om daarna door te rollen naar Alpha Club bij het Airport Meridien hotel waar je je zuipfestijn nog een paar uur kunt doorzetten bij de immens populaire "after brunch". Ook de Lotus One brunch is top notch, maar er zijn er nog veel en veel meer. Tip; in elk hotel ligt een "Time Out Dubai" en als je geluk hebt ook een "Concierge", lees die goed door, is absoluut de moeite waard!

Nou, dat was het dan wel zo een beetje, volgensmij heb ik alles beantwoord

Iig erg veel plezier en als je zin hebt kom maar ff op de koffie (ofzo )
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  vrijdag 10 juli 2009 @ 05:42:40 #4
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_70837033
Holy crap Euc, tnx for all the tips!

Paar korte reacties;
- ik ben daar van 3-10 aug (short break)

- Hitte overleef ik wel, ik ben in Juli in Death Valley (Californie) geweest met bijna 50 graden, in valley of the kings in Egypte met ruim 45 graden dus dit komt wel goed

- Rijden is altijd even wennen in andere werelddelen maar zolang ze niet aan de verkeerde kant van de weg rijden lukt het vast wel. Zijn er nog bijzondere afwijkende verkeersregels waar ik op moet letten? Ik heb mijn auto al geboekt bij aankomst op vliegveld dus ik zal dan meteen in moeten duiken. Enige waar ik een hekel heb is zoeken naar een straat en daarvoor lang moeten rondrijden. Ik hoorde al dat navigatie vrijwel nutteloos is. Als ik een kaart koop is die ook waarschijnlijk verouderd, waar kan ik meest recente kaart downloaden?

- Ik ben daar met mijn vriendin en ze vroeg zich nog af hoe het zit met kleding enzo, wat kan nog wel en wat niet? Met name qua strak en rokken boven de knie? Ook mbt de waterparken, is een bikini ok of beter een broekje? (ik begreep dat stringbikini sowieso uit den boze is?)

- Is het lastig om aan alcohol te komen? Ik ben geen alcoholist maar op vakantie lust ik wel een biertje of een wijntje. Doen hotels ook moeilijk als je gewoon zelf wat snacks en drinks naar binnen meeneemt om hun dure roomservice te omzeilen?

- Van iemand die recent is geweest hoorde ik dat hij merk pakken gehaald heeft voor halve prijs tov hier, kwaliteit was prima. En bijvb een lacoste polo is een lacoste polo toch? In de outletstores verkopen ze geen namaak toch?

- netbookje gaat dan idd mee, internet is toch best handig.

iig bedankt voor alle tips, ik zal de locaties die je noemt zeker in de gaten houden. Mbt hoge gebouwen, ik hoef niet nodig overal fotos van te maken, maar het lijkt me wel leuk om ergens een tijdje van het uitzicht te gaan genieten. Zo een bouwlift lijkt me zeker wel vet, indien de gelegenheid zich voordoet ben ik daar zeker voor in, alleen al omdat het iets is wat meeste anderen niet meemaken, off the beaten track is altijd chill. Verder ben ik niet van plan om bizar veel geld uit te geven dus ik denk niet dat ik veel exclusieve eetgelegenheden ga bezoeken, dit is meer bedoeld als een short break tussendoor en vliegticket was al een beetje aan de dure kant dus..
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  vrijdag 10 juli 2009 @ 08:08:11 #5
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_70837476
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 05:42 schreef spooky1234 het volgende:
Holy crap Euc, tnx for all the tips!

Paar korte reacties;
- ik ben daar van 3-10 aug (short break)

- Hitte overleef ik wel, ik ben in Juli in Death Valley (Californie) geweest met bijna 50 graden, in valley of the kings in Egypte met ruim 45 graden dus dit komt wel goed

- Rijden is altijd even wennen in andere werelddelen maar zolang ze niet aan de verkeerde kant van de weg rijden lukt het vast wel. Zijn er nog bijzondere afwijkende verkeersregels waar ik op moet letten? Ik heb mijn auto al geboekt bij aankomst op vliegveld dus ik zal dan meteen in moeten duiken. Enige waar ik een hekel heb is zoeken naar een straat en daarvoor lang moeten rondrijden. Ik hoorde al dat navigatie vrijwel nutteloos is. Als ik een kaart koop is die ook waarschijnlijk verouderd, waar kan ik meest recente kaart downloaden?

- Ik ben daar met mijn vriendin en ze vroeg zich nog af hoe het zit met kleding enzo, wat kan nog wel en wat niet? Met name qua strak en rokken boven de knie? Ook mbt de waterparken, is een bikini ok of beter een broekje? (ik begreep dat stringbikini sowieso uit den boze is?)

- Is het lastig om aan alcohol te komen? Ik ben geen alcoholist maar op vakantie lust ik wel een biertje of een wijntje. Doen hotels ook moeilijk als je gewoon zelf wat snacks en drinks naar binnen meeneemt om hun dure roomservice te omzeilen?

- Van iemand die recent is geweest hoorde ik dat hij merk pakken gehaald heeft voor halve prijs tov hier, kwaliteit was prima. En bijvb een lacoste polo is een lacoste polo toch? In de outletstores verkopen ze geen namaak toch?

- netbookje gaat dan idd mee, internet is toch best handig.

iig bedankt voor alle tips, ik zal de locaties die je noemt zeker in de gaten houden. Mbt hoge gebouwen, ik hoef niet nodig overal fotos van te maken, maar het lijkt me wel leuk om ergens een tijdje van het uitzicht te gaan genieten. Zo een bouwlift lijkt me zeker wel vet, indien de gelegenheid zich voordoet ben ik daar zeker voor in, alleen al omdat het iets is wat meeste anderen niet meemaken, off the beaten track is altijd chill. Verder ben ik niet van plan om bizar veel geld uit te geven dus ik denk niet dat ik veel exclusieve eetgelegenheden ga bezoeken, dit is meer bedoeld als een short break tussendoor en vliegticket was al een beetje aan de dure kant dus..
Handigste is gewoon google maps om kaartjes van uit te draaien, zijn het meest up to date

Bikini is prima, string zou ik afraden, alleen al om het feit dat ze zich enorm bekeken gaat voelen. In een bikini gaat ze dat al krijgen, maar in een string zul je zien dat er een Indiër ongegeneerd een foto van je vriendin dr kont gaat maken.

Je kunt als toerist _nergens_ in Dubai alcohol kopen. Enige optie die je hebt zijn de licensed hotels (dus niet elk hotel verkoopt alcohol). Wat je wel kunt doen overigens is naar Umm al Quwain (Baracuda) of Ras Al Khaimah (Naam vergeten) rijden, daar zitten alcohol shops die wel aan toeristen verkopen. Hoewel je moet oppassen, zeker met Baracuda, omdat om van Dubai naar die twee emiraten je door Sharjah moet, welke een droge (=volledig alcohol vrije) emiraat is, en er tegenwoordig nogal wat "bendes" op zoek zijn naar problemen. Ze wachten op westerlingen die alcohol kopen, volgen hun auto en als ze in Sharjah zijn knallen ze ertegenaan. Omdat je dus geen alcohol daar mag hebben kun je niet de politie bellen, omdat je dan de bak ingegooid wordt, dus persen die gasten je in feite af.

Dat ligt eraan wat je merkpakken noemt, hier is "pierre cardin" bevoorbeeld een "populair" (Ze doen alsof ze enorm groot zijn, overal winkels en het hele jaar door zijn de pakken van 4000 dhs in de sale voor 300..) merk, en menig toerist is er al ingetrapt een pak van hen te kopen denkende dat het het beste ding sinds gesneden brood is, om erachter te komen dat het eigenlijk bagger is.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  vrijdag 24 juli 2009 @ 16:27:29 #6
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_71290260
Nog een paar tentamens en dan kan ik eindelijk relaxen
Ik was net nog een paar hotelreviews aan het lezen op booking.com en wat me opvalt is dat arabieren onwijze zeikerds zijn, of lijkt het alleen zo? Ik zie veel reacties waarbij ze een extreem laag cijfer aan een hotel geven omdat service zogenaamd zo slecht is, terwijl ik tegelijkertijd ook lees van meestal westerse bezoekers dat service super goed is. Zijn die gasten gewend dat ze als royalty behandeld worden en als ze een keer gewoon bijna topservice krijgen dat ze dan boos zijn?

Hoe duur is het trouwens om een beetje normaal te dineren in the Burj? Geen 7 gangen met kaviaar maar gewoon beetje betaalbaar? En word je zonder Armani pak raar aangekeken?
  vrijdag 24 juli 2009 @ 16:37:37 #7
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_71290600
Locals zijn ongelofelijke zeikerds idd

En ja, alles is duur in Burj Al Arab Je zou kunnen proberen te kijken op de Jumeirah website of ze toevallig wat aanbiedingen hebben, maar ik gok dat dat nog 150 euro de man gaat kosten..

Overigens kom je zonder pak (of in elk geval colbertje en GEEN jeans) het restaurant niet eens in.

Ik vlieg 5 augustus weer naar de hitte
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_71322924
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 16:37 schreef Euc- het volgende:
Ik vlieg 5 augustus weer naar de hitte
Oh wat zielig voor je, kwil wel met je ruilen hoor (alleen omdat jij het bent )
  zondag 26 juli 2009 @ 00:39:28 #9
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_71330660
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:47 schreef zoetekauwtje het volgende:

[..]

Oh wat zielig voor je, kwil wel met je ruilen hoor (alleen omdat jij het bent )
Geen probleem, ga je ook voor me werken?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_71335724
daar moet ik even over denken......Ja, dat wil ik ook wel doen (behalve als je in de bouw werkt, ik zit niet te wachten op een zonnesteek of its dergelijks), kom jij dan naar mijn werk? Anders krijg ik hier problemen.
  zondag 26 juli 2009 @ 21:13:19 #11
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_71348864
Slowchat

Ontopic: Ik heb idd nog een beetje gegoogled en wat ik kan vinden is dat een diner in Ultimate (top of Burj) of sea-restaurant rond 190 pp kost.. Lunch of brunch is dan nog wel een stuk betaalbaarder.

Of we zouden dan kunnen gaan eten in dat veel goedkopere beachrestaurant van Burj maar dan vraag ik me af of die wel zo bijzonder is? Daar schijn je al voor rond 80 pp te kunen eten maar als het niet boeiend is en je ook niet verder in de Burj mag rondkijken dan is het niet de moeite waard of wel?
  maandag 27 juli 2009 @ 01:45:31 #12
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_71355541
Zojuist even een mail gestuurd naar Al Mahara restaurant in the Burj.. ondanks dat het nu daar vroeg in de ochtend is, binnen 8 minuten had ik email terug, al mijn 4 specifieke vragen correct en volledig beantwoord

Hieronder is een random selectie uit hun menu.. probleem is alleen dat ik niet zie hoe ik hier in godsnaam op minder dan 400 euro moet uitkomen voor 2 personen?

Alle prijzen in AED, en 100 aed is ong 20 euro
Dus voorgerechten en desserts vanaf 30 euro, hoofdgerechten vanaf 75. Ga je niet meteen goedkoopste bestellen en wat drinken erbij of een side dish en dan ga je al richting 200 p.p Ik snap niet waarom reviewers het hebben over ongeveer de helft...

Beluga 3,600
Caspian Sevruga 5,000
Caspian Imperial 7,000
Caspian Royal Beluga 10,500
All caviar will be served with a selection of home made blinis, Melba toast,
crème fraîche, egg yolk, egg white, shallots and chives

Cold Starters
Oysters Natural Dozen 390
Mesclun Salad, Buffalo Mozzarella, Crostini (Vegetarian) 150
Yellow Fin Tuna Carpaccio, Soya, Vegetables Maki, Thai Dressing (Nuts) 220
Foie Gras and Smoked Eel Terrine, Red-Black Fruit Pickles 220
Norwegian Salmon Tataki, Asparagus, Fennel, Corianders Yoghurt 240
Atlantic Lobster Salad, Tomato, Avocado, Mango Chutney 280

Hot Starters
Roasted King Prawns, Pomegranate, Hummous & Corianders (Nuts) 250/450
Pan Fried Japanese Scallops, Wagyu Beef Cheek Ravioli, 230/420
Bourguignon Sauce (Alcohol)
Norwegian King Crab Cannelloni, Coco/Curry 250
Roasted Zucchini, Suquetane, Raisin, Yogurt/Mint (Vegetarian) 170

Soups
Lobster Bisque, Dimsum Ravioli, Saffron Rouille (Alcohol) 195
Cauliflowers Velouté, Fresh & Balic Salmon Tartar, Horseradish Cream 180
French Green Peas Gazpacho, Pomelo, Piquillo, Mint Oil (Vegetarian) 165
Sicilian Tomato Consommé, Tofu and Thai Asparagus (Vegetarian) 165

Main Courses
Dover Sole Grenobloise,Pak-Choi, Portobello Fazzoletti 450
Norwegian Halibut, Prawns,Gnocchi, Mussels ā la Diéppoise 450
Line Caught Sea Bass, Calamari, Basil Noddles, Bouillabaisse Jus (Alcohol) 450
Norwegian Cod, White Asparagus, Mushrooms Ragout, Curry Emulsions 380
Tasmania Salmon, Foie Gras, Lentils Fricassée, Genevoise sauce (Alcohol) 380
Grilled Atlantic Lobster, Eggplant Caviar, Sauce Vierge 590
Hot Seafood Platter 650

Specialties for Two
Milk-Fed Confit Leg of Lamb, Tarbais Coco Bean Cassoulet, Jus Gras 890
Salt Crusted Seabass with Seasonal Salad, Steamed Vegetables 925

Desserts
Cheese Plate Selection (Nuts) 230
Crêpes Suzette, Orange Sauce, Vanilla Ice Cream (Alcohol) 220
Chocolate Banana Tart, Rum/Raisin Ice Cream (Alcohol) 170
Ivory Sphere Tiramisu, Warm Café Noir Sauce and Fine Berries (Nuts) 170
Pistachio Panna Cotta, Meringue, Blueberry & Yoghurt Ice Cream (Nuts) 170
Violet Flower Infused Ice Parfait, Passion Fruit Marshmallow, 170
Blackberry Delight (Nuts)
Vanilla Crème Brulée, Compote Berries ,Vanilla Ice Cream 170
Palette of Ice Creams and Sorbets, Popping Candy and String Tuile (Nuts) 130
Tropical Fruit Pot Pourri, Kiwi Agar Agar and Yuzu Granite 130
  maandag 27 juli 2009 @ 16:14:18 #13
62913 Blik
The one and Only!
pi_71368490
Heeft dat restaurant ook een Michelin-ster? Goedkoopste dessert is ruim 25 euro p.p.
pi_71369276
quote:
Op maandag 27 juli 2009 01:45 schreef spooky1234 het volgende:
Zojuist even een mail gestuurd naar Al Mahara restaurant in the Burj.. ondanks dat het nu daar vroeg in de ochtend is, binnen 8 minuten had ik email terug, al mijn 4 specifieke vragen correct en volledig beantwoord

Hieronder is een random selectie uit hun menu.. probleem is alleen dat ik niet zie hoe ik hier in godsnaam op minder dan 400 euro moet uitkomen voor 2 personen?

Alle prijzen in AED, en 100 aed is ong 20 euro
Dus voorgerechten en desserts vanaf 30 euro, hoofdgerechten vanaf 75. Ga je niet meteen goedkoopste bestellen en wat drinken erbij of een side dish en dan ga je al richting 200 p.p Ik snap niet waarom reviewers het hebben over ongeveer de helft...

ik zou "gewoon"gaan voor een high tea. Kost nog wel veel, maar wel veel minder dan een maaltijd. Je zit ook bovenin dus super uitzicht of je kunt natuurlijk wat gaan drinken in de bar (drankje speciaal voor jou laten maken door de 'mixers, kost wel wat maar dan heb je wel je eigen drankje waarvan je het recept mee mag nemen)
  maandag 27 juli 2009 @ 18:37:25 #15
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_71372278
Ik heb het er niet voor over, ben er een paar keer geweest (lang leve 50% korting), tuurlijk is het leuk om tegen je vrienden te zeggen "ik heb gegeten in het 7 sterren hotel", maargoed.

Neem dan zo een beach pass voor 100 euro pp inclusief een high tea.
quote:
For AED 495 per person and experience the following:

* One day access to Burj Al Arab private beach and facilities.
* One day access to Assawan Spa and enjoy complimentary use of Spa facilities including your choice of Sauna, Steam, Cold Plunge Pool and Infinity Pools prior or after your treatment.
* Asian Afternoon Tea in Junsui
Kun je iig zeggen dat je aan het strand hebt gehangen, lachen ze je niet uit dat je 500 euro aan wat eten hebt uitgegeven. Ik heb vaak zat zoveel geld aan eten uitgegeven, maar dat was voor restaurants die WEL de moeite waard waren, denk aan De Librije, Oud Sluis, Karmeliet en enkele franse sterrenzaken. Burj Al Arab gaat je enkel tegenvallen omdat je zoveel hoge verwachtingen hebt die het eten gewoon niet hoog kan houden.

200 euro voor 2 man is waarschijnlijk een vanaf prijs, voor 350 dhs heb je een 3 gangen lunch in Al Mahara. Zou ik overigens kiezen om er te gaan ontbijten, dat is WEL de moeite waard.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  maandag 27 juli 2009 @ 19:17:51 #16
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_71373347
hm.. misschien heb je wel gelijk, 400 voor 2 personen vind ik gewoon zonde tenzij het echt zo fokkin lekker is dat ik het niet snel zal vergeten.

Waar kan je zo een hightea 495 aed deal reserveren?
Euc, zo een 50% off is zeker alleen voor als je daar werk ofzo?
  maandag 27 juli 2009 @ 20:02:13 #17
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_71374797
50% enkel voor Jumeirah werknemers idd, dus als je een kennis hebt die er werkt kun je met hem goedkoop daar gaan eten

Die 495 moet je gewoon even naar de reserveringen bellen.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  woensdag 5 augustus 2009 @ 01:46:38 #18
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_71613686
Enne, hoe is het daar?

Ik vlieg morgen weer terug naar de hitte
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_71616965
En ik dacht nog wel dat we zouden ruilen . Ik heb de ventilator klaargezet, flesjesdrinken zijn er genoeg, a4tjes volgeschreven met dingen waar je aan moet denken. Nou ja, dan moet ik zelf maar weer.
Veel plezier daar (ook al moet je werken)
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:38:06 #20
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_71618863
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:29 schreef zoetekauwtje het volgende:
En ik dacht nog wel dat we zouden ruilen . Ik heb de ventilator klaargezet, flesjesdrinken zijn er genoeg, a4tjes volgeschreven met dingen waar je aan moet denken. Nou ja, dan moet ik zelf maar weer.
Veel plezier daar (ook al moet je werken)

Sorry dat ik je teleurstel, je mag altijd even op de koffie komen hoor
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_71686043
Wij zijn nu in het Golden Sands en het bevalt prima! We hebben hier vlakbij een lekkere Libanees ontdekt, echt een heerlijk driegangenmenu voor omgerekend 15 euro pp!

De hitte is vooral vanaf een uur of 1 tot 3 wel erg wennen maar daarvoor en dr na is het prima te doen. Gaan zaterdag nog een Dhow Cruise Dinner doen, dus ben benieuwd. De shoppingmalls zijn hier werkelijk fantastisch! Gaan nog naar het Deira City Centr, dus ben benieuwd. Al met al, prima vakantiebestemming!
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:58:14 #22
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_71705052
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 16:29 schreef Nouk het volgende:
Wij zijn nu in het Golden Sands en het bevalt prima! We hebben hier vlakbij een lekkere Libanees ontdekt, echt een heerlijk driegangenmenu voor omgerekend 15 euro pp!

De hitte is vooral vanaf een uur of 1 tot 3 wel erg wennen maar daarvoor en dr na is het prima te doen. Gaan zaterdag nog een Dhow Cruise Dinner doen, dus ben benieuwd. De shoppingmalls zijn hier werkelijk fantastisch! Gaan nog naar het Deira City Centr, dus ben benieuwd. Al met al, prima vakantiebestemming!
Ik moet eerlijk toegeven, het is lang niet zo heet als vorig jaar.. Je kunt nu zelfs met gemak buiten lopen zonder al te veel te zweten, dat was vorige zomer toch wel heel anders..

Geniet van jullie vakantie iig
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_71705404
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 23:33 schreef Euc- het volgende:

[..]

Veel vragen, wanneer in Augustus ga je precies overigens? Zou zonde zijn als je tijdens ramadan komt (begint ergens tussen 20 en 25 augustus dit jaar), want dan moet je er echt wel rekening mee houden dat je overdag niet kunt eten/drinken/roken/kauwgum kauwen op straat of waar anderen je kunnen zien. Hier staan boetes op van 1000Dhs (200 euro), en ja, die worden ook daadwerkelijk uitgedeeld.

abedabs: Zoals gezegd zeker naar de Moskee en Emirates Palace (zo heet dat hotel, als je wilt heb ik nog wel wat zelfgemaakte foto's). Voor de malls is Dubai beter dan AD, de enige malls die het waard zijn zijn de Abu Dhabi Mall in de tourist club area en Marina Mall tegenover/aan de corniche. Overigens zijn, als het weer het toelaat, de parken absoluut een aanrader om een middagje te relaxen/picknicken.

Dubai; Gebouwen "beklimmen" kun je over het algemeen vergeten, je kunt hooguit de lift naar de hoogste etage nemen

Aanraders hiervoor zijn Neos in The Adress Hotel, erg mooi nieuw 5 sterren hotel en ligt in Downtown Burj Dubai, de bar zit op de 63e verdieping en heeft een erg mooi uitzicht op Dubai (en Burj Dubai).

In Emirates Towers aan Sheikh Zayed road ligt Vu's, erg luxe bar welke erg goed bekend staat in Dubai. Nadeel vind ik een beetje dat het uitzicht eigenlijk net aan de verkeerde kant is.

In het Raffles (hotel in de vorm van een piramide) heb je in de piek twee tenten, voor extreem decadent ga je naar de China Moon Champagne Bar, voor iets minder ga je naar de New Asia Bar & Club die ernaast ligt. Op een lagere verdieping hebben ze ook een cocktail bar waar je shisha kunt roken terwijl je uitkijkt op prachtige tuinen, zeker een aanrader! Begint overigens wel wat later op de avond.

Voor de ultieme luxe ga je naar de Sky View Bar in het Burj Al Arab, wel van te voren reserveren.

Er is volgensmij nergens een simpel uitkijkpunt op hoge verdiepingen, allemaal zijn het bars waar je verplicht bent iets te drinken, je kunt dus niet binnen walsen, foto's staan kieken voor het raam en dan weer oprotten. Misschien zou ik wel kunnen regelen dat je op het dak van het hoogste (hotel) gebouw aan SZR kunt komen, je moet dan wel niet claustrophobisch en bang voor liften zijn, aangezien je in een bouwlift naar boven gaat en de laatste tien etages moet lopen. Overigens is het wel een beetje jammer dat je door de veiligheidsmaatregelen geen goed uitzicht hebt en je door spleten moet kijken. Geen goede foto op. dus..

Vergeet ook de fonteinen voor Dubai Mall (de grootste mall ter wereld) niet, denk Bellagio fonteinen, maar bigger & better! Vanaf 7 uur 's avonds krijg je om de 20 minuten een show als de wind het toelaat, je kunt eventueel dineren in een van de vele restaurantjes die eromheen liggen (TGIF als je budget maar toch goed wilt, Souk al Bahar als je wat luxer wilt).

Souk Madinat Jumeirah is leuk en moet je zeker gezien hebben, prachtig gemaakt. 's Middags gaan voor de foto's, 's avonds voor het stappen! De authentieke souks in Bur Dubai zeker niet overslaan, beste wat je kunt doen is de taxi namen (geen parkeergelegenheid) naar Dubai Museum, museum even in gaan (kost 2dhs geloof ik, al een tijdje niet meer geweest), dan richting het water lopen (wijst zich vanzelf, je moet langs de moskee een zijstraatje in), dan kom je in het authentieke Dubai terecht, het heet Bastakiya, waar je nog echt "limestone houses" etc ziet, dan kom je door de twee soeks (textile en nog eentje), en op het einde krijg je de abra's. Zijn traditionele (lees: oude) bootjes die je naar de overkant van de creek vervoeren voor 1dhs p/p. Aan de overkant loop je dan zo de Spice souk en daarna de Gold souk in.

Outlet mall moet je zelf weten, ik zou het niet doen, veel te ver rijden voor zwaar bagger spul (Outlet in Roermond in Nederland is veel beter). Ga dan een avondje naar Karama shopping centre, ik ga er niks over zeggen, dat moet je zelf maar ervaren

Navigatie schiet je niks mee op, wegen veranderen zo vaak dat dit niet bij te benen is. Wat je het beste kunt doen is een kaartje uitprinten zodat je ongeveer de wijken weet te liggen (jumeirah 1/2/3, umm suquim, barsha/karama/deira/bur dubai/en nog veel meer) en dan gaan rijden. De wijken zelf staan meestal wel goed aangegeven, hoewel ik wel zou aanraden niet direct vanaf het vliegveld een huurauto te nemen, maar de eerste keer met een taxi te gaan, zo zie je de manier van rijden en weet je iig waar je heen moet. Het rijden zelf, sja.. nadat je over de eerste schrik heen bent dan loopt het allemaal wel los en rijdt je auto's links en rechts net zo goed voorbij als menig pakistaan.

De verkeerschaos is op dit moment in Abu Dhabi veel en veel erger omdat ze daar flink aan de weg aan het timmeren zijn. Nu is dat in Dubai ook wel, maar het is in Dubai toch allemaal een stukje groter dan AD, wat een beetje vergelijkbaar is met Manhattan (als in; grote stad volgebouwd op een eiland). Overigens is het in Augustus nog wel rustig, zeker in aanloop en tijdens de ramadan. Daarbij is de grote uittocht ook al een beetje begonnen (hoewel je pas in Oktober echt kunt zeggen hoeveel er weg zijn gegaan) en daarom een stuk rustiger dan een jaar geleden.

Het is absoluut de moeite waard om je netbook/laptop mee te nemen, bijna elke coffeeshop en op bepaalde plekken in malls is gratis WiFi aanwezig. In MoE bijvoorbeeld heb je tegenover de Virgin Megastore en naast het Etisalat standje internet toegang. Maar ook in de starbucks etc. De hele Festival City mall heeft overal draadloos internet, genoeg plaatsen waar je dus terecht komt.

Verder nog een laatste tip; hoewel het jammer is dat je in augustus komt omdat het dan te heet is om buiten te zitten zou ik je toch aanraden om even in het Crown Plaza hotel in Festival City bij de Belgium Beer Bar een pilsje te gaan drinken. Top kroeg (en je kunt er ook nog goed eten ook) met een nog beter uitzicht over Dubai. Crown Plaza op SZR heeft een goede club, Zinq. The Apartment in Jumeirah Beach Hotel is ook leuk. Mijn favoriet is Boudoir in het Dubai Marine Resort & Spa. Irish Village is ook leuk voor een avondje, maar wederom, te heet.

Friday brunch aanraders zijn Al Qasr van 12-4 om daarna door te rollen naar Alpha Club bij het Airport Meridien hotel waar je je zuipfestijn nog een paar uur kunt doorzetten bij de immens populaire "after brunch". Ook de Lotus One brunch is top notch, maar er zijn er nog veel en veel meer. Tip; in elk hotel ligt een "Time Out Dubai" en als je geluk hebt ook een "Concierge", lees die goed door, is absoluut de moeite waard!

Nou, dat was het dan wel zo een beetje, volgensmij heb ik alles beantwoord

Iig erg veel plezier en als je zin hebt kom maar ff op de koffie (ofzo )

Zozo... mag ik vragen wat voor werk je doet dat je daar zo maar heen kunt gaan. Reden? Er lopen nogal van die weekendmiljonairs hier rond die zogenaamd alles nieuw kopen en overal heengaan zoals hij en deze joker maar jouw verhaal klinkt wel plausibel. Dus...
75 topics = FIN
pi_71705634
Toen ik hier met mijn werk heenging heb ik in Burj Al Arab gegeten, waanzinnig om eens geweest te zijn. Als je binnenkomt heb je aan beide kanten aquaria van 8 meter hoog met zoutwatervissen erin. Voor de deur de duurste auto's. Elke wereldster heeft daar een keer gegeten.........

Verder ben ik met collega's naar een strandfeest gegaan, ook erg leuk. Ik zou ook zeker even naar de haven gaan en een watertaxi nemen, het is prachtig om zo over het water heen te varen. Als je er bent moet je ook met jeeps de woestijn ingaan om hier rond te rijden, ze surfen met die dingen door de woestijnkommen heen, je hebt steeds het gevoel alsof je naar beneden valt terwijl ze de auto gewoon laten glijden waardoor hij niet valt.

Veel plezier daar!
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_71705821
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 08:08 schreef Euc- het volgende:

[..]

(...)

Je kunt als toerist _nergens_ in Dubai alcohol kopen. Enige optie die je hebt zijn de licensed hotels (dus niet elk hotel verkoopt alcohol). Wat je wel kunt doen overigens is naar Umm al Quwain (Baracuda) of Ras Al Khaimah (Naam vergeten) rijden, daar zitten alcohol shops die wel aan toeristen verkopen. Hoewel je moet oppassen, zeker met Baracuda, omdat om van Dubai naar die twee emiraten je door Sharjah moet, welke een droge (=volledig alcohol vrije) emiraat is, en er tegenwoordig nogal wat "bendes" op zoek zijn naar problemen. Ze wachten op westerlingen die alcohol kopen, volgen hun auto en als ze in Sharjah zijn knallen ze ertegenaan. Omdat je dus geen alcohol daar mag hebben kun je niet de politie bellen, omdat je dan de bak ingegooid wordt, dus persen die gasten je in feite af.

(...)
Toen ik er was viel het mij juist op dat overal waar we kwamen wel alcohol was, terwijl we vooraf te horen kregen dat dat daar verboden was en nergens te krijgen was. Ook in Burj Al Arab kregen we gewoon wijn en sterke drank.......

We hadden wel een gids die ons overal heenbracht, dus wellicht had hij meer kennis van waar wat wordt gedoogd dan de meeste. Op het strandfeest was ook gewoon alcohol te krijgen......
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')