abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70782722
Afgelopen winter ben ik lid geweest van een sportschool bij mij in de buurt. Omdat ik in de lente altijd weer begin met het wielrennen heb ik daar een maandcontract. Dat houdt in dat ik kan opzeggen maar dan wel 2 maanden van tevoren. Dit heb ik netjes in februari gedaan. Ik heb de sportschool eigenaresse een brief gegeven met daarin mijn opzegging. In april zou de laatste automatische incasso plaatsvinden. Nu is er dus in mei en juni ook geld afgeschreven.

Ik heb haar gebeld en zei zegt dat zij nooit een brief heeft gekregen. Wat kan ik nu doen?
Haters gonna hate.
  woensdag 8 juli 2009 @ 16:10:10 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_70782817
Kopie van de brief nogmaals opsturen.... en geld terug halen
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_70783016
Geld terughalen in ieder geval en dan persoonlijk daarheen gaan en haar er vriendelijk doch dringend aan herinneren dat je haar destijds PERSOONLIJK de brief hebt gegeven.

Tsja, dit is dé manier van tientallen sportscholen om te blijven bestaan.. Het is mij al bij twee verschillende gebeurd en ik kreeg op een gegeven moment zelfs een deurwaarder aan de deur (die direct weer verdween toen ik hem het bevestigingsstrookje van de aangetekende brief met ontvangstbevestiging liet zien)

Aasgieren zijn het.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_70783136
Lering uit trekken dat je in het vervolg een bevestiging moet vragen
  woensdag 8 juli 2009 @ 16:19:14 #5
170377 Beetlebum
freelance alcoholist
pi_70783178
bij mijn sportschool kun je alleen bij de receptie uitschrijven en dan krijg je ook gelijk netjes een uitschrijfbewijs om dit soort (malafide?) perikelen te voorkomen...

tevens is het bij mijn sportschool ook mogelijk om tot een dag van tevoren op te zeggen, dit hoeft dan gelukkig niet 3 maanden van tevoren ofzo...
Niet iedereen is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten...
pi_70783259
ja want ze wil nu dat ik de brief gaat opsturen dan wordt het deze maand nog opgezegd. En wrs nog met het opzegtermijn van 2 maanden. Ik heb helaas een crash gehad met mijn pc dus ik hoop dat ik die brief nog op een backup heb staan. Want die backup was ook fout gegaan wat een drama!

Het is een hele kleine sportschool en toen ik daar lid werd had ik haar al verteld dat ik het snel weer op zou zeggen ivm het opzegtermijn en mijn plannen voor de vroege lente. Zij vertelde mij toen dat ik haar de brief zo kon geven.

Ja idd volgende keer vraag ik een bevestiging.
Haters gonna hate.
  woensdag 8 juli 2009 @ 16:21:49 #7
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_70783262
Fit for Free zeker?
pi_70783467
Nee bfit in dordrecht
Haters gonna hate.
pi_70783502
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:21 schreef CyclingGirl het volgende:
ja want ze wil nu dat ik de brief gaat opsturen dan wordt het deze maand nog opgezegd. En wrs nog met het opzegtermijn van 2 maanden. Ik heb helaas een crash gehad met mijn pc dus ik hoop dat ik die brief nog op een backup heb staan. Want die backup was ook fout gegaan wat een drama!

Het is een hele kleine sportschool en toen ik daar lid werd had ik haar al verteld dat ik het snel weer op zou zeggen ivm het opzegtermijn en mijn plannen voor de vroege lente. Zij vertelde mij toen dat ik haar de brief zo kon geven.

Ja idd volgende keer vraag ik een bevestiging.
Schrijf gewoon een nieuwe brief met een oude datum. Ik zou niet aankomen met dat verhaaltje over de 'gecrashte pc'. Dat is echt een standaard mbo smoes.
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 09:30 schreef iemand het volgende:
Dan moet je het wel goed uitleggen. Als "je" naar de persoonvorm komt krijgt de uitgang alleen geen "t" als het jij betekent. ;)
pi_70783607
Inderdaad, waar maak je je druk om. Gewoon een nieuwe brief schrijven (kort en zakelijk) met de oude datum. Deze nogmaals PERSOONLIJK overhandigen, haar wijzen op de datum en dat ze deze brief eerder persoonlijk van je heeft ontvangen, dat je van de laatste twee maanden het geld gaat terugvorderen en je ervan uit gaat dat het zo netjes is opgelost.

Inderdaad vanaf nu bij elke opzegging waar dan ook een bevestiging vragen.
-
-
pi_70783649
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:30 schreef SadKingBilly het volgende:
Inderdaad, waar maak je je druk om. Gewoon een nieuwe brief schrijven (kort en zakelijk) met de oude datum. Deze nogmaals PERSOONLIJK overhandigen, haar wijzen op de datum en dat ze deze brief eerder persoonlijk van je heeft ontvangen, dat je van de laatste twee maanden het geld gaat terugvorderen en je ervan uit gaat dat het zo netjes is opgelost.

Inderdaad vanaf nu bij elke opzegging waar dan ook een bevestiging vragen.
-edit-
de brief hoeft niet hetzelfde te zijn als de vorige - die ze volgens haar niet heeft ontvangen. Zelfs al ligt die (vergeten) in een la ergens op haar kantoor kan ze hem nog niet tegen je gebruiken
-
-
pi_70783661
Waarom zijn het toch altijd de sportscholen die zo in de aandacht komen? Aparte branche is dat.

Helaas heb ik er zelf ook ervaring mee (te laat opzeggen en een jaar voor nop betalen)
pi_70783714
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:31 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

-edit-
de brief hoeft niet hetzelfde te zijn als de vorige - die ze volgens haar niet heeft ontvangen. Zelfs al ligt die (vergeten) in een la ergens op haar kantoor kan ze hem nog niet tegen je gebruiken
Dat is een goeie!

Dat ga ik zeker doen ik heb in de agenda geschreven wanneer ik die brief moest schrijven.
Zal ik deze aangetekend versturen?
Haters gonna hate.
pi_70783764
Is het btw niet mogelijk om dit via de bank te regelen? Dat ik dit storneer?
Haters gonna hate.
pi_70783933
Ja, automatische incasso kun je geloof ik tot drie maanden na afschrijving laten storneren.

En ik zou de brief zowel persoonlijk overhandigen als aangetekend versturen.
-
-
pi_70784159
Ja het is gewoon raar ik bedoel het is een super kleine sportschool. Ze kende mij wel aardig ik heb zelfs nog spinninglessen voor haar verzorgd toen ze even zonder spinning instructeur zat.

Ik ben er sinds maart niet meer geweest maar ik ga er zeker nog even langs. Ik heb net bij de bank gekeken tot 30 dagen kan ik het laten storneren is het langer geleden dan moet ik even contact opnemen en gaan zij kijken of ik wel een geldige reden heb om het te laten storneren.
Haters gonna hate.
  woensdag 8 juli 2009 @ 16:46:01 #17
170377 Beetlebum
freelance alcoholist
pi_70784190
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:31 schreef ktnxbye het volgende:
Waarom zijn het toch altijd de sportscholen die zo in de aandacht komen? Aparte branche is dat.

Helaas heb ik er zelf ook ervaring mee (te laat opzeggen en een jaar voor nop betalen)
zou precies hetzelfde zijn bij je telefoon/verzekering/tijdschrift etc. etc.
en te laat opzeggen is toch echt je eigen schuld...(tenzij ze het niet zelf ergens vermeld hadden)
pi_70784248
Ja idd en in dit geval was ik gewoon op tijd.
Haters gonna hate.
pi_70784270
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:34 schreef CyclingGirl het volgende:
Bij mijn bank kan dat, onder een aantal voorwaarden, nog tot zo'n maand na betaling
Dus je kunt iig 1 betaling terugkrijgen.
Zit bij de ABN trouwens...

En ja, ik zou hem deze keer zeker aangetekend versturen; kost een beetje, maar scheelt een hoop gezeur

Edit: ik zie dat ik het venster al weer iets te lang open had staan en je ondertussen je antwoord al gekregen hebt
pi_70784473
Ow maakt niet uit hoor Ik kan het niet genoeg horen nu. Ben stom geweest om niet die bevestiging te vragen. Je moet toch zaken en een gezellige klep uit elkaar houden.
Haters gonna hate.
  woensdag 8 juli 2009 @ 17:11:20 #21
170377 Beetlebum
freelance alcoholist
pi_70785090
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:34 schreef CyclingGirl het volgende:
storneren is een optie maar let wel op het volgende:

als het goed is ben je een contract aangegaan bij je sportclub en ben je hun geld verschuldigd.
(of dit nu terecht is of niet)
in het geval van storneren blijft dit verschuldigde bedrag open staan en kunnen ze de deurwaarder inschakelen om dit bedrag alsnog te innen.

dus storneer alleen als je zeker weet dat je in je recht staat...
en hoe ik het nu lees is het jouw woord tegen dat van hun, helaas
pi_70806746
Ja dat is waar. Nou ik heb in elk geval die oude brief samen met een nieuwe brief waarin ik eis dat ik het geld terug wil en dat we mondeling overeen zijn gekomen dat zij die brief persoonlijk wilde hebben want in de post kan deze wel eens kwijt geraakt worden.

Ik heb in die brief naar een bevestiging gevraagd. Ik ga deze aangetekend versturen.
Haters gonna hate.
  donderdag 9 juli 2009 @ 12:55:10 #23
170377 Beetlebum
freelance alcoholist
pi_70809700
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 11:25 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja dat is waar. Nou ik heb in elk geval die oude brief samen met een nieuwe brief waarin ik eis dat ik het geld terug wil en dat we mondeling overeen zijn gekomen dat zij die brief persoonlijk wilde hebben want in de post kan deze wel eens kwijt geraakt worden.

Ik heb in die brief naar een bevestiging gevraagd. Ik ga deze aangetekend versturen.
toch apart dat ze al van te voren aangeeft dat een brief in de post kan verdwijnen...
ironisch...
pi_70809778
Dit ruikt idd naar FFF

Het verbaast me wel dat veel mensen hun saldo niet in de gaten houden van wat er allemaal af is gegaan die week. Als het ongeldig is kun je dat geld zo terughalen.
Noot noot.
pi_70810005
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 11:25 schreef CyclingGirl het volgende:

Blokkeer gelijk bij de bank de automatische incasso.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')