Ik zie het niet als diefstal i.v.m. met de huur die niet betaald was.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:29 schreef Xebber het volgende:
Eh, is het niet een gevalletje diefstal als je zomaar 1000 euro van een gezamelijke rekening overboekt naar jezelf, terwijl dat geld van die ex is?
Ik neem aan dat je vriendin zo slim is geweest om bij 't verbreken van de relatie d'r eigen deel mee te nemen.
Hmm. Als je vriendin het "beheer" had over die rekening (lees als: ze kon er bij omdat ze zijn wachtwoord etc. nog wist, bij de ING heb je niet zo'n login-reader nodig), dan is het m.i. gewoon diefstal. Je had dan voorzijn deel van de schulden die jullie afgelost hebben zelf een advocaat in de arm moeten nemen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:27 schreef Armageddon het volgende:
Hallo,
m'n vriendin heeft een brief ontvangen van de advocaat van haar ex.
Het zit namelijk zo. Toen m'n vriendin en haar ex uit elkaar gingen lag er op een goede dag in één keer een dagvaarding op de deurmat. Er was al een paar maanden geen huur betaald. Schrokken we aardig van natuurlijk, mijnheer bleek al een paar maanden de rekeningen niet te hebben betaald.![]()
Wij hebben toen met z'n twee de achterstanden betaald. Wij hebben nog geprobeerd om de helft van hem terug te krijgen maar dat is nooit gelukt.
M'n vriendin had nog wel het beheer over zijn rekening bij de ING. Hij heeft dit bij het verbreken van de relatie echter nooit opgeheven. Nu stond er laatst 1000 euro op en dat hebben we naar onze eigen rekening overgeboekt.
Nu heeft mijnheer dus een advocaat genomen en aangifte gedaan bij de politie. Wat nu te doen?
Jij niet, hij wel. Het is volledig irrelevant hoe die huurschuld afbetaald is.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:36 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ik zie het niet als diefstal i.v.m. met de huur die niet betaald was.
Ja ze was gemachtigd voor die rekening. Hij heeft dat nooit opgezegd. Woonsituatie was vriendin met haar ex. Hij is weggegaan met de helft van de spullen overigens. Later ben ik bij haar ingetrokken. Toen hij weg was heeft mijn vriendin natuurlijk wel gewoon de huur betaald.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:30 schreef _Flash_ het volgende:
Was ze gemachtigd voor die rekening of was het een en/of rekening?
Van wat heeft hij aangifte gedaan?
Wat was de woonsituatie? Eerst je vriendin met haar ex, toen ex er uit en jij er in? Of is zij uit huis gegaan? Erg vaag, het lijkt alsof jullie saampjes in dat huis woonden toen de aanmaning op de mat viel, dan weet je toch dat er geen huur betaald wordt? Of verwacht je dat de ex door blijft gaan met betalen terwijl hij er niet eens meer woont?
We hadden ook een advocaat/incassoburo ingeschakeld maar dat is op niets uitgelopen helaas. Vandaar deze actie.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:37 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hmm. Als je vriendin het "beheer" had over die rekening (lees als: ze kon er bij omdat ze zijn wachtwoord etc. nog wist, bij de ING heb je niet zo'n login-reader nodig), dan is het m.i. gewoon diefstal. Je had dan voorzijn deel van de schulden die jullie afgelost hebben zelf een advocaat in de arm moeten nemen.
Als het een en/of rekening was die op BEIDE namen staat, kan het denk ik geen diefstal zijn; dan steel je van jezelf... Je kan iig proberen om bij die advocaat aan te voeren dat de ex jullie nog geld verschuldigd was (geef aan wat je betaald hebt en aan wie; rekeningafschriften zijn daarbij niet echt voldoende)
en/of rekening inderdaad en de pliesie heb ik niet gezien aan de deur. Die gaan er volgens mij ook geen hol mee doen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:38 schreef DoctorB het volgende:
Volgens mij heeft ze diefstal gepleegd.
Wat staat er in de brief van de advocaat? Want bij diefstal hoort de pliessie te komen en niet de advoaat.
Was het een en/of rekening? Dan is er geen diefstal gepleegd.
De bank waarschuwt je als je een en/of rekening af gaat sluiten. Zij heeft geld van een en/of rekening gehaald. Dit is dus net zo goed haar geld en ze hebben nu mooi hun huur terug. Ik snap sowieso niet dat die gast een advocaat in de arm neemt zonder eerst die 1000 euro terug te vragen. Het klink als een raar tokkieverhaal.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:38 schreef DoctorB het volgende:
Volgens mij heeft ze diefstal gepleegd.
Wat staat er in de brief van de advocaat? Want bij diefstal hoort de pliessie te komen en niet de advoaat.
Was het een en/of rekening? Dan is er geen diefstal gepleegd.
Die gozer heeft inderdaad het IQ van een doperwt.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:42 schreef Bert.Wasbeer het volgende:
[..]
De bank waarschuwt je als je een en/of rekening af gaat sluiten. Zij heeft geld van een en/of rekening gehaald. Dit is dus net zo goed haar geld en ze hebben nu mooi hun huur terug. Ik snap sowieso niet dat die gast een advocaat in de arm neemt zonder eerst die 1000 euro terug te vragen. Het klink als een raar tokkieverhaal.
quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:45 schreef Xebber het volgende:
Die ads van PayPal hieronder ook.
"Hier heb je je geld terug"
Een advocaat regelen kost je nog meer geld, dus ik zou in eerste instantie zelf reageren. Voel je je overbluft door een latere reactie van die advocaat, kun je er dan altijd nog 1 regelen. Zorg wel dat je je brief onderbouwt met rekeningen van de huur die je vriendin teveel betaald heeft enzo.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:51 schreef Armageddon het volgende:
Hij komt trouwens nog goed weg met die 1000 euro. Het was veel meer.
Gewoon zelf op die advocaat reageren of een advocaat nemen om dat te regelen? Wat denken jullie?
Ok! Dank voor de tips.quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:02 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Een advocaat regelen kost je nog meer geld, dus ik zou in eerste instantie zelf reageren. Voel je je overbluft door een latere reactie van die advocaat, kun je er dan altijd nog 1 regelen. Zorg wel dat je je brief onderbouwt met rekeningen van de huur die je vriendin teveel betaald heeft enzo.
Ik snap ook niet waar die advocaat van hem aan begint. Hij zal wel een één of ander lul verhaal hebben verzonnen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:53 schreef Houzer het volgende:
Al je brieven aangetekend versturen.
Die ex heeft geen poot om op te staan, het is namelijk een en/of rekening.
De rekening stond ook nog op syl dr naam?
Ik zal het verhaal even wat beter verduidelijkern. (ik ben de vriendin in kwestiequote:Op woensdag 8 juli 2009 13:50 schreef Armageddon het volgende:
[..]
![]()
M'n vriendin is net naar de ING geweest. Daar zeggen ze ook dat het geen diefstal is.
Ik moet hem nog lezen. M'n vriendin belde even snel vanmiddag. Zal vanavond even updaten hier.quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:01 schreef Tazz het volgende:
Wat staat er in de brief van de advocaat?
Moeten jullie geld terugbetalen? Dat mis ik hier een beetje..
Het geld wat ik van de rekenig gehaald heb zou ik terug moeten betalen volgens de advocaat.quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:01 schreef Tazz het volgende:
Wat staat er in de brief van de advocaat?
Moeten jullie geld terugbetalen? Dat mis ik hier een beetje..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |