abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71028385
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:33 schreef DesieQ het volgende:

[..]

Ja, maar het duurt zo lang De post is hier altijd heel laat en Mijn IB-Groep is ook niet te bereiken.
Ik moet gewoon wat geduldiger zijn, maar het lijkt me zo'n leuke opleiding!

Ik hoop ook maar dat er genoeg mensen zijn die zich hebben teruggetrokken, dan
Haha, ja even wachten dan maar, de site van de ib zal wel de hele dag plat liggen
Maar waarom heb je jezelf dan pas ná 15 mei ingeschreven als je het zo leuk lijkt?
pi_71028438
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:35 schreef lienelien het volgende:

[..]

Haha, ja even wachten dan maar, de site van de ib zal wel de hele dag plat liggen
Maar waarom heb je jezelf dan pas ná 15 mei ingeschreven als je het zo leuk lijkt?
Ik studeerde afgelopen jaar Engels en die opleiding vond ik eigenlijk niet zo heel leuk. En tegen de tijd dat ik besloten had om iets anders te gaan doen en ik deze opleiding vond, was het al 15 mei geweest. Echt stom!
"Well-behaved women seldom make history." - Laurel Thatcher Ulrich
pi_71028481
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:37 schreef DesieQ het volgende:

[..]

Ik studeerde afgelopen jaar Engels en die opleiding vond ik eigenlijk niet zo heel leuk. En tegen de tijd dat ik besloten had om iets anders te gaan doen en ik deze opleiding vond, was het al 15 mei geweest. Echt stom!
Oh dat is wel jammer ja.. En in welke lotingsklasse zit je?
pi_71028562
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 09:55 schreef Jevel het volgende:
Aangezien ik mijn spelling wel weer even een kleine boost mag geven (en ik over een paar weken toch veel te veel tijd over heb in de bus naar Spanje ) vroeg ik mij af of jullie nog tips hebben.

Boekjes o.i.d. die ik daarvoor kan gaan gebruiken? Het gaat vooral om de verschillende werkwoordsvormen, als ik me goed herinner dat het zo heet. De regels over waarop een volt deelwoord moet eindigen, het kofschip etc.
Ik heb zelf in het 1e jaar de boekjes 'praktische cursus spelling' en 'practische cursus zinsontleding' moeten kopen, en die waren erg handig. Ook de Schrijfwijzer van Jan Renkema is een fijn boek, die heeft beide in één.
quote:
Zijn er nog andere belangrijke vakken die ik mis door het eerste jaar te skippen? Bedrijfseconomie en management geloof ik sowieso? Weinig zin om dat vrijwillig in m'n eentje te gaan bijspijkeren...
Nah, bedrijfseconomie is echt niet zo erg dat je dat gemist hebt. Je moet zo af en toe berekenen hoeveel het tijdschrift wat je uitbrengt moet gaan kosten ed, al denk ik dat je dat bij N&M eigenlijk héél weinig hoeft te doen. Bij RMP namelijk nog wel soms.
Marketing hetzelfde, niet zo erg allemaal. Maar vooral je spelling moet goed up to date zijn
pi_71029505
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:33 schreef DesieQ het volgende:

[..]

Ja, maar het duurt zo lang De post is hier altijd heel laat en Mijn IB-Groep is ook niet te bereiken.
Ik moet gewoon wat geduldiger zijn, maar het lijkt me zo'n leuke opleiding!

Ik hoop ook maar dat er genoeg mensen zijn die zich hebben teruggetrokken, dan
Bel gewoon even naar IBG, weet je het direct. Correspondentienummer erbij (en nog iets van BSN of bankrekeningnr). Spannend maar dan weet je wel waar je aan toe bent.
pi_71029556
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:42 schreef lienelien het volgende:

[..]

Ik heb zelf in het 1e jaar de boekjes 'praktische cursus spelling' en 'practische cursus zinsontleding' moeten kopen, en die waren erg handig. Ook de Schrijfwijzer van Jan Renkema is een fijn boek, die heeft beide in één.
[..]

Nah, bedrijfseconomie is echt niet zo erg dat je dat gemist hebt. Je moet zo af en toe berekenen hoeveel het tijdschrift wat je uitbrengt moet gaan kosten ed, al denk ik dat je dat bij N&M eigenlijk héél weinig hoeft te doen. Bij RMP namelijk nog wel soms.
Marketing hetzelfde, niet zo erg allemaal. Maar vooral je spelling moet goed up to date zijn
Die economie en marketing wacht ik dan gewoon even af. Kan altijd als het zover is wat extra werk gaan verrichten.
Sja, spelling moet ik gewoon echt even oppakken. Ben niet verschrikkelijk slecht in Nederlands maar ook niet fantastisch goed. Bedankt voor die links van die boeken in ieder geval!
pi_71071890
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:37 schreef DesieQ het volgende:

[..]

En, ben je toegelaten?
pi_71079203
Ik ben ook ingeloot. Kreeg om 7.45 al een mailtje van Studielink.
''Going mental on the Wabbu''
pi_71119662
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 21:35 schreef Together-Alone het volgende:
Ik ben ook ingeloot. Kreeg om 7.45 al een mailtje van Studielink.
Gefeliciteerd!
pi_71119783
Scriptiestreeeeeeeeeeess
pi_71187944
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:18 schreef Jevel het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Dank je!

Nu volgt het volgende dilemma:

Ik krijg vandaag een brief van de HvA waarin staat dat ze eind april inschrijfformulieren hebben verstuurd, maar ehm, ik heb me aangemeld via Studielink en nog geen papierwerk ingevuld.. En er staat in dat de inschrijving definitief is wanneer ze het collegegeld hebben ontvangen, maar ik heb nog niets gehad om mee te betalen. Ik dacht dat ik de boekenlijsten/betaalmogelijkheden/overige formulieren vanzelf zou ontvangen.

Toch morgen maar even bellen.
pi_71188383
Ik heb de betaalformulieren pas net een paar dagen geleden gehad. Je moet betalen voor 1 sept staat erop. Dus misschien komt het nog... ?
pi_71188756
Ik heb ook nog geen betaalformulieren gekregen..

Zou te maken kunnen hebben met het feit dat we nieuwe studenten zijn en dat dus eerst allemaal geregeld moet worden? Dat hoop ik maar althans.

Ik heb ze al een aantal keer gebeld, durf niet meer zo goed. Was vorige week bij de Onderwijsbalie en er zaten 3 personen, die ik allemaal aan de lijn heb gehad! SSC is natuurlijk wat anders, zij gaan volgens mij over de betalingen e.d.

Hoe dan ook, ik hoor het graag als jij ze hebt gebeld Together-Alone
pi_71192793
Ik ga het morgen meteen doen. Op de site staat namelijk ook dat de inschrijfformulieren eind juni worden opgestuurd. Ik vermoed dat het kan komen omdat dit jaar het eerste jaar is met een loting en dus al die data niet meer kloppen omdat ze pas na 16 juli alles kunnen gaan versturen.

Ik laat het weten als ik meer weet.
pi_71197224
Ik heb mijn P gehaald, woeii Vandaag de brief over collegegeld teruggestuurd, al voor mijn vakantie binnen gehad. Maar ik dacht me te herinneren dat vorig jaar toen ik eerstejaars was die papieren over collegegeld ook veel later pas binnenkwamen, dus no worries i guess
pi_71205524
Toch maar even gebeld, ze kan mijn inschrijfformulieren helemaal niet terugvinden!

Ze gaat nu e.e.a. doorzoeken en mij straks terugbellen. Hoop dus echt dat ze ze dan heeft gevonden en ik niet
weer alles opnieuw hoef te doen met het risico dat het misgaat..

Together-Alone, voor mij is het een ander verhaal. Ik loot namelijk niet mee.. Ze zouden mij dus in principe gewoon die formulieren al voor 16 juli kunnen opsturen.

Ik wacht het af!
pi_71205610
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:27 schreef Liefste het volgende:
Ik heb mijn P gehaald,
Gefeliciteerd!!
pi_71206542
Nou, ze hebben ze gevonden! Moet nu alleen nog wel een kopie van mijn HAVO diploma opsturen (terwijl ik word toegelaten op mijn HBO diploma, maargoed..).

Over de betaalformulieren: er is een nieuw systeem en daarmee kunnen er slechts een bepaald aantal per dag worden verstuurd. Wij krijgen het dus wsl binnenkort wel op de mat, even afwachten!
pi_71213489
Hoezo hoefde je niet mee te loten als ik vragen mag? Wel fijn, zit je minder in de stress.

En ik zou vandaag bellen maar ik heb m'n telefoon thuis laten liggen.. Dat wordt morgen dus..

Ik denk trouwens ook echt dat al die dingen automatisch moeten komen, kan me herinneren dat het ergens stond op m'n definitieve inschrijving-ding van Studielink of op een IB-groep formulier.
Maar ik ben altijd geruster als ik even bel, ben erg slecht in afwachten.
pi_71215362
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 13:54 schreef Together-Alone het volgende:
Hoezo hoefde je niet mee te loten als ik vragen mag?
Ik sla het eerste jaar over, begin in het tweede jaar (i.v.m. andere afgeronde HBO opleiding). Loten hoeft dan dus niet.

Ik vind bellen ook altijd prettiger hoor, dan weet je een beetje waar je aan toe bent. Mocht het dan niet in orde zijn, dan kun je het in ieder geval nog gaan regelen. Komt vast goed, ben benieuwd wat ze morgen tegen je zeggen!
pi_71215492
je kan ook mailen hoor
(Bijna) net zo snel antwoord.
quote:
Bereikbaarheid de opleiding en het onderwijsbureau
Gedurende het zomerreces blijft het onderwijsbureau dagelijks bereikbaar. We doen dit eigenlijk omdat we dit jaar voor het eerst te maken hebben met een numerus fixus. Wel hebben we aangepaste openingstijden gedurende de periode 20 juli tot 17 augustus. We zijn dan telefonisch bereikbaar tussen 10.00 en 12.00 uur en tussen 13.00 en 15.00 uur, op ons reguliere nummer: 020 - 595 1700. Een e-mail sturen naar info-mim@hva.nl kan natuurlijk ook altijd!
pi_71241366
Dank je Lienelien, ik heb vanochtend gemaild en heb inderdaad nu al antwoord.

Volgens mij snap ik al wat er 'mis' is gegaan. Ik had begrepen dat ik een pakket papieren zou krijgen en daarmee het toelatingsbewijs en andere dingen terug moest sturen. Blijkt dat je het toelatingsbewijs eerst moet opsturen voordat je van alles terug krijgt.

Vanavond meteen maar even op de bus doen.
pi_71406542
Heb nu 10.289 woorden en moet nog 1 hoofdstuk en de conclusies en aanbevelingen en dan is m'n scriptie helemaal af!
pi_71420230
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:15 schreef lienelien het volgende:
Heb nu 10.289 woorden en moet nog 1 hoofdstuk en de conclusies en aanbevelingen en dan is m'n scriptie helemaal af!
Wow. Wat goed! Nog even de laatste loodjes dus.

Wanneer krijg je dan je diploma, heb je daar al enig zicht op?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')