abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:48:23 #201
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71069699
In Dubai hebben ze onlangs uitgepakt met een groot feest naar aanleiding van de eerste Citea CLF die daar werd afgeleverd.

Deze bussen worden meteen in het diepe gegooid aangezien RTA Dubai een groots Metro-project zal opzetten, bestaande uit verbindingen tussen metrostations, buitenwijken en het centrum.
pi_71072777
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:05 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Een snelle zoekactie op internet levert alleen twee Citaro LE's op.
Op busfoto staan er een paar meer en ook die zijn allemaal Low Entry
Die zijn niet bepaald standaard in NL en verre van gewoon met hun hoge vloer en verhoogd dak achterin.
Standaard Citaro's hebben een doorlopend langzaam hellend gangpad en een daarbij passend hellende vloer.
Dat heeft waarschijnlijk zo enige konsekwenties voor de plaatsing van de motor en de geluidsisolatie.

Daarbij komt dat de isolatie van een streekbus uitvoering waarschijnlijk ook beter is dan die van een stadsbus uitvoering. Dat is in ieder geval wel het geval bij de 8800 (stad) en de 3800 (streek) MANnekes zo.
[..]
Verhoogd dak? Dan was het inderdaad een LE.

En met dat laatste heb je in principe gelijk maar dan zijn ze bij de Ambassador toch wat vergeten. Geluidsisolatie
  vrijdag 17 juli 2009 @ 17:45:15 #203
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_71073472
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:49 schreef Peter het volgende:

[..]

Nee mensen die ene topic een bus noemen zijn lekker
Dat moet je dan maar even met Ofyl opnemen.

Een draadje in een nieuwsgroep of forum is ook een voertuig, een voor gedachten en nieuws uitwisseling.
Zo raar is dat dus niet. Rukken op bussen dus wel. Dan ben je echt wel ver heen.
quote:
hup, fappen op bussen jij!
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Fapper

Dacht 't niet.
Beef R. Wijker
pi_71073665
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 17:45 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Dat moet je dan maar even met Ofyl opnemen.

Een draadje in een nieuwsgroep of forum is ook een voertuig, een voor gedachten en nieuws uitwisseling.
Zo raar is dat dus niet. Rukken op bussen dus wel. Dan ben je echt wel ver heen.
[..]

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Fapper

Dacht 't niet.
Ik ken hier iemand en ik durf rustig te stellen dat die op bussen fapt. Met name op Citaro's van het GVB in Amsterdam
  Spellchecker vrijdag 17 juli 2009 @ 18:10:25 #205
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_71073969
Da's een mooie
Tevens -purist.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 21:23:14 #206
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_71078878
Gaat VDL nu eindelijk eens een gelede in productie opnemen?
Springen ze in het gat?

Zou fijn zijn, al hoop ik wel dat die dan wel wat minder rammelt dan zo'n Amba...

@Beef, niet iedereen is er van gediend afgeblaft te worden door jou snijdende comments. Als je dat nu nóg niet doorhebt...
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  vrijdag 17 juli 2009 @ 21:24:36 #207
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71078920
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 17:54 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik ken hier iemand en ik durf rustig te stellen dat die op bussen fapt. Met name op Citaro's van het GVB in Amsterdam
Die zat toevallig ook op eenzelfde busforum als ik.

Ik ben wel van de nieuwe bussen, maar ik ben niet zo autistisch dat ik meteen elke Citaro loop te swaffelen.
pi_71079772
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 21:23 schreef zwahiel het volgende:
Gaat VDL nu eindelijk eens een gelede in productie opnemen?
Springen ze in het gat?

Zou fijn zijn, al hoop ik wel dat die dan wel wat minder rammelt dan zo'n Amba...

Op de site spreekt men wel van andere lengte varianten,

http://www.vdlgroep.com/?(...)n+de+Citea+CLE+.aspx

maar daar zie ik toch nog niet een lengte van een gelede tussen staan. Al hoewel ze wel spreken over een 3-asser. Even verder gezocht, dat is gewoon een lange variant, zie:

http://www.vdlbuscoach.com/index.php?getfile=289&pageid=464&getfile=289&pid=3264
  vrijdag 17 juli 2009 @ 22:05:39 #209
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_71079984
In de vorige Lastauto Omnibus (Duits tijdschrift) staat wat over die 3assige Citea, kan ik eventueel wel even opzoeken als er interesse voor is?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 22:06:45 #210
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71080020
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 22:05 schreef Alexxxxx het volgende:
In de vorige Lastauto Omnibus (Duits tijdschrift) staat wat over die 3assige Citea, kan ik eventueel wel even opzoeken als er interesse voor is?
Goed idee. Ik heb de bouwtekeningen ook opgeslagen.
pi_71080469
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 21:23 schreef zwahiel het volgende:
Gaat VDL nu eindelijk eens een gelede in productie opnemen?
Er is trouwens al wel een gelede VDL in produktie, maar dat is de belgische VDL Jonckheer transit.

http://blogimages.bloggen(...)c1a1be1660896588.jpg

En niet te vergeten de Phileas. Maar van een grote produktie van de laatste kan je natuurlijk niet spreken :-)
  vrijdag 17 juli 2009 @ 23:04:47 #212
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_71081664
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 21:57 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Op de site spreekt men wel van andere lengte varianten,

http://www.vdlgroep.com/?(...)n+de+Citea+CLE+.aspx
quote:
maar daar zie ik toch nog niet een lengte van een gelede tussen staan.
Er staat wel heel vaak CLE in dat stukkie hé, vindt je ook niet?
quote:
Al hoewel ze wel spreken over een 3-asser. Even verder gezocht, dat is gewoon een lange variant, zie:

http://www.vdlbuscoach.com/index.php?getfile=289&pageid=464&getfile=289&pid=3264
Beef R. Wijker
  vrijdag 17 juli 2009 @ 23:25:24 #213
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_71082365
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 21:23 schreef zwahiel het volgende:
Gaat VDL nu eindelijk eens een gelede in productie opnemen?
VDL, Berkhof, what's in a name.
quote:
Springen ze in het gat?

Zou fijn zijn, al hoop ik wel dat die dan wel wat minder rammelt dan zo'n Amba...
quote:
@Beef, niet iedereen is er van gediend afgeblaft te worden door jou snijdende comments.
Ik vond die van Pot Ketel eigenlijk wel mooi.
Maar die scheerde op een haar na vlak langs je hoofd hé, niks van gemerkt.
quote:
Als je dat nu nóg niet doorhebt...
Ach, die van geen bullshit verkopen wil er bij jou ook maar niet in, dus waar hebben we 't over.
En van zeggen: "Sorry, ik zat fout, je had gelijk" is ook nog nooit iemand slechter geworden.
In tegendeel, werkt meestal veel beter dan er om heen te blijven draaien. En te draaien en te draaien.

Pot ketel Zwahiel.
Beef R. Wijker
  vrijdag 17 juli 2009 @ 23:34:52 #214
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_71082692
Ja hoi, genoeg onderling gewauwel nu. Over bussen praten gaarne, persoonlijke problemen graag per pm. Offtopic bagger ga ik verwijderen en noten.

En nee, dit is niet alleen op BeefRWijker gericht.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 00:54:55 #215
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_71085124
Wat ik zo begreep is die transit alleen in België te verkrijgen en met 't oog op lichtgewichtbussen lijkt een RVS bus zoals de Transit nou niet helemaal een productpakker
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  zaterdag 18 juli 2009 @ 01:09:30 #216
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71085471
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 00:54 schreef zwahiel het volgende:
Wat ik zo begreep is die transit alleen in België te verkrijgen en met 't oog op lichtgewichtbussen lijkt een RVS bus zoals de Transit nou niet helemaal een productpakker
In Kopenhagen rijden zowel twee- als drieassers van het type Transit, maar het is duidelijk dat alleen TEC en VVM De Lijn grote aantallen kopen.
pi_71087248
Ben schiijnt een gelede aan het bouwen/plannen te zijn, er is al een officiele artist-impression:


Bron: M. van de Geugten
  Spellchecker zaterdag 18 juli 2009 @ 03:52:10 #218
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_71087363
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 03:31 schreef busfoto.nl het volgende:
Ben schiijnt een gelede aan het bouwen/plannen te zijn, er is al een officiele artist-impression:

[ afbeelding ]
Bron: M. van de Geugten
Mijn directe collega was jou helaas voor, zij het zonder begeleidende tekst
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:12 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
Tevens -purist.
  zondag 19 juli 2009 @ 13:41:11 #219
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_71116482
quote:
Marssum: poging zware mishandeling buschauffeur, verdachte aangehouden
De politie heeft een aangifte opgenomen van een 34-jarige buschauffeur in verband met een poging zware mishandeling. De chauffeur die tijdens zijn dienst op Ljouwerterdyk reed, werd plotseling bijna geraakt door groot stuk steen die door de ruit van de bus werd gegooid. Deze mistte op een haar na het hoofd van de chauffeur. De buschauffeur kon een duidelijk signalement door geven. Agenten die een onderzoek instelden troffen de verdachte aan waarna deze werd aangehouden. De verdachte, een 18-jarige inwoner van Marssum, werd overgebracht naar het politiebureau waar hij voor verhoor werd ingesloten.

Bestuurder borrelbus bekogeld met steen
LC | Gepubliceerd op 19 juli 2009, 14:09
MARSSUM -
Een 34-jarige chauffeur van de borrelbus tussen Berlikum en Leeuwarden is in de nacht van zaterdag op zondag tegen een uur of vijf ternauwernood aan de dood ontsnapt. Een steen die op de Ljouwerterdyk door de ruit van de bus werd gegooid miste hem op een haar na.

Met een signalement van de stenengooier op zak hield een politiepatrouille nog dezelfde nacht een achttienjarige Marssumer aan. Hij heeft een proces verbaal gekregen voor een poging tot zware mishandeling van de buschauffeur.


[ Bericht 28% gewijzigd door Gnittoo op 19-07-2009 14:39:22 ]
  maandag 20 juli 2009 @ 00:03:43 #220
71721 Alexxxxx
Friespeuk
  maandag 20 juli 2009 @ 01:01:41 #221
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71138202
Eigenlijk een oude Jumboliner met een nieuw frontje, meer niet.
  maandag 20 juli 2009 @ 01:02:42 #222
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_71138217
de jumboliner was toch een ongelede vierassige dubbeldekker?
  maandag 20 juli 2009 @ 01:06:21 #223
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71138272
quote:
Op maandag 20 juli 2009 01:02 schreef Alexxxxx het volgende:
de jumboliner was toch een ongelede vierassige dubbeldekker?
Oh nee wacht, er stond Jumbocruiser.

Neoplan heeft deze allang uit de productie genomen, ik zou het leuk vinden als ze er nog eentje bouwen die voldoet aan de toekomstige Euro VI-normen.
  Spellchecker maandag 20 juli 2009 @ 02:29:16 #224
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_71139215
Er is waarschijnlijk weer een Integro weggehaald dan wel kaduuk gegaan.. De 9165 werd vandaag weer ingezet op lijn 350.. Door een miscommunicatie bij de CVL ben ik vanmiddag zomaar met diezelfde bus op lijn 351 terecht gekomen
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:41 schreef Gnittoo het volgende:

[..]
Die achterlijke randdebielen ook

Dat soort infantiele neanderthalers mag w.m.b. meteen een nekschot krijgen. Verklaart waarschijnlijk ook waarom er 2 Duvedecs bij TSN stonden vanmiddag, i.p.v. gewoon op de stalling, in afwachting van de wagenwassers...
Tevens -purist.
  maandag 20 juli 2009 @ 18:07:47 #225
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_71155913

Merk en type: VDL Pro City
Eigenaar: ConneXXion
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden
Datum: 19 juli 2009
Fotograaf/Bron: Alex Miedema


Merk en type: Mercedes-Benz Integro
Eigenaar: ConneXXion
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden
Datum: 19 juli 2009
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: busnummer 2939; Q-liner


Merk en type: VDL Pro City
Eigenaar: ConneXXion
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden
Datum: 19 juli 2009
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: busnummer 3771


Merk en type: Volvo
Eigenaar: Qbuzz
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden
Datum: 19 juli 2009
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: busnummer 408


Merk en type: Volvo
Eigenaar: Qbuzz
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden
Datum: 19 juli 2009
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: busnummer 405


Merk en type: VDL Pro City
Eigenaar: ConneXXion
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden
Datum: 19 juli 2009
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: busnummer 3763


Merk en type: Van Hool
Eigenaar: De Zigeuner
Land van herkomst: België
Locatie: Leeuwarden
Datum: 19 juli 2009
Fotograaf/Bron: Alex Miedema


Merk en type: VDL Berkhof Ambassador
Eigenaar: ConneXXion
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden
Datum: 19 juli 2009
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: busnummer 1787


Merk en type: MAN Lion's City
Eigenaar: ConneXXion
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Tzummarum
Datum: 20 juli 2009
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: busnummer 8853
pi_71170471
Gisteren Integro'tje 2923 met een kutdeur, dat wil zeggen dat de chauff 10 minuten moest rammen aan de voordeur, voor ie eindelijk goed dicht ging. Gevolg, +8 vertrek vanaf Kop Afsluitdijk ri Alkmaar...
  dinsdag 21 juli 2009 @ 08:57:36 #227
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_71170529
Mag ik even melden dat dat geen Ventura deur was?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 juli 2009 @ 10:41:15 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71172654
Veolivla wil mogelijk met Transdev fuseren of het bedrijf zelfs overnemen. Als dat gebeurt hebben we weer een busmaatschappij minder in Nederland

http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=49&t=11879
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 juli 2009 @ 16:07:52 #229
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_71183428
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 08:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Mag ik even melden dat dat geen Ventura deur was?
Hoezo, hebben die dat dan ook wel 's?
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 10:41 schreef Peterselieman het volgende:
Veolivla wil mogelijk met Transdev fuseren of het bedrijf zelfs overnemen.
quote:
Als dat gebeurt hebben we weer een busmaatschappij minder in Nederland
En een hele hoop minder in het buitenland. Wat vindt Neelie daarvan?
quote:
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 03:52 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Mijn directe collega was jou helaas voor, zij het zonder begeleidende tekst
[..]
Bij begeleidende tekst denk ik toch meer aan een verklaring, niet aan één miezerig raadsel zinnetje waar je nog steeds niks wijzer van wordt.

[ Bericht 38% gewijzigd door BeefRWijker op 21-07-2009 17:13:08 ]
Beef R. Wijker
  dinsdag 21 juli 2009 @ 16:12:31 #230
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71183583
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 10:41 schreef Peterselieman het volgende:
Veolivla wil mogelijk met Transdev fuseren of het bedrijf zelfs overnemen. Als dat gebeurt hebben we weer een busmaatschappij minder in Nederland

http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=49&t=11879
Klerekutzooi.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 16:31:35 #231
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_71184369
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 17:16 schreef RealZeus het volgende:

[.Citaro LE.]

.... maar dan zijn ze bij de Ambassador toch wat vergeten. Geluidsisolatie
quote:
De Berkhof Ambassador is een Low-Entry autobus, bla bla bla ....
De bus kenmerkt zich door het lage gewicht van slechts circa 8700 kilogram en bijbehorend laag brandstofverbruik.
[.]
Geschiedenis
Het uiterlijk van de Ambassador is de afgelopen jaren niet significant gewijzigd, intern echter wel. De Ambassador wordt relatief goedkoop geproduceerd, dit heeft behalve voordelen voor de vervoersmaatschappij, ook zijn keerzijde. Vooral de oudere series (gebouwd tussen 2001-2005) hebben last van mankementen, zoals trillende en rammelende onderdelen, en hebben een slechte vering. De nieuwste versies zijn echter een stuk degelijker, deze zijn stiller en liggen veel beter op de weg. Ook hebben de nieuwste versies een andere, milieubewuste Cummins motor. Bij de oudere versies werd de ALE106 standaard met een lichtere motor geleverd dan zijn grotere broer. Tegenwoordig wordt voor beide types dezelfde motor gebruikt.

De bus raakte in opspraak toen in december 2003 een chauffeur de dood vond nadat hij door een storing bekneld raakte tussen de voorste deur, later raakte er nog een chauffeur gewond bij een vergelijkbaar incident. De betreffende deuren zijn inmiddels vervangen. Ook tijdens de storm van 18 januari 2007 was er weer wat te doen rond deze bussen, toen in Simonshaven door het lichtgewicht een Ambassador van een dijk waaide.

[.]

[bewerken] Ambassador 200

De Ambassador 200 is een 12-meter lange lichtgewicht bus geschikt voor zowel lokaal als interlokaal vervoer. Van dit type zijn er honderden gebouwd. Wordt ook Ambassador Low Entry 120 (ALE 120) genoemd (lengte van de bus 120 dm = 12 m).

De carrosserie staat op een DAF/VDL SB200 chassis, waar eerder ook de Wright Commander van Wrightbus op is gebouwd.

Het gewicht wijkt bij de oudere bussen af door gebruik van andere materialen en een andere motor. Zo had de Ambassador 200 tussen 2002 en 2005 een gewicht van 8.660 kg. Van 2005 tot 2007 kwam de bus op een totaalgewicht van 8.815 kg. Na 2007 is de Ambassador 200 weer iets lichter gemaakt, en komt uit op 8.728 kg.

Het interieur en inrichting van de bus verschilt per busmaatschappij. De passagiersstoelen zijn van relatief goedkoop materiaal. Dit zijn plastic kuipjes met een laag schuinrubber op de zitting en daaroverheen stoffen bekleding. In de bussen van de Brabantliner zijn luxere stoelen ingebouwd.


[.]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Berkhof_Ambassador
Beef R. Wijker
  dinsdag 21 juli 2009 @ 16:39:39 #232
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_71184744
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 08:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Gisteren Integro'tje 2923 met een kutdeur, dat wil zeggen dat de chauff 10 minuten moest rammen aan de voordeur, voor ie eindelijk goed dicht ging. Gevolg, +8 vertrek vanaf Kop Afsluitdijk ri Alkmaar...
Zo, wou ie 2 minuten voor tijd al naar huis dan?

(2923 heeft begin dit jaar in die hoek in de kreukels gelegen nadat ie achterop op een amba knalde bij het inrijden van de wasstraat)
Beef R. Wijker
  dinsdag 21 juli 2009 @ 16:42:19 #233
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71184877
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 08:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Gisteren Integro'tje 2923 met een kutdeur, dat wil zeggen dat de chauff 10 minuten moest rammen aan de voordeur, voor ie eindelijk goed dicht ging. Gevolg, +8 vertrek vanaf Kop Afsluitdijk ri Alkmaar...
Had je de sjoof niet kunnen zeggen dat hij een betere Integro moest regelen?
pi_71185407
Boem is ho !

http://www.noordnieuws.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=83490

Bus en auto botsen op Zuiderdiep in Stad

GRONINGEN - Een stadsbus van Arriva en een personenauto zijn dinsdagmiddag op elkaar gebotst op het Zuiderdiep in Groningen.

Het ongeluk gebeurde ter hoogte van bioscoop Pathé. De bestuurster van de auto verzuimde voorrang te geven aan de bus. De vrouw is onderzocht door hulpverleners, maar ze hoefde niet mee naar het ziekenhuis. De buschauffeur en zijn passagiers bleven ongedeerd. Het Zuiderdiep was enige tijd afgesloten voor verkeer.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 17:20:59 #235
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_71186397
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 16:42 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Had je de sjoof niet kunnen zeggen dat hij een betere Integro moest regelen?
Tegen een Alkmaarse chauffeur?

Dan weet je het antwoord al:
"Ja hoor meneer, die komt hier over een uurtje, op dit zelfde perron. Zal ik u even door de achterdeur uitlaten?"
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 juli 2009 @ 17:24:26 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71186524
quote:
vandaar ook dat vele oudere amba's inmiddels naar de fabriek terug zijn gegaan om opgelapt te worden. Daarom heeft Arriva daarom ruilbussen 3154 en 3158 tot haar beschikking nu.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 juli 2009 @ 17:31:23 #237
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_71186754
quote:
Hybrid VDL Bus & Coach Citeas for Enschede
VDL Bus & Coach has started developing 2 hybrid Citeas: low-floor versions of the CLF (Citea Low Floor), 12 metres in length and with a completely flat floor. The development is to be started up as part of the ‘The Vehicle of the Future is About to Set Off’ innovation programme introduced by the Dutch government. This program was created in order to get innovations for quiet, clean, economical, smart and safe mobility onto the market in The Netherlands faster. The development of 2 hybrid Citeas fits into this program and makes a contribution to sustainable vehicle innovation.


Quiet, clean and economical buses in Twente
The initiators of this public transport project are Regio Twente (Twente is an area in the east of The Netherlands), with the municipality of Enschede and bus company Connexxion as partners. VDL Bus & Coach, Vossloh Kiepe, the University of Twente and consultancy and engineering firm DHV are the joint contractors.
The hybrid Citeas are for the city of Enschede. These buses are to be deployed here on a normal timetable for a period of two years. During these two years the Citeas will be tested and information will be gathered about operational characteristics and the sustainability effects that can be achieved. The delivery of both Citeas is scheduled for the middle of 2010.

Objectives
The development of this new generation of hybrid bus involves making improvements to existing techniques and using new technologies. The objectives include fuel savings of 50%, a reduction in CO2 emissions of 50% and particulate and NOx reductions of as much as 70%. This can be achieved because the Citeas are electrically driven, with the diesel engine functioning as the generator for the electrical power.
In addition to the fact that the lightweight concept of the Citea in itself gives considerable fuel savings, braking energy is recuperated and the diesel engine only starts up above a certain speed and is turned off when the bus stops. Only the electric motor is used when driving off. An additional environmentally friendly aspect of this is that far less noise is produced.
http://www.vdlgroep.com/?(...)as+for+Enschede.aspx

Ik neem aan dat die mysterieuze artist impression van die gelede Citea CLF op dit bericht is gebaseerd.

Het verbaasd me overigens dat er niemand over dat hybride aspect van die impressie is begonnen.
Die zogenaamde fascinatie voor electrische bussen van onze carnaval vierder valt dus ook wel mee.

[ Bericht 3% gewijzigd door BeefRWijker op 21-07-2009 20:25:28 ]
Beef R. Wijker
  dinsdag 21 juli 2009 @ 17:50:40 #238
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_71187449
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

vandaar ook dat vele oudere amba's inmiddels naar de fabriek terug zijn gegaan om opgelapt te worden.
Is dat zo? Veel gaan/gingen er ook omdat er airco moe(s)t worden ingebouwd en LED films, ander interieur e.d.
quote:
Daarom heeft Arriva daarom ruilbussen 3154 en 3158 tot haar beschikking nu.
Twee keer "daarom" in dezelfde zin. Dat moet je wel héél erg goed kunnen onderbouwen, lijkt me.
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 juli 2009 @ 17:56:18 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71187644
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:50 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Is dat zo? Veel gaan/gingen er ook omdat er airco moe(s)t worden ingebouwd en LED films, ander interieur e.d.
Die van Arriva wel
quote:
[..]

Twee keer "daarom" in dezelfde zin. Dat moet je wel héél erg goed kunnen onderbouwen, lijkt me.
Nooit van een tikfoutje gehoord?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 juli 2009 @ 18:17:16 #240
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_71188200
Beef, Neelie onze heldin, wordt toch terug gehaald naar Nederland.

Ben eens benieuwd hoeveel lobby organisaties hierom een flesje bubbels open breken. Neelie deed tenminste nog 's iets daar in dat slaperige Brussel!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  dinsdag 21 juli 2009 @ 18:39:03 #241
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_71188847
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die van Arriva wel
Niet, bedoel je.
quote:
[..]

Nooit van een tikfoutje gehoord?
Ja hoor, maar zes tikfoutjes? En 'how about' die onderbouwing: Dikke duim?

[ Bericht 9% gewijzigd door BeefRWijker op 21-07-2009 20:08:25 ]
Beef R. Wijker
  dinsdag 21 juli 2009 @ 18:39:49 #242
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71188870
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 18:17 schreef zwahiel het volgende:
Beef, Neelie onze heldin, wordt toch terug gehaald naar Nederland.

Ben eens benieuwd hoeveel lobby organisaties hierom een flesje bubbels open breken. Neelie deed tenminste nog 's iets daar in dat slaperige Brussel!
Hopen dat ze Veolia met boetes dreigt.
pi_71189870
quote:
Ja, maar om hem nou lichter te maken door op isolatie te besparen.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 19:47:44 #244
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_71190989
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:13 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ja, maar om hem nou lichter te maken door op isolatie te besparen.
'God' mag weten waar je dat nou weer uit opmaakt, godenzoon Zeus.

Dat ie rammelt ligt eerder aan te weinig stijfheid (of misschien ook wel teveel stijfheid) van het chassis in combinatie met de motor ophanging, de transmissie en de vering.
D'r moet wel verschrikkelijk veel isolatie in zo'n bus om dat allemaal te verdoezelen.
Vandaar dat ze 'm waarschijnlijk eerst stijver hebben gemaakt door hier en daar zwaardere materialen te gebruiken en later weer lichter door stijvere maar lichtere materialen daarvoor in de plaats te gebruiken.
Ook een andere vering en een andere motor kunnen zo z'n invloed hebben op de gewichts verdeling.

[ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 21-07-2009 20:03:39 ]
Beef R. Wijker
  dinsdag 21 juli 2009 @ 19:56:33 #245
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_71191340
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 18:39 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Hopen dat ze Veolia met boetes dreigt.
Gewoon verbieden zo'n overheersende concurrentie vervalsende constructie, hoeven er ook geen boetes te worden uitgedeeld.
Beef R. Wijker
  dinsdag 21 juli 2009 @ 20:12:33 #246
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_71191912
quote:
... the Citeas are electrically driven, with the diesel engine functioning as the generator for the electrical power.
In addition to the fact that the lightweight concept of the Citea in itself gives considerable fuel savings, braking energy is recuperated and the diesel engine only starts up above a certain speed and is turned off when the bus stops. Only the electric motor is used when driving off. An additional environmentally friendly aspect of this is that far less noise is produced.
Niemand die hier een probleem in ziet?
Beef R. Wijker
pi_71194727
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:47 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

'God' mag weten waar je dat nou weer uit opmaakt, godenzoon Zeus.

Dat ie rammelt ligt eerder aan te weinig stijfheid (of misschien ook wel teveel stijfheid) van het chassis in combinatie met de motor ophanging, de transmissie en de vering.
D'r moet wel verschrikkelijk veel isolatie in zo'n bus om dat allemaal te verdoezelen.
Vandaar dat ze 'm waarschijnlijk eerst stijver hebben gemaakt door hier en daar zwaardere materialen te gebruiken en later weer lichter door stijvere maar lichtere materialen daarvoor in de plaats te gebruiken.
Ook een andere vering en een andere motor kunnen zo z'n invloed hebben op de gewichts verdeling.
Mijn oren maakten dat op toen ik in een Veolia-amba zat. Een huilende versnellingsbak, motorgeluid was duidelijk aanwezi. Alsof ik weer in een oude Leyland zat.
  Spellchecker woensdag 22 juli 2009 @ 12:20:18 #248
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_71210297
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 10:41 schreef Peterselieman het volgende:
Veolivla wil mogelijk met Transdev fuseren of het bedrijf zelfs overnemen. Als dat gebeurt hebben we weer een busmaatschappij minder in Nederland

http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=49&t=11879
Ik heb inmiddels uit betrouwbare bron begrepen, dat zowel Transdev (of eigenlijk hun grootste aandeelhouder Caisse des Dépôts) als Veolia deze fusie/overname ontkennen.
Tevens -purist.
pi_71219847
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 12:20 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels uit betrouwbare bron begrepen, dat zowel Transdev (of eigenlijk hun grootste aandeelhouder Caisse des Dépôts) als Veolia deze fusie/overname ontkennen.
VDL ontkent ook dat pro-city een baggerbus is :-)
  woensdag 22 juli 2009 @ 17:38:46 #250
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71221686
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 12:20 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels uit betrouwbare bron begrepen, dat zowel Transdev (of eigenlijk hun grootste aandeelhouder Caisse des Dépôts) als Veolia deze fusie/overname ontkennen.
Maar dat maakt mij niet minder ongerust.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')