abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70744756
Ik wil graag een bedrag overmaken van een NL-rekening naar een Finse bankrekening via telebankieren ING. Maar zo eenvoudig is dat dus niet. De naam van de begunstigde is namelijk erg lang, en de ING biedt maar een typveld van 10CM lang om de naam van begunstigde in te typen. Dat is dus te klein!

Heb net met klantenservice ING gebeld. Zij adviseerde me om contact op te nemen met de instantie in Finland (waar ik geld aan moet betalen) om te vragen of de tenaamstelling begunstigde ingekort kan worden of hoe deze bij hun bank staat geregistreerd. Instantie Finland is nu niet bereikbaar, hun bank ook niet.

Ik kon ook op eigen risico een ingekorte 'beneficiary' naam gebruiken, maar als het niet correspondeert bij de transactie moet ik alsnog 25 euro annuleringskosten betalen volgens dat wijf van ING. Ik kon ook gebruik maken van een internationale overschrijvingskaart, maar daar moet ik minstens 10 dagen op wachten. Wat een kkservice bij die bank!

Wat zouden jullie in deze mij adviseren? Heeft iemand zelf ervaring met buitenlandse betalingen via ING?
pi_70744896
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:34 schreef Leonidas82 het volgende:

Heb net met klantenservice ING gebeld. Zij adviseerde me om contact op te nemen met de instantie in Finland (waar ik geld aan moet betalen) om te vragen of de tenaamstelling begunstigde ingekort kan worden of hoe deze bij hun bank staat geregistreerd. Instantie Finland is nu niet bereikbaar, hun bank ook niet.

haha typisch afschuifverhaal
pi_70744917
Is Finland niet EU/EER?
Dan kun je toch gewoon met IBAN/SWIFT overmaken? Dat de naam dan wat is afgekort zal dan niet echt uitmaken lijkt mij, het rekeningnummer, etc klopt wel.
Via PostINGBank werkt het (online) wel gewoon zo nl.
Signatures are for weenies...
pi_70745008
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:38 schreef Peacow het volgende:
Is Finland niet EU/EER?
Dan kun je toch gewoon met IBAN/SWIFT overmaken? Dat de naam dan wat is afgekort zal dan niet echt uitmaken lijkt mij, het rekeningnummer, etc klopt wel.
Via PostINGBank werkt het (online) wel gewoon zo nl.
Naar Finland kan je met IBAN betalen idd.
Mijn ervaring bij een andere (echte) bank is dat je de naam zelfs verkeerd kan schijven, dan nog zal de overboeking goed gaan (dat is: als je een normale overboeking doet).
pi_70745088
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:34 schreef Leonidas82 het volgende:
Wat zouden jullie in deze mij adviseren? Heeft iemand zelf ervaring met buitenlandse betalingen via ING?
Ja, maar nooit dat er niet genoeg ruimte was om de naam in te vullen. Ze stellen iig als eis bij gratis overschrijven dat de BIC en IBAN-nummers goed zijn, ik weet niet hoe het met de naam zit als je er een foutje in maakt (of gewoon niet af kunt maken in jouw geval).

Ik zou echt op die kaarten wachten als ik jou was. Het zekere voor het onzekere nemen, zodat je iig nooit genaaid kunt worden.
Never into somethin'
pi_70745181
Finland is gewoon EU/EER

IBAN en SWIFT heb ik bij de hand. De naam van de begunstigde is: Home Town Helsinki, Krnro, Y-tunnus, 103493029, die gehele naam past echt niet bij dat veld: naam begunstigde.

Is het ok, als ik gewoon Home Town Helsinki, Krnro gebruik? Dat weten ze het toch ook wel..

Ik heb trouwens geen tijd om op die kaarten te wachten, betaling moet vóór 13 juli rond zijn, anders kan ik fluiten naar mijn gesubsidieerde (goedkope) studentenwoning daar.
pi_70745266
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:45 schreef Leonidas82 het volgende:
Finland is gewoon EU/EER

IBAN en SWIFT heb ik bij de hand. De naam van de begunstigde is: Home Town Helsinki, Krnro, Y-tunnus, 103493029, die gehele naam past echt niet bij dat veld: naam begunstigde.

Is het ok, als ik gewoon Home Town Helsinki, Krnro gebruik? Dat weten ze het toch ook wel..
Wtf? Alsof dat z'n naam is. Vraag die knakker gewoon z'n echte naam, want zo staat die rekening daar echt niet geregistreerd, en die cijfers op het einde is vast z'n bankrekeningnummer.
Never into somethin'
pi_70745325
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:47 schreef SanJuanDePasto het volgende:

[..]

Wtf? Alsof dat z'n naam is. Vraag die knakker gewoon z'n echte naam, want zo staat die rekening daar echt niet geregistreerd, en die cijfers op het einde is vast z'n bankrekeningnummer.
Nope, deze naam staat bij Beneficiary, naam begunstigde dus. Dit is de engelse vertaling van HOAS (centrale studentenhuisvesting helsinki).

Wat een kkzooi
pi_70745510
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:49 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

Nope, deze naam staat bij Beneficiary, naam begunstigde dus. Dit is de engelse vertaling van HOAS (centrale studentenhuisvesting helsinki).

Wat een kkzooi
Helsinki is de plaats die je in moet vullen bij woonplaats begunstigde, de rest klopt hoogstwaarschijnlijk niet, en die cijfers al helemaal niet (kijk maar eens bij het IBAN-nummer of het niet toevallig overeenkomt met die cijfers). Dus neem contact op met HOAS voor de echte info (lees: naam van rekeninghouder), want dit is gewoon bullshit.
Never into somethin'
pi_70745920
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:53 schreef SanJuanDePasto het volgende:

[..]

Helsinki is de plaats die je in moet vullen bij woonplaats begunstigde, de rest klopt hoogstwaarschijnlijk niet, en die cijfers al helemaal niet (kijk maar eens bij het IBAN-nummer of het niet toevallig overeenkomt met die cijfers). Dus neem contact op met HOAS voor de echte info (lees: naam van rekeninghouder), want dit is gewoon bullshit.
Trouwens wel erg kort dag als het er voor de dertiende moet zijn. Zelfs al zou je nu direct via internet gaan overschrijven dan is het nog niet 100% zeker dat het geld er op tijd is.

Maar iig, heb je een telefoonnummer? Bel ze. Iets anders kan ik je op dit moment niet adviseren.
Never into somethin'
pi_70746180
Ehm, ik weet niet wat je zit te lullen, maar na een minuutje op de site te hebben gekeken vond ik dit:
quote:
If you pay the (first month’s) rent from your home country, here are the international banking details needed:
All HOAS addresses:
Beneficiary: HOAS
Bank: Sampo bank oyj,
Unioninkatu 22,
00075 Sampo, Finland
SWIFT/BIC: DABAFIHH
IBAN: FI6380001270163414

Ida Aalbergintie 1:
Beneficiary: HYY
Bank: Nordea,
Aleksanterinkatu 30,
00020 Nordea, Finland
SWIFT/BIC: NDEAFIHH
IBAN: FI751573300003691

Leppäsuonkatu 9 C:
Beneficiary: HYO
Korkeavuorenkatu 45,
00020 Nordea, Finland
IBAN: FI3816603000115280

Vuolukiventie 1:
Beneficiary: HYV
Korkeavuorenkatu 45,
00020 Nordea, Finland
IBAN: FI9515963000039984

Geen dank.
Never into somethin'
pi_70746299
En opschieten met overschrijven, lapzwans.
Never into somethin'
pi_70746385
Dank je wel
pi_70747060
IBAN is tyfusduur, probeer creditcard.
pi_70747179
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:28 schreef F04 het volgende:
IBAN is tyfusduur, probeer creditcard.
Praat aub niet over zaken waar je geen verstand van hebt.
Never into somethin'
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:21:10 #16
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70748960
Teleurstellend topic.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70752821
Weet niet hoe dit bij ING heet, maar bij bankkosten wel 'Shared' kiezen anders moet je alsnog overboekingskosten betalen.
pi_70753830
Wat Miffy1 zegt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_70753935
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:53 schreef Miffy1 het volgende:
Weet niet hoe dit bij ING heet, maar bij bankkosten wel 'Shared' kiezen anders moet je alsnog overboekingskosten betalen.
Staat er bij ING gewoon bij + de standaardinstelling is 'SHARED'.

Maar goed, TS heeft dat geld als het goed is allang overgeschreven, aangezien er nogal veel haast bij gebaat is, wil 't nog vóór 13 juli op die Finse rekening terechtkomen.
Never into somethin'
pi_70758625
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:14 schreef SanJuanDePasto het volgende:

[..]

Staat er bij ING gewoon bij + de standaardinstelling is 'SHARED'.

Maar goed, TS heeft dat geld als het goed is allang overgeschreven, aangezien er nogal veel haast bij gebaat is, wil 't nog vóór 13 juli op die Finse rekening terechtkomen.
Dat is echt onzin

Op de website van de ING staat duidelijk dat overschrijvingen naar een buitenlandse rekening, binnen de EU/EER, uiterlijk na 3 dagen op de (buitenlandse) rekening staat bijgeschreven
pi_70761297
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:33 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

Dat is echt onzin

Op de website van de ING staat duidelijk dat overschrijvingen naar een buitenlandse rekening, binnen de EU/EER, uiterlijk na 3 dagen op de (buitenlandse) rekening staat bijgeschreven
werkdagen

En dan is 't nog de vraag hoe lang de Finse bank het geld vasthoudt voor het op de rekening van de begunstigde komt.
pi_70761519
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 22:26 schreef Mr.Mojito het volgende:

[..]

werkdagen

En dan is 't nog de vraag hoe lang de Finse bank het geld vasthoudt voor het op de rekening van de begunstigde komt.
Idd, naar Duitsland heeft 't me wel vaker meer dan een week gekost, dus begin maar te duimen.

Ik zal jou trouwens niet nog een keer helpen, met je 'onzin'
Never into somethin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')