Wat stukjes uit het programma:
Leef je UIT met foto’s11:00-17:30 uur
Om elkaar én de stad beter te leren kennen gaan jullie de stad in met opdrachten die je mentor heeft. Maak de gekste, ingewikkeldste of origineelste foto’s met je mobiel, upload deze naar de UIT website en win een publicatie in het Ublad en Trajectum! Op woensdag tijdens de Cantus wordt bekend gemaakt wie de grote winnaar is!
Heb al geen speurtocht meer gedaan sinds de basisschool
------------------
Leef je UIT openingsconcert19:30-23:00 uur
De Kick off van jouw studententijd beleef je pas echt bij het openingsconcert! Het feest begint met de
dj Gijs Tetteroo ft. Sietse van Gorkom (de violist van Within Temptation en Kyteman).
Hierna speelt de UITband het UITlied en wordt het UITdansje aangeleerd. Met een fantastisch optreden van
Kraak en Smaak mét live band leef je je compleet UIT en het openingsconcert wordt afgesloten met de
Vengaboys! Een feest dat je zeker niet mag missen dus! De gehele avond kun jij het goede doel Young Focus sponsoren door je statiegeldglazen in de oranje Goodwilltonnen te gooien. Ook worden er ijsjes verkocht, de opbrengst hiervan gaat naar het goede doel.
We draaiden vengaboys op kinderdisco feestjes, de rest ken ik niet
------------------
WorkshopsVandaag vinden er in twee shifts workshops plaats van hospiteren tot poolen, van koken tot lacrosse, er is van alles te doen.
Lacrosse
Koken
Een workshop hospiteren
Poolen
------------------
Utrechtse musea uurBezoek ze allemaal: Aboriginal Art Museum, Museum Catharijneconvent, Centraal Museum, Geldmuseum, Nationaal Museum van Speelklok tot Pierement, Het Spoorwegmuseum, Het Utrechts Archief, het Universiteitsmuseum en Museum en Sterrenwacht Sonnenborgh.
No thx
------------------
Politiek debat16:00-17:30 uur
Je staat op het punt om met je studietijd te gaan beginnen! Maar hoe komt deze eruit te zien? Bestaan studiefinanciering en de OV-studentenkaart over een paar jaar nog? Waarom de regeling van vier jaar studiefinanciering niet afschaffen? Kan de OV-kaart niet weer voor de week én het weekend gelden? Allemaal vragen waar je als toekomstige student mee te maken zult krijgen en die voor jou in Den Haag besloten worden! Daarnaast wordt er vandaag de dag veel over privacy gediscussieerd. We zullen het hebben over uitgaansgeweld en camera’s in stad, maar ook over het altijd moeten laten zien van je ID en de verstrekking van persoonlijke gegevens. De ICU organiseert in samenwerking met de gezamenlijke politieke jongerenorgansaties een debat hierover tussen Tweede Kamerleden van bekende politieke partijen, van GroenLinks tot de PVV. Het debat wordt geleid door
Maarten van Rossem, emeritus hoogleraar geschiedenis aan de UU en vaste gast in talloze programma’s. Het gaat om jouw toekomst, dus kom ook!
Ik denk dat Maarten hier wel het hoogtepunt is
----------------
Olympos Sportmarkt12.00-16.00 uur
Een bezoek aan Sportcentrum Olympos, het studentensportcentrum op De Uithof, mag vandaag niet ontbreken.
Naast het uitgebreide sportaanbod van het sportcentrum kun je kennismaken met de vele studentensportverenigingen die Utrecht rijk is. De Olympos Sportmarkt biedt naast informatie natuurlijk ook mogelijkheden om mee te doen aan talrijke sportieve workshops en clinics: beachvolleybal, badminton, korfbal, naginata, squash, rugby, voetbal en nog veel meer. Bovendien kun je kans maken op één van de vele gratis cursussen! Wil je even op adem komen na je inspanningen of ben je meer het toeschouwertype, dan kun je vanaf het terras bij het Sportcafé genieten van de vele demonstraties en de vrolijke muziek.
Wel handig als je lid wilt worden denk ik.
-----------------------
Cantus20:00-23:00 uur
Na een ontspannend Zwembadfeest kun je weer met volle energie naar de Cantus! Onder begeleiding van de feestband Lijn 7 en de Gebroeders Ko en kun je volledig losgaan. Zing en dans mee met bekende hitjes zoals “Als ik boven op de Dom sta”, “Schatje mag ik je foto?” en “Boten Anna”! De Cantus vindt plaats in de grote tent op het terrein van University College Utrecht.
No comment
-----------------------
Afterparty23:00-05:00 uur
Om de UIT op een UITwaardige manier af te sluiten kun je je nog tot in de vroege uurtjes UITleven in de Monza Dierentuin met The Flexican, bekend van Girls Love DJ’s en MC Sef (van Dio)! Kom op tijd, zodat je niet in de rij hoeft te staan!
Monza is wel nice
--------------------
Ben niet echt razendenthousiast als ik het programma zo zie.... Ik twijfel nog