Klopt.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:33 schreef NJ het volgende:
Van krachttraining krijg je een beter en gezonder lichaam, maar val je niet per definitie af. Spierweefsel is immers zwaarder dan vet.
Het is wel een goede manier om overtollig vet kwijt te raken.
Vet omzetten in spierenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:42 schreef Jerro het volgende:
krachttraining zet je vet om in spieren.. dus tis wel een effectieve manier om vet te verliezen.. maar gewicht? geen idee..
10kg in 4 maanden is niet erg langzaam hoor, netjes; het wordt aangeraden 0,5 tot 1 kg per week af te vallen, wil je ervoor zorgen dat het effect blijvend is.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:41 schreef boskameel het volgende:
Oke, misschien moet ik daar inderdaad wel een beetje vanaf, maar ik zou erg graag meer vet verliezen, en ook sneller dan het nu gaat. 10 kg vet in 4 maanden vind ik erg langzaam.
[edit]Moet ik dan met lichtere gewichten trainen of het maximale wat ik aankan?[edit]
Ik heb juist altijd geleerd dat je veel herhalingen met minder gewicht wilt doen, indien je krachttraining gebruikt voor vetverbrandingquote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:00 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
10kg in 4 maanden is niet erg langzaam hoor, netjes; het wordt aangeraden 0,5 tot 1 kg per week af te vallen, wil je ervoor zorgen dat het effect blijvend is.
En trainen: een paar setjes van weinig herhalingen op het maximale gewicht (zodat je de laatste echt met al je kracht eruit moet persen)
TS is een man.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:19 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Ik heb juist altijd geleerd dat je veel herhalingen met minder gewicht wilt doen, indien je krachttraining gebruikt voor vetverbranding
Meer herhalingen doen voor de vetverbranding is een mythe. Je moet jezelf afvragen waarom je krachttraining gaat gebruiken. Ga je het gebruiken om spiermassa en kracht op te bouwen doe het dan ook zo en hou het herhalingen aantal niet hoger dan 15 herhaling. Natuurlijk kun je krachttraining wel gerbuiken als cardio alleen dan word de training in zijn geheel anders en ligt de nadruk ook op de vet verbranding en niet op het opbouwen van kracht/spiermassa.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:19 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Ik heb juist altijd geleerd dat je veel herhalingen met minder gewicht wilt doen, indien je krachttraining gebruikt voor vetverbranding
Daar gaat t in dit topic toch ook over, vetverbranden met cardio icm krachtquote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:48 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Meer herhalingen doen voor de vetverbranding is een mythe. Je moet jezelf afvragen waarom je krachttraining gaat gebruiken. Ga je het gebruiken om spiermassa en kracht op te bouwen doe het dan ook zo en hou het herhalingen aantal niet hoger dan 15 herhaling. Natuurlijk kun je krachttraining wel gerbuiken als cardio alleen dan word de training in zijn geheel anders en ligt de nadruk ook op de vet verbranding en niet op het opbouwen van kracht/spiermassa.
Snap ik maar ik reageerde ook op jou post ipv op de post van de TS. Kracht icm cardio is een goede zet. Meer spiermassa zorgt ervoor dat de basaal stofwisseling omhoog gaat en dat je dus in rust meer Kcals vrbrand.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:56 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Daar gaat t in dit topic toch ook over, vetverbranden met cardio icm kracht![]()
Ik probeer momenteel ook vet te verbranden, en kracht is een onderdeel van mn training
Ah ok.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:58 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Snap ik maar ik reageerde ook op jou post ipv op de post van de TS. Kracht icm cardio is een goede zet. Meer spiermassa zorgt ervoor dat de basaal stofwisseling omhoog gaat en dat je dus in rust meer Kcals vrbrand.
Jep, anders leg je de nadruk meer op het spieruithoudings vermogen. Ik zou zelf willen aanraden om nog wat minder herhalingen te maken. Zo rond de 10 is meer dan voldoende.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:02 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Ah ok.
Dat is ook precies de reden waarom ik het probeer te combineren. Maar als ik dan die krachtoefeningen tussendoor doe, moet ik dus ook gewoon 3x15xmax doen? ipv meer herhalingen, lichter gewicht?
Thanks. Dat gaat niet op voor buik neem ik aan?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:06 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Jep, anders leg je de nadruk meer op het spieruithoudings vermogen. Ik zou zelf willen aanraden om nog wat minder herhalingen te maken. Zo rond de 10 is meer dan voldoende.
Buik ligt iets anders inderdaad. Toch is het niet zo dat veel herhalingen ervoor zorgen dat het vet op je buik verdwijnt. Plaatselijk vetverbranden is bijna tot niet mogelijk. Voor buik zou ik aanraden om af te wisselen in reps. 1x pak je een hoog aantal reps de andere keer een laag aantal reps dit omdat in je buik net zoals in de kuiten een apparte verdeling van spiervezels zitten vandaar dat je ze ook meerdere malen per week kunt trainen. Buikvet verdwijnt door cardio en een sixpack is redelijk genetisch bepaald.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:07 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Thanks. Dat gaat niet op voor buik neem ik aan?
Nee.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:07 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Thanks. Dat gaat niet op voor buik neem ik aan?
Je hebt weerstandstraining. Je hebt cardio.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:19 schreef Flappekz het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |