abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70728148
In het verleden heb ik een aantal relaties gehad. Die ik dacht allemaal prima ge-archiveerd te hebben en geen last meer van had. Het is uit, jammer maar helaas, maar het leven gaat verder.

Tenminste... dat dacht ik...

Afgelopen vrijdag kwam ik een meid tegen die ik vorig jaar heb ontmoet. Echt een superwijf, maar het werd erg lastig om daar iets van te maken. Allebei heel erg druk en ik in Zwolle, zij in Amsterdam. Logistiek dus haast niet te doen. Voordat we echt weg waren van elkaar hebben we besloten om dat maar niet te gaan doen. Netjes opgeruimd in mijn hoofd. Totdat ze dus afgelopen vrijdag in de buurt was voor een concert en we elkaar per ongeluk tegen het lijf liepen. En toen begon de puinzooi.

Die avond en nacht begon ik er van te balen dat het niet is gaan werken vorig jaar. Gelukkig had ik het de volgende dag weer redelijk op een rijtje. Totdat ik op een festivalletje mijn laatste ex tegen kwam, met ws. haar nieuwe vriend (geweldig, mevrouw was helemaal overstuur dat het uit was en probeerde nog van alles om het weer aan te krijgen, en 1,5 maand later gelukkig verder, zij wel...). Toen donderde de kast echt om.

En nu zit ik dus vanaf zaterdag te malen. Niet alleen om deze 2 vrouwen. De meid waarmee ik het langst heb samengewoond staat op het punt te bevallen van haar eerste. En ook andere vrouwen waar het uiteindelijk niks mee is geworden spoken nu in mijn hoofd.

De archiefkast is dus omgedonderd en in plaats van alles snel weer netjes terug te stoppen, ben ik alles gaan doorlezen (metaforisch gezien dan he).

De meeste heb ik de relaties verbroken en nu zit ik dus alles langs te gaan en mijzelf af te vragen of ik dat wel had moeten doen, of ik niet te snel de boel heb verbroken. Zelfs de ene belangrijke relatie die door de andere partij is verbroken vraag ik me van af of ik daar niet wat anders had kunnen doen.

Ik weet wel, verstandelijk, dat ik er nu toch allemaal niks meer aan kan veranderen en dat ik de kast gewoon weer moet vullen en dicht doen, maar ja... verstandelijk is niet altijd mogelijk.

Extra leuke bijzaak is dat als ik me druk ga maken, ik dit projecteer op mijn buik. Nu zit ik dan ook weer aan te hikken tegen een maag/darmontstekking. Nog zoiets waar ik totaal geen trek in heb.

Maar nou vraag ik me af, zijn er truukjes om gewoon rap die kast weer op te ruimen, of ga ik hier nog wel even last van hebben. Zelf probeer ik me bezig te houden met andere dingen, maar elk rustig moment duik ik weer in de papieren. Ik heb mezelf al voor mijn kop geslagen, omdat ik zo blijf malen, maar ook dat helpt niet (schelden op mijzelf overigens ook niet).

Goed, misschien is het enige wat helpt aan het hier neer zetten het opschrijven, en houdt het daar mee op. Maar dan heb ik tenminste dat.
pi_70728206
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 07:43 schreef stbabylon het volgende:

Goed, misschien is het enige wat helpt aan het hier neer zetten het opschrijven, en houdt het daar mee op. Maar dan heb ik tenminste dat.
't is misschien wat snel, maar werkt het al?

Verder, advies in zijn algemeenheid: Eenmaal een beslissing genomen, moet je niet meer terugkijken naar scenarios als 'what if'. Dat geldt in dit geval, maar ook in de rest van je leven.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_70728269
Trouwens nog even wat achtergrond informatie over mijzelf voor het perspectief:
31 jaar. 1x relatie van 5,5 jaar waarvan 3 jaar samenwonen. 1x van 3,5 jaar, waarvan 2,5 jaar samenwonen en verloofd en nog een aantal kortere van een half jaar.

Dat ik niet reacties krijg die gericht zijn op een 17 jarige met ludevedu

edit: En nee, het werkt nog niet echt, hoewel het nu wel wat rechter op een stapel ligt
  Vis een optie? dinsdag 7 juli 2009 @ 08:28:40 #4
70532 loveli
N
pi_70728597
Kritisch kijken naar hoe ik in het verleden met relaties was en herkennen hoeveel 'liefde' in werkelijkheid egoisme was, heeft mij goed geholpen.
crap in = crap out
pi_70728771
het opnieuw "archiveren" kan inderdaad goed helpen om evt. toekomstige relaties anders aan te pakken. helaas geen garanties.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 08:52:32 #6
238120 Duimelot
Ssssssssimsssssssalabimbambom
pi_70728958
relativeren en er je les uit halen
mss een volgende relatie dit alles even er bij pakken en goed nadenken voor je er weer de brui aan wilt geven
pi_70729024
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 08:52 schreef Duimelot het volgende:
relativeren en er je les uit halen
mss een volgende relatie dit alles even er bij pakken en goed nadenken voor je er weer de brui aan wilt geven
Hehe, veel heb ik verbroken juist omdat ik dit er bij pakte...
  dinsdag 7 juli 2009 @ 09:01:11 #8
238120 Duimelot
pi_70729111
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 08:56 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Hehe, veel heb ik verbroken juist omdat ik dit er bij pakte...
dan heb je dus wel even goed nagedacht en geleerd uit eerdere relaties, kwam je erachter dat dat niet was wat je wilde, dus de juiste beslissing genomen!
pi_70729174
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:01 schreef Duimelot het volgende:

[..]

dan heb je dus wel even goed nagedacht en geleerd uit eerdere relaties, kwam je erachter dat dat niet was wat je wilde, dus de juiste beslissing genomen!
Ja, en toch vraag ik me af of mijn eisenpakket niet te groot is geworden ondertussen. En dat ik maar eens met wat minder genoegen moet nemen.
pi_70729196
quote:
He... weet je, het helpt meer. Ik begin me beter te voelen. Ook door jullie vragen

(ben er nog lang niet, maar toch)
  dinsdag 7 juli 2009 @ 09:46:54 #11
171509 ObviousClone
Adventure is just bad planning
pi_70730087
Ik ken het gevoel, en het is idd heel kut. Zo kwam ik laatst nog via-via een meisje tegen uit een oude relatie. Ik raakte helemaal een beetje in paniek. Een enorme vloedgolf aan emoties, verdriet. Terwijl ik me die dag echt prima voelde, lag ik die avond uren wakker, te malen om alles; wat als...wat als...
He's the kind of a guy who lights up a room just by flicking a switch
pi_70730971
Zo, jouw verhaal lijkt rechtstreeks op de film High Fidelity (toevallig gisteren gezien).

Voor de rest, 't lijkt me dat het destijds niet voor niets uit is gegaan met die vrouwen. Dus 't heeft weinig tot geen nut om er aan te blijven hangen. Tuurlijk kun je er een kutgevoel aan overhouden, maar 't is natuurlijk geen garantie dat 't in de toekomst wel zou werken met een van die vrouwen.
There's no substitute for cubic inches.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 10:55:35 #13
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_70731965
Hoe heb je het verwerkt toen een relatie net voorbij was?

Ik denk dat het voornamelijk een kwestie van tijd is. Het trekt vanzelf wel weer bij en als je een nieuw iemand ontmoet ben je het vrij snel alweer vergeten, lijkt mij.

En wat is er mis met een stukje zelfreflectie? Als je zo terug kijkt op die relaties zoals jij doet (heel erg analyseren hoe en wat) - daar kun je alleen maar van leren. Een relatie gaat bovendien niet zomaar voorbij, op dat moment heb je de juiste keuze gemaakt, dat is nu eenmaal zo.
pi_70733301
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:55 schreef Slickk het volgende:
Hoe heb je het verwerkt toen een relatie net voorbij was?

Ik denk dat het voornamelijk een kwestie van tijd is. Het trekt vanzelf wel weer bij en als je een nieuw iemand ontmoet ben je het vrij snel alweer vergeten, lijkt mij.

En wat is er mis met een stukje zelfreflectie? Als je zo terug kijkt op die relaties zoals jij doet (heel erg analyseren hoe en wat) - daar kun je alleen maar van leren. Een relatie gaat bovendien niet zomaar voorbij, op dat moment heb je de juiste keuze gemaakt, dat is nu eenmaal zo.
Ik let er wel op dat ik het goed verwerk na afloop (hoppa, netjes in de archiefkast). Nu is er dus alleen een moment dat de boel omdondert lijkt het wel. Dat ik weer opnieuw kan beginnen. Kwam dan in 1x wel erg veel naar boven. En dat sleept de rest dan mee.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 11:59:37 #15
238120 Duimelot
pi_70733915
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:04 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ja, en toch vraag ik me af of mijn eisenpakket niet te groot is geworden ondertussen. En dat ik maar eens met wat minder genoegen moet nemen.
wat zijn je 'eisen'
gaan we die eens even onder de loep nemen
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:31:12 #16
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_70734926
Een paar open deuren, maar o-zo waar:

• Alles wat je in je leven hebt meegemaakt en iedereen die je hebt ontmoet heeft iets bijgedragen aan de persoon die je nu bent.

• Van iedere relatie leer je iets; misschien over wie je zelf bent, wat je belangrijk vindt in het leven of wellicht wat je nooit meer wilt.

• Iedere relatie (liefdes, vriendschappen) heeft een plaats en een tijd. Maar heel weinig dingen gaan een leven mee. Liefdesrelaties en vriendschappen die wel een leven meegaan blijven ook niet herzelfde door de tijd heen: mensen veranderen, wensen veranderen en de dynamiek van je relatie dus ook (dat beteken soms afscheid nemen, soms op een laag pitje zetten en soms hernieuwd vuur).

• Als je je rot voelt is idealiseren achteraf heel makkelijk. Als je verliefd bent op een ander of net een relatie hebt beëindigd is het trouwens ook heel makkelijk alleen maar de negatieve kanten achteraf te zien.

• Terugkijken met spijt heeft geen enkele zin.Terugkijken met een beetje gevoel voor realiteit, een beetje melancholie, een beetje humor en een beetje wijsheid des te meer.

• Ook al doen bevallende dames links en rechts anders vermoeden: 31 is niet oud (en gelukkig wel een beetje wijzer dan 21).

Gun jezelf een dagje in een joggingbroek, met wat oude foto's een paar corny CDs en een stapel verkreukelde liefdesbrieven (of weet-ik-veel-hoe-een-man-dit-doet ). Eerst lekker veel chagrijn, en aan het einde van de dag diep ademhalen, kast overeind zetten en dankbaar naar de inhoud kijken. En de volgende dag lekker verder leven!
  • Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_70735003
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 11:59 schreef Duimelot het volgende:

[..]

wat zijn je 'eisen'
    gaan we die eens even onder de loep nemen
    Ik denk dat Danny's database te klein is

Ik zal vanavond eens kijken of ik een lijstje kan opstellen. Niet schrikken
    pi_70735021
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 12:31 schreef Hik het volgende:
    Een paar open deuren, maar o-zo waar:

• Alles wat je in je leven hebt meegemaakt en iedereen die je hebt ontmoet heeft iets bijgedragen aan de persoon die je nu bent.

• Van iedere relatie leer je iets; misschien over wie je zelf bent, wat je belangrijk vindt in het leven of wellicht wat je nooit meer wilt.

• Iedere relatie (liefdes, vriendschappen) heeft een plaats en een tijd. Maar heel weinig dingen gaan een leven mee. Liefdesrelaties en vriendschappen die wel een leven meegaan blijven ook niet herzelfde door de tijd heen: mensen veranderen, wensen veranderen en de dynamiek van je relatie dus ook (dat beteken soms afscheid nemen, soms op een laag pitje zetten en soms hernieuwd vuur).

• Als je je rot voelt is idealiseren achteraf heel makkelijk. Als je verliefd bent op een ander of net een relatie hebt beëindigd is het trouwens ook heel makkelijk alleen maar de negatieve kanten achteraf te zien.

• Terugkijken met spijt heeft geen enkele zin.Terugkijken met een beetje gevoel voor realiteit, een beetje melancholie, een beetje humor en een beetje wijsheid des te meer.

• Ook al doen bevallende dames links en rechts anders vermoeden: 31 is niet oud (en gelukkig wel een beetje wijzer dan 21).

Gun jezelf een dagje in een joggingbroek, met wat oude foto's een paar corny CDs en een stapel verkreukelde liefdesbrieven (of weet-ik-veel-hoe-een-man-dit-doet ). Eerst lekker veel chagrijn, en aan het einde van de dag diep ademhalen, kast overeind zetten en dankbaar naar de inhoud kijken. En de volgende dag lekker verder leven!
  • Bedankt
    pi_70735651
    Mensen die in metaforen praten horen mijn ballen te likken.
    pi_70735812
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 12:54 schreef Friek_ het volgende:
    Mensen die in metaforen praten horen mijn ballen te likken.
    Present them
      dinsdag 7 juli 2009 @ 13:09:10 #21
    198098 henkzijlstra
    ik verdien 80k per jaar en jij
    pi_70736146
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 12:58 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Present them
    je bent onzeker en kapt zo alle vrouwen die te dichtbij komen af?

je ziet anderen van jouw leeftijd die wel aan huisje-boompje-beestje beginnen en baalt er nu van dat jij dat niet hebt en dadelijk alleen achter blijft?

les 1: vrouwen vallen niet op onzekeren mannen dus probeer wat stoerder overte komen
      dinsdag 7 juli 2009 @ 13:14:50 #22
    206580 Luxuria
    It was love at first bite
    pi_70736343
    Je hebt nu toch een vriendin? Staat in je fobo.
    Waarom ga je dan aan al die andere vrouwen terugdenken?
    All she wants and needs is just a little taste..
    pi_70736698
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 13:14 schreef Luxuria het volgende:
    Dat komt omdat mijn fobo niet up to date is Ik zal het even aanpassen

edit: nu is hij weer up to date
    pi_70736753
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 13:09 schreef henkzijlstra het volgende:je bent onzeker en kapt zo alle vrouwen die te dichtbij komen af?

je ziet anderen van jouw leeftijd die wel aan huisje-boompje-beestje beginnen en baalt er nu van dat jij dat niet hebt en dadelijk alleen achter blijft?

les 1: vrouwen vallen niet op onzekeren mannen dus probeer wat stoerder overte komen
    Eh nee, ik ben niet onzeker. En ik baal er ook niet van dat ik geen huisje-boompje-beestje heb (overigens wel een beestje ). Sterker nog, ben niet eens op zoek naar een vriendin op het moment (eerst de zomer lol hebben).

Maar kijk nu wel terug op wat ik heb gehad en vraag me af of het allemaal wel zo'n goed idee is geweest om er mee te stoppen.
    pi_70736854
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 13:14 schreef Luxuria het volgende:
    Edit: Oh... al aangepast

Lama...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')