dat is dus juist het hekelpunt, de blinde man kan iemand meenemen voor hulp of eventueel een stok gebruiken ipv de hond als hulp...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 01:59 schreef Remake het volgende:
Tsja moeilijke zaak.
Ik zou het niet erg vinden als het echt een rustige hond is, en de blinde man kan niet zonder.
Een blaffende buldog schop ik zelf nog uit de sportschool.
omdat sporten niet alleen is om af te vallen....quote:Op dinsdag 7 juli 2009 02:00 schreef Dribbel_ het volgende:
waarom zou je als blinde naar de sportschool gaan, je ziet toch niet hoe dik je bent
Waar heb je kracht voor nodig als die hond toch alles voor je doet? Voor een fittie heb je ook geen kracht nodig want niemand is zo kansloos om een blinde te slaanquote:Op dinsdag 7 juli 2009 02:02 schreef Beetlebum het volgende:
[..]
omdat sporten niet alleen is om af te vallen....
je kunt het ook doen om bijvoorbeeld
- een blessure te verhelpen
- conditie op te bouwen
- spieren/ kracht op te bouwen
- op doktersadvies
- etc.
- etc.
- etc.
ga jij maar weer met je blokkendoos spelen manneke...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 02:30 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Waar heb je kracht voor nodig als die hond toch alles voor je doet? Voor een fittie heb je ook geen kracht nodig want niemand is zo kansloos om een blinde te slaan
Wat een achterlijke tegenargumenten.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 01:57 schreef Beetlebum het volgende:
tegen:
- er is een algemeen geen dieren beleid
- de blinde kan met stok en zonder hond ook goed komen sporten.
- de blinde kan een persoon meenemen om te helpen bij sporten etc ipv de hond
- er kunnen mensen bang zijn voor honden en dus hun lidmaatschap opzeggen vanwege de hond
- er kunnen mensen allergisch zijn voor honden en dus hun lidmaatschap opzeggen vanwege de hond
Gaarne!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 02:37 schreef Beetlebum het volgende:
[..]
ga jij maar weer met je blokkendoos spelen manneke...
Omdat het ook bijdraagt aan de gezondheid ?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:26 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Gaarne!
Zie nog steeds niet in waarom je als blinde echt spiermassa op zou willen bouwen? Je kunt het resultaat zelf niet eens zien.
Waarom zou je eigenlijk je haar kammen of schone kleren aandoen als blinde. Je ziet de warboel of de vlekken toch niet? Waarom zou je überhaupt die afgetrapte schoenen vervangen?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:26 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Gaarne!
Zie nog steeds niet in waarom je als blinde echt spiermassa op zou willen bouwen? Je kunt het resultaat zelf niet eens zien.
ik heb even een mailtje gestuurd naar de KNGF±quote:Op dinsdag 7 juli 2009 07:24 schreef Tezz het volgende:
Het is volgens mij zelfs ergens wettelijk vastgelegd dat een blindegeleidehond op veel plekken gewoon naar binnen mag, omdat de hond de blinde in staat stelt om gewoon te functioneren in de maatschappij.
quote:Hartelijk dank voor uw e-mail aan KNGF Geleidehonden. Op dit moment is er wettelijk gezien helaas nog niets gergeld voor de toegankelijkheid van hulp-en geleidehonden inbijvoorbeeld restaurants, supermarktenen sportgelegenheden. Er zijn eveneens geen regels bekend die toegankelijkheid van een gebruiker met zijn hond in dergelijke gelegenheden verbied. Volgens de Keuringsdienst van Waren is de hulp- of geleidehond alleen niet toegestaan in ruimten waar in het openbaar voedsel wordt bereid. Ditvanwege hygiëne redenen.
Kort geleden is er op Europees niveau een wet aangenomen die hopelijk binnen een aantal jaar ook in Nederland toegankelijkheid voor hulp- en geleidehonden bij wet regelt.
ik hoop ook dat je begrijpt dat ik het niet eens ben met de tegenargumenten.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:02 schreef Oproerkraaier het volgende:
[..]
Wat een achterlijke tegenargumenten.
Mensen die hun abo opzeggen omdat ze allergisch of bang voor honden zijn? Welke sneue idioot doet dat nou weer?
Een geen-dieren beleid geldt niet voor blindegeleidehonden.
En een blinde zou ineens niet zelfstandig mogen gaan sporten maar iemand anders moeten meenemen? Mag die ander dan gratis naar binnen, of moet die blinde 2 abonnementen betalen?
Enige tegenargument is dat hij/zij wellicht ook met een stok de weg zou kunnen vinden in het sportcentrum, maar ik weet niet hoe dat werkt want ik ben niet blind.
Ik vind dat een blinde zijn hond mee mag nemen. Alleen niet in het zwembad natuurlijk!
Een sportschool is particulier bezit . De eigenaar van dit bezit mag toelaten en weigeren zonder welke vorm van argumentatie dan ook...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 08:33 schreef Iblis het volgende:
Ik weet niet hoe het wettelijk zit, maar inderdaad wel dat je blinde-geleide honden ziet op plaatsen waar normaliter een 'geen-honden-beleid' heerst. Zo'n uitzondering is dus niet zo vreemd. En ik zou het ook wel logisch vinden. Altijd een persoon mee moeten nemen is ook zo wat.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:06 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik vind wel dat die hond mee naar binnen mag. Dit is een uitzondering.
Zo mogen ze vind ik ook mee naar binnen bij bedrijven, restaurants, winkels, etc...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |