Is vakantie vieren niet normaal? WO is easy.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:55 schreef GlowMouse het volgende:
Heb ik ook gedaan; het scheelt enorm veel als je de helft al weet
2-3 maanden zomervakantie is gewoon te lang.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:56 schreef Ada. het volgende:
[..]
Is vakantie vieren niet normaal? WO is easy.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:57 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
2-3 maanden zomervakantie is gewoon te lang.
Voor mij echt niet. Ik weet mezelf namelijk wel bezig te houden op intellectueel niveau zonder studie, maar dit is nogal offtopic. In ieder geval: ik vind het raar, geniet lekker van je dagen buiten, ga op reis, ontmoet mensen, zoiets.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:57 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Het is niet alsof ik dan hele dagen zit te studeren, maar een paar uur per dag kan er best af. De tijd ben je uiteindelijk toch kwijt, dus van spreiding profiteer je alleen maar.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:59 schreef Ada. het volgende:
[..]
Voor mij echt niet. Ik weet mezelf namelijk wel bezig te houden op intellectueel niveau zonder studie, maar dit is nogal offtopic. In ieder geval: ik vind het raar, geniet lekker van je dagen buiten, ga op reis, ontmoet mensen, zoiets.
Hoeft niet. Je kan het tegen die tijd al vergeten zijn of helemaal "uit het onderwerp zijn", het is maar wat je zelf het fijnst vind.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 01:01 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Het is niet alsof ik dan hele dagen zit te studeren, maar een paar uur per dag kan er best af. De tijd ben je uiteindelijk toch kwijt, dus van spreiding profiteer je alleen maar.
Als je WO easy vindt dan wordt het tijd dat je eens een echte opleiding gaat doen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:56 schreef Ada. het volgende:
[..]
Is vakantie vieren niet normaal? WO is easy.
Ik doe WO. Waarom zou WO moeilijk moeten zijn? Niet alles is onbegrijpelijk.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 01:04 schreef Seneca het volgende:
[..]
Als je WO easy vindt dan wordt het tijd dat je eens een echte opleiding gaat doen.
Het gaat hier dan ook niet om een totale vakkenpakket (van bijv een semester) maar max 2-3 vakken waar ik ernstig voor vrees (met name Wiskunde).quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:59 schreef Ada. het volgende:
[..]
Voor mij echt niet. Ik weet mezelf namelijk wel bezig te houden op intellectueel niveau zonder studie, maar dit is nogal offtopic. In ieder geval: ik vind het raar, geniet lekker van je dagen buiten, ga op reis, ontmoet mensen, zoiets.
Met zo'n instelling kom je er wel, zelfs met minder.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 01:09 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Het gaat hier dan ook niet om een totale vakkenpakket (van bijv een semester) maar max 2-3 vakken waar ik ernstig voor vrees (met name Wiskunde).
WO-fobie…maar ga het toch proberen.
Economie en Bedrijfseconomie aan de VU, jullie bčta’s zullen meteen denken ('quote:Op dinsdag 7 juli 2009 01:16 schreef zquing het volgende:
Opzich is het voorbereiden op wiskunde wel handig, maar zorg er voor dat je daadwerkelijk het hoe en waarom begrijpt en niet dat je alleen opgaven kan maken. Wiskundig inzicht is waar het om draait
welke studie ga je doen>?
Waarom de VU?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 01:29 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Economie en Bedrijfseconomie aan de VU, jullie bčta’s zullen meteen denken (''). Volgens de studieadviseur van de desbetreffende studie overleeft maar een enkeling HBO-P'ers het en al helemaal bar weinig na het tweede studiejaar (wat is die man goed in P'ertjes af te schrikken) het vak Wiskunde wordt maar bijvoorbeeld door 40-30% in één keer gehaald en dat percentage gaat al helemaal omlaag voor de HBO-P'ers.
UvA vs VU, inderdaad een lastige keuze (en voor andere juist niet). De VU sprak me gewoon meer aan en wat betreft locatie (voor mij althans) wat handiger, de UvA kwam over als een grote organisatorische puinhoop (excusez-moi), vandaar.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 01:34 schreef zquing het volgende:
[..]
Waarom de VU?
Wiskunde zal niet al te moeilijk zijn, volgens mij hoef je niet veel meer te kunnen dan een beetje intergereren, wat iedereen wel kan. Mischien nog een beetje kans en statistiek, maar dat is ook niet moeilijk en voornamelijk een hoop trucjes leren(maar wel leuk imho)
Je doet natuurlijk een alfa studiequote:Op dinsdag 7 juli 2009 01:06 schreef Ada. het volgende:
[..]
Ik doe WO. Waarom zou WO moeilijk moeten zijn? Niet alles is onbegrijpelijk.
Weet je wat als het dan zo makkelijk is dan schrappen we al het onderwijs behalve WO, als jij het kan met zo'n reactie dan kan iedereen het blijkbaarquote:Op dinsdag 7 juli 2009 01:06 schreef Ada. het volgende:
[..]
Ik doe WO. Waarom zou WO moeilijk moeten zijn? Niet alles is onbegrijpelijk.
Klopt, ben ook altijd van plan om al eerder aan de slag te gaan, maar komt er nooit van.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:57 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Nah, laat ik het zo zeggen: als je VWO hebt gedaan, moet je WO gewoon makkelijk kunnen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 08:55 schreef _Drake_ het volgende:
[..]
Weet je wat als het dan zo makkelijk is dan schrappen we al het onderwijs behalve WO, als jij het kan met zo'n reactie dan kan iedereen het blijkbaar
Das toch allemaal bangmakerij, dat maar een enkeling het haalt.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 01:29 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Economie en Bedrijfseconomie aan de VU, jullie bčta’s zullen meteen denken (''). Volgens de studieadviseur van de desbetreffende studie overleeft maar een enkeling HBO-P'ers het en al helemaal bar weinig na het tweede studiejaar (wat is die man goed in P'ertjes af te schrikken) het vak Wiskunde wordt maar bijvoorbeeld door 40-30% in één keer gehaald en dat percentage gaat al helemaal omlaag voor de HBO-P'ers.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:57 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Het ís één studie aan de VU.quote:Op zondag 12 juli 2009 20:33 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Das toch allemaal bangmakerij, dat maar een enkeling het haalt.Ik vraag me echter wel af, als je zo huiverig bent voor het WO, waarom begin je dan niet gewoon met één studie ipv twee?
Ik trek me inderdaad ook niet zoveel aan van die bankmakerij over de P'ers die het veelal niet halen. Ik weet dat ik de capaciteiten heb. Daar kan het dus niet aan liggen. Als zich al een probleem voor doet is dat waarschijnlijk mijn ADDquote:Op zondag 12 juli 2009 20:33 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Das toch allemaal bangmakerij, dat maar een enkeling het haalt.Ik vraag me echter wel af, als je zo huiverig bent voor het WO, waarom begin je dan niet gewoon met één studie ipv twee?
Aan de andere kant: je wordt er nooit dommer van toch?quote:Op maandag 13 juli 2009 16:24 schreef _Arual_ het volgende:
Heb ik één keer gedaan. Compleet boek doorgenomen. En toen bleek tijdens het eerste college dat we uit dat boek maar twee hoofdstukken zouden behandelen. Dus kijk wel een beetje uit met wat je doet. Als je zeker weet dat alle stof die je leest ook daadwerkelijk behandeld wordt, dan vind ik het heel verstandig.
Bij ons staat alles al online, voor 1e en 2e semester + proef examensquote:Op maandag 13 juli 2009 17:17 schreef Ryon het volgende:
Pas tijdens het eerste college wordt bij ons duidelijk gemaakt welke boeken en welke gedeeltes voor dat semester relevant zijn. Zoals al eerder gezegd is het een beetje bitter om veel tijd te steken in het bestuderen van boeken zonder dat je dat terug ziet in studiepunten of tentamencijfers.
natuurlijk is het voor je persoonlijke motivatie en interesse een goed idee om alvast wat literatuur van je studie door te nemen. Ook de niet verplichte extra boeken zijn boeiend om door te kijken. Op deze manier begin je het jaar al vrij goed gemotiveerd en zit je er lekker in, wat de verplichte tentamenstof meteen een stuk boeiender maakt.
Klopt als je het leuk vind is het makkelijk om te doen. Maar er is nog steeds wel MEEr te doen om het te halen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:58 schreef Ada. het volgende:
[..]
Nah, laat ik het zo zeggen: als je VWO hebt gedaan, moet je WO gewoon makkelijk kunnen.
De VMBO? De WO? Come on...quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:04 schreef Pavlovje het volgende:
Gewoon doen. Die mensen die het zogenaamd zielig vinden zouden stiekem willen dat ze jouw motivatie hadden. Daarbij is het natuurlijk wel erg 'stoer' voor je vriendjes om mooie 6jes te halen terwijl je er 'nooooooit wat aan doet!'. Sneu, heb dit gedrag al te vaak voorbij zien komen. Van de vmbo naar de WO.
Vroeg me al af hoe lang het ging duren. Zulke achterlijke fouten zie ik hier van WO'ers voorbij komen, inclusief niet nader genoemde personen in dit very topic.quote:
Dat had ik ook wel begrepenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:25 schreef Pavlovje het volgende:
[..]
Vroeg me al af hoe lang het ging duren. Zulke achterlijke fouten zie ik hier van WO'ers voorbij komen, inclusief niet nader genoemde personen in dit very topic.
dit dus. Daarbij blijf je ook beetje in het ritme, genoeg studenten die eerste maand niets 'uit kunnen voeren'quote:Op dinsdag 7 juli 2009 01:01 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Het is niet alsof ik dan hele dagen zit te studeren, maar een paar uur per dag kan er best af. De tijd ben je uiteindelijk toch kwijt, dus van spreiding profiteer je alleen maar.
vakantie duurt toch tot ergens in oktober?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:31 schreef EricT het volgende:
[..]
dit dus. Daarbij blijf je ook beetje in het ritme, genoeg studenten die eerste maand niets 'uit kunnen voeren'
quote:Op donderdag 16 juli 2009 09:59 schreef EtceteraEtcetera het volgende:
bovendien staat er nu geen druk op en dan lukt het me nauwelijks bij zo'n saai onderwerp. (ik doe integrale veiligheidskunde)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |