abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70717021
Hi!

Wie o wie weet er e.e.a. over handelsrecht?
Ik ben op zoek naar de bevoegdheid van de raad van commissarissen bij een BV. Kan iemand me vertellen in welk wetsartikel ik dat kan vinden?

Thanks!
pi_70717259
artikel 2:250 lid 2 BW
pi_70717276
gaan we nu neuken
pi_70717999
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:24 schreef IJsmuts het volgende:
artikel 2:250 lid 2 BW
Ter aanvulling, mocht je geïnteresseerd zijn in de bevoegdheden van de RvC van structuurvennootschappen (grote BV's):

Artikel 2:272 BW, bepaalt dat de RvC de bestuurders van een BV benoemt.
Artikel 2:274 BW, geeft een specificatie van de besluiten van het bestuur die onderworpen zijn aan goedkeuring van de RvC.

[ Bericht 1% gewijzigd door Apollon op 06-07-2009 21:46:52 ]
pi_70722939
Dank u, allebei

Is dit alle info mbt de bevoegheid van de RvC in kleine BV's? Het zegt nog niet veel, anders dan dat er mogelijk in de statuten nadere bepalingen zijn opgenomen.

Mag een RvC zich, als zij dat wensen, bijvoorbeeld bezig houden met de selectieprocedure voor het aannemen van personeel?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 08:09:23 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70728378
Welk soort personeel? Als het bestuurders betreft sowieso wel.

De dagelijkse leiding is normaliter in handen van het bestuur. Die nemen dan ook de dagelijkse besluiten (zoals het aannemen van personeel). De RvC houdt alleen toezicht op het beleid van het bestuur EN de algemene gang van zaken.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_70770862
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 08:09 schreef sanger het volgende:
Welk soort personeel? Als het bestuurders betreft sowieso wel.

De dagelijkse leiding is normaliter in handen van het bestuur. Die nemen dan ook de dagelijkse besluiten (zoals het aannemen van personeel). De RvC houdt alleen toezicht op het beleid van het bestuur EN de algemene gang van zaken.
Het gaat in dit geval in het bijzonder om het aannemen van een vestigingsmanager, geen statutair bestuurder oid.

Thanks voor de input!
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:22:26 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70776157
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:36 schreef Leonilein het volgende:

[..]

Het gaat in dit geval in het bijzonder om het aannemen van een vestigingsmanager, geen statutair bestuurder oid.

Thanks voor de input!
Dat lijkt me een zaak voor het bestuur, dus de directie.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')