bij total loss kan je er voor kiezen het wrak zelf te verkopen of op te knappen. dat zal je wel allemaal te horen krijgen van het expertise bureauquote:Op maandag 6 juli 2009 19:41 schreef Y0N het volgende:
geachte dames en heren,
Ik heb 2 weken geleden een bestelbus financiert, het kost ¤19500,-
Een Mercedes Sprinter uit 2006 de laatste model...het heeft 141.000 gereden.
Afgelopen donderdag kreeg ik een aanrijding op de kruispunt, door de klap is ie gaan stuiteren en zo de sloot in gevallen. De tegenpartij gaf geen voorrang en had haast, maar gelukkig kwamen wij beide zonder letsel van af
Ik heb aan de monteur gevraagd, hoeveel de schade bedraagt.
de schade is over de waarde van mijn bestelbus, dus total loss...
Ik krijg voor mijn bestelbus dagwaarde ¤15.440,- terwijl ik die 2 weken geleden maar heb en ben er aan ongeveer ¤4500 te kort en bovendien kan ik voor dat prijs geen vergelijkbare bus krijgen.
wat moet ik doen om die 4500 euro toch terug te krijgen?
Ik heb WA+Casco compleet
ten 2de:
hoe koop ik mijn bus terug om te repareren?
als die total loss wordt verklaart dan is die niet meer in mijn bezit.
alvast bedankt
Yon
Dat is zeker zuur. Het heeft te maken met de verzekeringswetgeving die stelt dat je schadeloos gesteld dient te worden van de werkelijk geleden schade. Dus de werkelijke dagwaarde geldt, en die kan helaas afwijken van de aankoopprijs doordat deze aankoopprijs hoger is...quote:Op maandag 6 juli 2009 20:41 schreef rene90 het volgende:
Dat is wel zuur. Jij wordt aangereden (schuld van de tegenpartij), en je moet er uiteindelijk nog geld op toeleggen ook.
Klopt als een busquote:Op maandag 6 juli 2009 20:06 schreef Marijkezwolle het volgende:
De prijs die jij ervoor betaald hebt is niet per definitie de daadwerkelijke dagwaarde.
Ook prijzen op MP zeggen niets. Die vragen immers "wat de gek er voor geeft". Wil je sterk staan, dan moet je een contra-expertise laten verrichten. Dat kost vaak rond de 250 euro, afhankelijk van de expert. Deze kosten zijn in principe voor je eigen rekening tenzij je een heel coulante verzekeraar hebtquote:Op maandag 6 juli 2009 23:08 schreef nachtdier3 het volgende:
Sowieso niet akkoord gaan met het eerste bedrag dat de verzekeraar biedt. Heb je al wat uitdraaitjes gemaakt van bijv. marktplaats of van dealers met soortgelijke bussen als de jouwe en de prijs die zij vragen?
En, contra-expertise laten doen als ze moeilijk doen. Volgens mij is dat gratis, maar zeker ben ik er niet van eigenlijk.
Voor een oudere auto krijg je nooit meer de nieuwprijs, ook al verzeker je hem compleet casco. Daar zijn standaard regelingen voor die opgenomen zijn in de voorwaarden. Over het algemeen krijg je de nieuwwaarde alleen terug wanneer de auto maximaal 1 jaar oud is, daarna geldt vaak een afschrijfregeling op basis van gereden km en daarna is het gewoon dagwaarde. Op zich oom logisch, aangezien het beginsel van een verzekering het schadeloosstellen van de werkelijk geleden schade is.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 08:11 schreef sanger het volgende:
Contra expertise inderdaad.
En daarnaast volgende keer verzekeren tegen nieuwwaarde/occassionwaarde
Daarom zeg ik ook nieuwwaarde/occassionwaarde.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:31 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Voor een oudere auto krijg je nooit meer de nieuwprijs, ook al verzeker je hem compleet casco. Daar zijn standaard regelingen voor die opgenomen zijn in de voorwaarden. Over het algemeen krijg je de nieuwwaarde alleen terug wanneer de auto maximaal 1 jaar oud is, daarna geldt vaak een afschrijfregeling op basis van gereden km en daarna is het gewoon dagwaarde. Op zich oom logisch, aangezien het beginsel van een verzekering het schadeloosstellen van de werkelijk geleden schade is.
Enig idee wat "total loss" betekent?! Repareren kost meer dan de restwaarde van het wrak, m.a.w. dat zullen ze nooit vergoeden.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:13 schreef TheTraveller het volgende:
... of jij laat het toch repareren en de verzekering betaald het uiteindelijke volledige bedrag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |