Ik weet niet of ik het hier goed plaats maar ik en een klasgenoot hadden vandaag een interessant gesprek over de geluidssnelheid.
Wij vroegen ons het volgende af:
Stel dat je met iets (bijvoorbeeld een F16) precies op de snelheid van het geluid vliegt (dus niet erboven, niet eronder maar precies hetzelfde). En je zou dan op bijvoorbeeld een toeter duwen (niet dat een F16 die heeft, maar stel het je voor).
Wat gebeurt er dan met het geluid dat uit die toeter komt (dus de geluidsgolven, die zelf met de snelheid met het geluid gaan.
- Hoor je hebt geluid niet omdat het geluid achter je blijft?
- Hoor je het geluid niet omdat jij al met de snelheid van het geluid vliegt, en dan ook nog eens het geluid zelf met de snelheid van het geluid zodat het geluid met mach2 gaat?
- Blijf je het geluid heel lang horen, omdat je constant midden in de geluidsgolven blijft vliegen (de geluidsgolven zwakken natuurlijk af door de ruimte waardoor het zich moet verplaatsen)
Of gebeurt er iets heel ergs waardoor er ineens Aliens op aarde landen en we allemaal afstevenen op een bijna zekere dood?
Ik hoor het graag zodat in het laatste geval, mocht een of andere malloot het gaan proberen, begin ik al te hamsteren