abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70706972
Goede middag allemaal

Ik ben Piet en ik heb een vraag/probleem en hoop dat iemand hier mij kan helpen.
De situatie is als volgt.
Mijn vrouw en ik hebben samen een koopwoning, mijn vrouw is van Roemeense afkomst en is hier in nederland met een kennismigranten verblijfsvergunning.
Momenteel werkt zij in Leeuwarden terwijl onze koopwoning in Noord-Holland staat. Door de reistijd en haar werk, te lange dagen en te veel reizen voor haar.

Het idee was om er een woning in Friesland bij te huren, naast onze koopwoning (deze staat wel in de verkoop) om elkaar toch nog eens te zien. Door de weeks in Friesland wonen en in het weekend in Noord Holland. Leuk idee vonden we zelf en ook betaalbaar voor ons, maar dan!

Kunnen we ons in Noord-Holland bij de gemeente laten uitschrijven en in Friesland inschrijven en wat zijn dan de gevolgen ivm met de koopwoning?. Of is het verstandig dat een van ons zich uitschrijft en dus beide uiteindelijk een ander adres hebben. Wat is in deze wijsheid, of heeft iemand nog een ander goed idee om dit aan te pakken? Wat zijn voor ons geval de mogelijkheden en moeilijkheden, haken en ogen? Vast vriendelijk bedankt voor uw reacties.

Groetjes eaglepiet
  maandag 6 juli 2009 @ 17:22:00 #2
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_70707188
het lijkt me dat als zij op een ander adres woont dan jij, dat een eventueel nederlanderschap voor haar in de weg staat
  maandag 6 juli 2009 @ 17:22:48 #3
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_70707213
Ben je wel getrouwd?
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_70707390
Volgens mij kun je maar in 1 gemeente ingeschreven staan (je wordt automatisch uitgeschreven bij de oude gemeente als je je ergens inschrijft).

Maar ergens wonen en ingeschreven staan kan ook los van elkaar staan
Wat is er op tegen om 1 huis (het huurhuis) als logeer adres te beschouwen, je hoeft je daarvoor niet in te schrijven, zolang je maar ergens in nl staat ingeschreven.
Signatures are for weenies...
pi_70707682
Vergeet ook niet je hypotheekrente aftrek. Als je je inschrijft op het adres van de huurwoning dan raak je die ook kwijt want dan is je hoofdverblijf dus daar.
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
  maandag 6 juli 2009 @ 17:39:03 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70707874
Klinkt als een heel mooi schijnhuwelijk...
censuur :O
pi_70708010
quote:
Op maandag 6 juli 2009 17:34 schreef FrankV34 het volgende:
Vergeet ook niet je hypotheekrente aftrek. Als je je inschrijft op het adres van de huurwoning dan raak je die ook kwijt want dan is je hoofdverblijf dus daar.
Als de woning te koop staat, kun je gedurende het huidige kalenderjaar én de daarop volgende twee jaar nog de rente aftrekken.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_70713179
quote:
Op maandag 6 juli 2009 17:34 schreef FrankV34 het volgende:
Die conclusie lijkt mij te snel getrokken.

Of iets al dan niet als hoofdverblijf wordt aangemerkt is feitelijk, en je hebt daarin een vrije bewijslast. Ingeschreven staan bij de gemeente is geen harde eis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')