abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juli 2009 @ 14:58:35 #1
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_70701470
Hey hoi,

was al een tijdje op zoek naar vakanties, en uiteindelijk leek het er niet van te komen.
Maar wonder boven wonder er zat toch nog een vakantie voor me in.
Die heb ik overigens niet zelf geboekt maar mijn vriendin, min of meer een verrassing.
(wel samen delen )

maargoed, ze had er niet bij nagedacht dat zij wel maar ik nog geen inenting heb gehad,
omdat de genen die haar bulgarije adviseerden meldden dat er geen inenting nodig was,
dat wisten ze, en hadden ze zelf immers ook nog nooit gedaan en ze kwamen er al 10 jaar.

naja, dus toch staat er als advies: DTP en Hepa A. Nu kan ik morgen nog een inenting halen,
maar ik ga over precies 7 dagen al vliegen. Te laat dus?

Wat kan ik t best doen?
pi_70701690
Daar blijven !

Ik zou gewoon de huisarts bellen en het verhaal uitleggen en dan vragen hoe of wat.
Dat is denk ik beter dan dat iemand je hier wat aan gaat zitten praten.

Groeten Chris
pi_70701700
Je gaat dood...

Het beste wat je kunt doen is voor de zekerheid gaan. Oftewel: alle spuiten halen. Als je met de GGD belt dan kunnen ze je waarschijnlijk beter voorlichten dan wij.
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 09:30 schreef iemand het volgende:
Dan moet je het wel goed uitleggen. Als "je" naar de persoonvorm komt krijgt de uitgang alleen geen "t" als het jij betekent. ;)
pi_70701796
Hep A is nuttig tot de dag van vertrek maar het liefst iets van 1-2 weken vantevoren. DTP weet ik niet maar kan geen kwaad 'm te halen lijkt me

Wat google-werk later:
quote:
De hepatitis A inenting is nog zinvol tot op de dag van vertrek, maar kun je het beste minimaal twee weken van te voren halen.
De DTP vaccinatie is ook nog zinvol op de dag van vertrek, maar beter is om de inenting minimaal drie dagen voor je weg gaat te halen.
  maandag 6 juli 2009 @ 15:12:35 #5
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_70702009
Mensen die zich laten inenten voor een Europees reisje.
  maandag 6 juli 2009 @ 15:13:53 #6
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_70702067
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:06 schreef Earry het volgende:
Hep A is nuttig tot de dag van vertrek maar het liefst iets van 1-2 weken vantevoren. DTP weet ik niet maar kan geen kwaad 'm te halen lijkt me

Wat google-werk later:
[..]

thanks die hep a 1-2 wk vtv wist ik al, maar niet dat ie sowieso zinvol was.
Wel duur geintje, 3x herhalen enzo zeiden ze, en elke keer 25! euro cnsult! (studenten gezondheids zorg delft)
pi_70702621
Wat? Voor Bulgarije inenten? Haha dat hoeft dus echt niet he. Ben er vorig jaar heen geweest en ik leef nog.
  maandag 6 juli 2009 @ 18:33:46 #8
104963 ETA
European Travel Author
pi_70709890
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:13 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

thanks die hep a 1-2 wk vtv wist ik al, maar niet dat ie sowieso zinvol was.
Wel duur geintje, 3x herhalen enzo zeiden ze, en elke keer 25! euro cnsult! (studenten gezondheids zorg delft)
misschien dat je verzekering dit dekt? Heb laatst ook een hele rits spuiten gehaald, en de rekening ging rechtstreeks naar de verzekeraar
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_70734575
Ik ent me ook altijd in als ik naar Friesland ga.
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:47:35 #10
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_70798771
HAHA ik dacht dat het een grap was .. maar dit is serieus?

Bulgarije is een EU land.. kom op zeg.. Tenzij je van plan bent om 3 weken door de binnenlanden te trekken, in de bergen te kamperen en in zigeuner dorpjes te logeren zou ik gewoon wat extra biertjes halen van dat geld.

De websites waar jij je info haalt zijn bullshit. Zo staat er bijvoorbeeld bij Egypte of Venezuela dat je allerlei inentingen nodig hebt, maar dat is echt niet zo als je naar een resort gaat op Isla Margarita of Sharm.

Dat soort sites worden betaald door medicijnenfabrikanten
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_70861299
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:12 schreef Buschetta het volgende:
Mensen die zich laten inenten voor een Europees reisje.
Uberhaupt mensen die zich in laten enten
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
pi_70872218
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:27 schreef Tomboo het volgende:
Wat? Voor Bulgarije inenten? Haha dat hoeft dus echt niet he. Ben er vorig jaar heen geweest en ik leef nog.
En dan thuiskomen met geelzucht en klagen dat de zorgpremie zo hoog is

Goed, als je inderdaad naar Varna of Burgas gaat, zal het risico wel meevallen, maar je zal niet de eerste zijn die terugkomt na een rondreis door zuidoost Europa met hepatitis A.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')