Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Ik heb een vraag, heb onlangs een aanbod gehad om vanuit huis wat te programmeren voor een Amerikaans bedrijf. En deze willen mij ook gewoon uit betalen in dollars, echter staan hun erop dat ik zelf de belasting regel.
Ik ben wat verwarrd, hoe ik dit kan doen - hun willen inprincipe enkel het bedrag overboeken. Maar zijn hier nog regels of suggesties voor om het met de belasting te regelen?
In feite kun je het beste een eenmanszaakje openen (freelance), voor de rest kun je met je vragen (omzet uit buitenland, hoe om te gaan met de belasting) terecht bij de KVK danwel Belastingdienst.
Een eenmanszaak beginnen heeft op dit moment vrij weinig toegevoegde waarde volgens mij?
Ik weet niet hoe het tegenwoordig zit met verkapt werkgeverschap, maar daar zou je ook nog wel eens last van kunnen hebben op die manier... Inkomsten gewoon als inkomsten opgeven is wel een stuk eenovudiger
Laten storten op een bankrekening op de Kaaimaneilanden .
Bedrijfje oprichten is een beetje loos, want je hebt niet meerdere opdrachtgevers/klanten etc. Zitten weer allemaal rare eisen aan en komt administratie-gedoe bij kijken.
Vergeet trouwens ook allerlei werkgeversbijdragen niet. Grote kans dat je bijv. het werkgeversdeel van je zorgverzekering ook ineens zelf mag betalen...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.