abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 juli 2009 @ 21:17:46 #1
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_70651289
Mijn vriendin is nu in Suriname voor een vrijwilligersproject voor dove kinderen. Dit is het laatste jaar waarbij dit gedaan wordt. Mijn vriendin heeft totaal haar hart verloren aan die kinderen, het land, de cultuur, de ervaring, de hele reutemeteut. Zij heeft mij laten weten dat ze als ze terug is in Nederland, ze samen met 2 goede vrienden (zijn ook mee, ik mocht niet omdat stelletjes niet gewenst zijn) iets op wilt zetten om het goede werk wat ze daar doen voort te zetten.

Wat is het beste begin? Een fonds? Stichting? Vereniging? Het is in ieder geval de bedoeling dat we minstens 1 keer per jaar een maand daar heen gaan om dove kinderen les te geven, bibliotheek, meubels en weet ik veel wat opknappen.

We willen door allerlei acties geld inzamelen, vrijwilligers aantrekken, beter lesmateriaal aanschaffen, noem maar op.

Hoe kunnen wij dit het beste aanpakken?
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  zaterdag 4 juli 2009 @ 22:35:43 #2
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_70653106
Je vriendin dumpen

Geloof je dat zulke projecten echt wat uithalen?
  zaterdag 4 juli 2009 @ 22:38:21 #3
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_70653170
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 22:35 schreef Keiichi het volgende:
Je vriendin dumpen

Geloof je dat zulke projecten echt wat uithalen?
Ja. Dit project is voor een dovenschool, die hebben het nog slechter dan de 'horende' scholen aldaar.

En bovendien willen wij dit project zelf gaan leiden, en ja, wij willen dat iedere cent bij die dovenschool terecht komt.
pi_70660387
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 22:38 schreef Xebber het volgende:

En bovendien willen wij dit project zelf gaan leiden, en ja, wij willen dat iedere cent bij die dovenschool terecht komt.
Waar betaal je dan je eten en huisvesting van in Suriname?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zondag 5 juli 2009 @ 10:33:30 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_70661147
Het zoveelste kansloze bodemloze put project dus......
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_70661198
Het idee is lovenswaardig, maar denken jullie die school en de kinderen een duurzame oplossing te kunnen bieden? Kijk eens 5 jaar in de toekomst, en bedenk eens waar jullie samen dan staan qua verwachtingen etc. Mogelijk hebben jullie dan samen andere plannen, denk aan kinderen etc, en dan is het ineens een stuk moeilijker passen en meten.. Verder moet je natuurlijk goede lokale controle hebben voor die 11 maanden dat jullie er niet zijn.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_70661601
Zorg voor goede en betrouwbare contactpersonen ter plaatse. Werk samen met de organisatie waar je vriendin al het vrijwilligerswerk voor deed.
Maak een plan van aanpak.
Wat wil je dat de vrijwilligers gaan doen? Ga je die hier vandaan halen?

Je zou een stichting op moeten zetten en dan gaan proberen sponsors te vinden, lokale bedrijven aanschrijven en dergelijke.

Maar goed, het lijkt me schier onmogelijk om van hier uit zo'n project te organiseren.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 5 juli 2009 @ 11:59:12 #8
20370 enno
Trust = good, control = better
pi_70662660
quote:
Op zondag 5 juli 2009 10:33 schreef karr-1 het volgende:
Het zoveelste kansloze bodemloze put project dus......
Wellicht, maar liever een optimist die het mis heeft dan pessimist die gelijk krijgt.
pi_70662933
Dus er loopt al een volledig georganiseerd en gefinancierd project, dat gaat zometeen stoppen, en nu gaan jullie dat helemaal overnemen, met z'n drietjes?

Veel succes.
pi_70663122
quote:
Op zondag 5 juli 2009 11:59 schreef enno het volgende:

[..]

Wellicht, maar liever een optimist die het mis heeft dan pessimist realist die gelijk krijgt.
  zondag 5 juli 2009 @ 12:18:49 #11
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70663142
Om te beginnen zul je moeten inventariseren of je het kunt financieren. Maak dus een PvA en een goede inschatting van de meekomende kosten. Dan ga je op zoek naar financiering.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 5 juli 2009 @ 12:58:18 #12
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_70664249
Dit waren niet echt de reacties waar ik op hoopte, maar goed.

Ja, we zijn heel erg optimistisch, en dit idee is niet in een opwelling ontstaan. Voordat mijn vriendin naar Suriname ging, is hier al oppervlakkig over nagedacht. Ik heb er zelf ook geen zin in om mezelf in een project te storten die bij voorbaat al gedoemd is te mislukken.

Een van de 2 vrienden woont permanent in Suriname, er is dus het hele jaar toezicht mogelijk. Deze contactpersoon werkt ook op deze dovenschool, dus dat is ook wel in orde.

Huisvesting voor een maand per jaar is ook heel eenvoudig. Wij kunnen tegen een kleine bijdrage uit eigen zak bij bovenstaand contactpersoon verblijven. Niet meer dan normaal dat we dit uit eigen zak betalen. Als we thuis in Nederland zouden blijven, zouden we dit geld toch ook wel kwijt zijn.

Ik vraag enkel tips, ideeën e.d. over het opzetten over zo'n stichting. Wat er financieel gedaan moet worden? KvK? Notaris?
  zondag 5 juli 2009 @ 14:11:13 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70666297
Bij het opzetten van een stichting moet je inderdaad langs de KvK en een notaris. Daarnaast moet er een boekhouding gevoerd worden.

De kosten voor KvK en een simpel boekhoudprogje vallen wel mee. De notaris daarentegen is een paar honderd euro. Dus je moet dat wel eerst hebben.

Na het oprichten heb je een stichting. En dan? Hoe ga je geld binnenhalen? En hoe ga je dat besteden? Betalen jullie tickets uit eigen zak, wordt dat betaald door de stichting?

Ik zou beginnen met de financiele kant beter op papier te krijgen voordat je daadwerkelijk iets gaat doen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')