Ik bedoelde het min of meer als voorbeeld.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 18:07 schreef RemcoDelft het volgende:
Koffers? Rugzak! Of kofferbak. Je blijft toch niet met koffers rondsjouwen?
Dat heb je de eerste 3 keer, daarna nooit meer. Sowieso is het in veel landen heel normaal als je alleen gaat eten. Zelfde met alleen een biertje gaan drinken in een pubquote:Op zaterdag 4 juli 2009 19:50 schreef jaco het volgende:
In een restaurant, jezelf uitnodigen bij iemand anders aan tafel, vind ik erg vreemd. Bovendien is de kans groot dat deze persoon al met het menu is gestart. Ik geloof niet dat deze strategie werkt.
Wat ik zelf meer storend vind, is het lullige gevoel dat je in je eentje aan tafel zit in een gezellig restaurant. Ik heb hier echter een paar dingen op gevonden: neem altijd een boekje mee voor tijdens het wachten, ga aan de bar zitten als daar ook wordt geserveerd en kies een restaurant waar meer 'eenlingen' zitten, bijvoorbeeld bij een kantorencomplex of hotel.
Mijn laatste tip is om je hoofdmaaltijd s'middags al te eten. Dit is in warme landen toch al prettig. Bovendien is het restaurant dan rustig en neemt de bediening of de eigenaar vaak de tijd om een gesprekje aan te knopen. Je vraagt hem/haar bijivoorbeeld naar de specialiteit van het restaurant. S'avonds kun je dan kiezen voor een eenvoudige/snelle maaltijd.
Dan ga je ergens anders etenquote:Op zaterdag 4 juli 2009 18:02 schreef F04 het volgende:
Velen van jullie gaan alleen op reis, zo ik ook, maar vaak brengt dit soms ook lastige situaties met zich mee.
1. Hoe en waar wil je gaan eten als een restaurant vol zit en geen plaats alleen kunt bemachtigen? Zeker in een druk restaurant lijkt het me geen gemakkelijke klus om een plekje alleen te bemachtigen. En ja, bij iemand anders zitten, daar zitten ze vast ook niet op te wachten
Er zijn ruime WC's op het airport. Ik zou niet AL te veel meenemen en je bagage, indien je hoge nood hebt, meenemen het toilet op. Laat het, vooral in het buitenland nooit alleen. Je kunt wel eens als smokkel-mule gebruikt worden. Meestal gebeurd dit niet op deze manier (meeste smokkelaars worden benaderd en gaan ermee akkoord en worden dusdanig als bliksemafleider gebruikt).quote:2. Hoe wil je naar een openbaar toilet gaan zonder dat mensen je hebben en houden (lees koffers et cetra) meenemen? (bijvoorbeeld, je staat op schiphol en je moet nodig naar de WC, waar dump jij je baggage?)
Je kunt hetquote:Zo zijn er vast meer van zulke situaties...
Dat zijn allemaal situaties waarbij je als enige reiziger toch het liefst een medereiziger mee willen hebben. Hoe lossen jullie dergelijke situaties op? Door gewoon bij iemand aan tegen te gaan eten?
Dit risico lijkt mij te verwaarlozen: hoe kan de smokkelaar weten naar welk land jij vertrekt ?quote:Op zondag 5 juli 2009 08:08 schreef Flammie het volgende:
Laat het, vooral in het buitenland nooit alleen. Je kunt wel eens als smokkel-mule gebruikt worden.
Dat lijkt me dan wel een kutsituatiequote:Op zondag 5 juli 2009 01:56 schreef k_man het volgende:
Het is me in Milaan wel gebeurd dat de ober in een druk restaurant kwam vragen of ik het een probleem vond als er een andere 'alleen-eter' tegenover me kwam zitten.
En in Valencia kwam ik in een restaurant waar ze eerst even in het boek moesten kijken of er nog iets beschikbaar was zonder reservering. Dat bleek zo te zijn en ik kwam te zitten aan een vierpersoons tafel. Vervolgens zag ik dat iedereen die het restaurant binnen kwam - en niet gereserveerd had - werd weggestuurd, omdat het vol was. Ik vond het dus erg sympathiek dat ze mij dat tafeltje toebedeeld hadden, want ze hadden er ook zonder moeite twee of vier betalende klanten kunnen hebben gehad.
Precies!quote:Op zondag 5 juli 2009 21:04 schreef RPG het volgende:
waarom? wat is het verschil ? jij moet toch ook eten en jiij betaald toch ? dat er andere mensen met 3 tegelijk komen maakt ze toch niet belangrijker ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |