abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70646689
Velen van jullie gaan alleen op reis, zo ik ook, maar vaak brengt dit soms ook lastige situaties met zich mee.

1. Hoe en waar wil je gaan eten als een restaurant vol zit en geen plaats alleen kunt bemachtigen? Zeker in een druk restaurant lijkt het me geen gemakkelijke klus om een plekje alleen te bemachtigen. En ja, bij iemand anders zitten, daar zitten ze vast ook niet op te wachten

2. Hoe wil je naar een openbaar toilet gaan zonder dat mensen je hebben en houden (lees koffers et cetra) meenemen? (bijvoorbeeld, je staat op schiphol en je moet nodig naar de WC, waar dump jij je baggage?)

Zo zijn er vast meer van zulke situaties...

Dat zijn allemaal situaties waarbij je als enige reiziger toch het liefst een medereiziger mee willen hebben. Hoe lossen jullie dergelijke situaties op? Door gewoon bij iemand aan tegen te gaan eten?

[ Bericht 8% gewijzigd door F04 op 04-07-2009 18:14:03 ]
pi_70646730
TVP, denk er aan één van de komende 3 weken ook even weg te gaan. TS zoekt nog een leuke reispartner, nu ben ik meer van de vrouwen
pi_70646814
Als er geen plaats is in een restaurant ga je ergens anders heen, en als het goed is liggen je koffers ergens op een hotelkamer o.i.d.
Never into somethin'
  zaterdag 4 juli 2009 @ 18:07:50 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70646860
Koffers? Rugzak! Of kofferbak. Je blijft toch niet met koffers rondsjouwen?
censuur :O
pi_70646896
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 18:07 schreef RemcoDelft het volgende:
Koffers? Rugzak! Of kofferbak. Je blijft toch niet met koffers rondsjouwen?
Ik bedoelde het min of meer als voorbeeld. Rugzak kan ook, maar dat lijkt me niet zo makkelijk in dat kleine WC hokje.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 18:09:56 #6
58560 Oksel
Gezellig.
pi_70646924
Gewoon, iemand vragen?
  Donald Duck held zaterdag 4 juli 2009 @ 18:10:35 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_70646939
Gewoon bij je bagage een briefje zetten dat er bom in zit met een trillingsdetector als ontsteker.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_70647596
Gewoon een beetje logisch nadenken
De tijd dat je met je koffers staat op een vliegveld is erg kort, ik bedoel je checkt ze in en alleen onderweg naar je hotel heb je ze bij je. Ga gewoon plassen voor je ze van de band haalt of na je ze in hebt gechecked etc
En als je geen plekje kunt krijgen ga je toch ergens anders heen?
Ik heb pas een reis alleen gemaakt maar ik vond het briljant leuk en dit soort dingen zijn (ook voor ik alleen weg ging) nog nooit in me op gekomen Volgens mij zijn dat echt van die problemen die je zelf creëert zeg maar
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
  zaterdag 4 juli 2009 @ 19:22:05 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70648796
Ik heb (8 jaar terug) 4 maanden met laptop en digicam (toen nog erg duur) rondgetrokken. Oftewel altijd in de gaten houden, en nooit relaxt kunnen zwemmen... Wat dat betreft: hoe minder zooi je mee hebt, hoe minder zorgen!
Of zoals mijn fietsvakantiegids zegt: Alles wat je thuis laat, is meegenomen!
censuur :O
pi_70649480
In een restaurant, jezelf uitnodigen bij iemand anders aan tafel, vind ik erg vreemd. Bovendien is de kans groot dat deze persoon al met het menu is gestart. Ik geloof niet dat deze strategie werkt.

Wat ik zelf meer storend vind, is het lullige gevoel dat je in je eentje aan tafel zit in een gezellig restaurant. Ik heb hier echter een paar dingen op gevonden: neem altijd een boekje mee voor tijdens het wachten, ga aan de bar zitten als daar ook wordt geserveerd en kies een restaurant waar meer 'eenlingen' zitten, bijvoorbeeld bij een kantorencomplex of hotel.

Mijn laatste tip is om je hoofdmaaltijd s'middags al te eten. Dit is in warme landen toch al prettig. Bovendien is het restaurant dan rustig en neemt de bediening of de eigenaar vaak de tijd om een gesprekje aan te knopen. Je vraagt hem/haar bijivoorbeeld naar de specialiteit van het restaurant. S'avonds kun je dan kiezen voor een eenvoudige/snelle maaltijd.
pi_70654317
Meeste vliegvelden waar ik ben geweest zijn de WC's groot genoeg om je koffer/backpack mee in het "hokje" te nemen. Verder: als je in hostels overnacht kan je daar vaak wel samen eten of met lui in het hostel ergens gaan eten.
pi_70654407
Ik reis al een aantal jaar alleen, omdat ik het heerlijk vind. En bovenstaande "problemen" heb ik nog nooit last van gehad

Een beetje creatief zijn
pi_70654512
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 19:50 schreef jaco het volgende:
In een restaurant, jezelf uitnodigen bij iemand anders aan tafel, vind ik erg vreemd. Bovendien is de kans groot dat deze persoon al met het menu is gestart. Ik geloof niet dat deze strategie werkt.

Wat ik zelf meer storend vind, is het lullige gevoel dat je in je eentje aan tafel zit in een gezellig restaurant. Ik heb hier echter een paar dingen op gevonden: neem altijd een boekje mee voor tijdens het wachten, ga aan de bar zitten als daar ook wordt geserveerd en kies een restaurant waar meer 'eenlingen' zitten, bijvoorbeeld bij een kantorencomplex of hotel.

Mijn laatste tip is om je hoofdmaaltijd s'middags al te eten. Dit is in warme landen toch al prettig. Bovendien is het restaurant dan rustig en neemt de bediening of de eigenaar vaak de tijd om een gesprekje aan te knopen. Je vraagt hem/haar bijivoorbeeld naar de specialiteit van het restaurant. S'avonds kun je dan kiezen voor een eenvoudige/snelle maaltijd.
Dat heb je de eerste 3 keer, daarna nooit meer. Sowieso is het in veel landen heel normaal als je alleen gaat eten. Zelfde met alleen een biertje gaan drinken in een pub
pi_70655529
Op alle vliegvelden waar ik geweest ben, is de wc groot genoeg voor handcarriage (trolley) en jezelf. Dus gewoon met je meenemen, en naar de plee gaan voordat je je grote koffers heb opgehaald.

In je eentje eten is niet echt een probleem. Anders zoek je maar een lokale date.
pi_70657815
Het is me in Milaan wel gebeurd dat de ober in een druk restaurant kwam vragen of ik het een probleem vond als er een andere 'alleen-eter' tegenover me kwam zitten.

En in Valencia kwam ik in een restaurant waar ze eerst even in het boek moesten kijken of er nog iets beschikbaar was zonder reservering. Dat bleek zo te zijn en ik kwam te zitten aan een vierpersoons tafel. Vervolgens zag ik dat iedereen die het restaurant binnen kwam - en niet gereserveerd had - werd weggestuurd, omdat het vol was. Ik vond het dus erg sympathiek dat ze mij dat tafeltje toebedeeld hadden, want ze hadden er ook zonder moeite twee of vier betalende klanten kunnen hebben gehad.
pi_70660161
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 18:02 schreef F04 het volgende:
Velen van jullie gaan alleen op reis, zo ik ook, maar vaak brengt dit soms ook lastige situaties met zich mee.

1. Hoe en waar wil je gaan eten als een restaurant vol zit en geen plaats alleen kunt bemachtigen? Zeker in een druk restaurant lijkt het me geen gemakkelijke klus om een plekje alleen te bemachtigen. En ja, bij iemand anders zitten, daar zitten ze vast ook niet op te wachten
Dan ga je ergens anders eten
quote:
2. Hoe wil je naar een openbaar toilet gaan zonder dat mensen je hebben en houden (lees koffers et cetra) meenemen? (bijvoorbeeld, je staat op schiphol en je moet nodig naar de WC, waar dump jij je baggage?)
Er zijn ruime WC's op het airport. Ik zou niet AL te veel meenemen en je bagage, indien je hoge nood hebt, meenemen het toilet op. Laat het, vooral in het buitenland nooit alleen. Je kunt wel eens als smokkel-mule gebruikt worden. Meestal gebeurd dit niet op deze manier (meeste smokkelaars worden benaderd en gaan ermee akkoord en worden dusdanig als bliksemafleider gebruikt).
quote:
Zo zijn er vast meer van zulke situaties...

Dat zijn allemaal situaties waarbij je als enige reiziger toch het liefst een medereiziger mee willen hebben. Hoe lossen jullie dergelijke situaties op? Door gewoon bij iemand aan tegen te gaan eten?
Je kunt het Gewoon doen
pi_70667877
quote:
Op zondag 5 juli 2009 08:08 schreef Flammie het volgende:
Laat het, vooral in het buitenland nooit alleen. Je kunt wel eens als smokkel-mule gebruikt worden.
Dit risico lijkt mij te verwaarlozen: hoe kan de smokkelaar weten naar welk land jij vertrekt ?

Je moet je bagage inderdaad in het oog houden, maar vanwege diefstal. Als je al door de security van een luchthaven bent, is dit risico bovendien sterk beperkt.

Eenmaal in het land zelf, loop ik meestal rond met een klein rugzakje dat ik altijd binnen handbereik houd. Grote bagage laat je achter op de hotelkamer. Waardevolle voorwerpen kunnen in de safe van de hotelkamer of de kluis van het hotel (als het hotel enigszins betrouwbaar overkomt).
pi_70676991
quote:
Op zondag 5 juli 2009 01:56 schreef k_man het volgende:
Het is me in Milaan wel gebeurd dat de ober in een druk restaurant kwam vragen of ik het een probleem vond als er een andere 'alleen-eter' tegenover me kwam zitten.

En in Valencia kwam ik in een restaurant waar ze eerst even in het boek moesten kijken of er nog iets beschikbaar was zonder reservering. Dat bleek zo te zijn en ik kwam te zitten aan een vierpersoons tafel. Vervolgens zag ik dat iedereen die het restaurant binnen kwam - en niet gereserveerd had - werd weggestuurd, omdat het vol was. Ik vond het dus erg sympathiek dat ze mij dat tafeltje toebedeeld hadden, want ze hadden er ook zonder moeite twee of vier betalende klanten kunnen hebben gehad.
Dat lijkt me dan wel een kutsituatie Hadden ze dan geen tweepersoonstafel meer?
pi_70679711
Waarom is dat een kutsituatie?
(welke van de 2 trouwens? dat iemand anders bij je komt zetten? Nou misschien is het wel een aardig iemand! of de grote tafel? Zij hebben die tafel toch gegeven? Ik zie niet wat daar kut aan is maar ja)
Volgens mij maak je alles veel te groot in je hoofd
Op deze manier ga je echt geen toffe ontspannen vakantie hebben gok ik
pi_70679900
als je alleen reist doe je het omdat je 1) alleen wil zijn of 2) omdat je mensen wil ontmoeten.

Dus als je voor 1) gaat is het fijn dat je je eigen tafel krijgt en moet je je niks aantrekken van het gevoel dat het misschien niet fijn is. En als je voor 2) gaat kan het heel leuk zijn om je tafel te delen. want dan leer je weer iemand nieuw kennen.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_70680049
Jah, ik zou mij dan toch een klein beetje schuldig voelen, of het een beschamend moment vinden dat terwijl een restaurant vol zit je als enige aan een tafel van 4 mag zitten. Terwijl er nog veel potentiële klanten binnenkomen.
pi_70680196
waarom? wat is het verschil ? jij moet toch ook eten en jiij betaald toch ? dat er andere mensen met 3 tegelijk komen maakt ze toch niet belangrijker ?
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_70680199
Ja maar je moet zo niet denken!
Waarom zou jij minder zijn omdat je alleen bent?
Ik snap niet waarom mensen daar altijd zo'n drama van maken
Ik doe graag dingen alleen ook buiten reizen, als ik zin heb om lekker ergens te gaan lunchen en de mensen waar ik bij voorkeur mee zou willen gaan zijn niet beschikbaar ga ik gewoon lekker alleen hoor
Er zijn zo veel mensen die alleen reizen!

Als je zo gaat denken je zit je je halve vakantie op hete kolen
Niet relaxed dus

Waar ga je eigenlijk heen?
pi_70680220
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:04 schreef RPG het volgende:
waarom? wat is het verschil ? jij moet toch ook eten en jiij betaald toch ? dat er andere mensen met 3 tegelijk komen maakt ze toch niet belangrijker ?
Precies!
pi_70681873
Ik ga naar Dubai
pi_70681937
ow vet daar wil ik ook nog eens heen!
Maar daar stikt het van de alleen reizende en alleen etende zakenmensen
Ze zullen echt niks mafs over je denken hoor
pi_70682841
In 2004 was ik mog in Thailand en daar was het wel anders, overal stelletjes, en diegene die er dan geen had zat uiteindelijk met een hoertje aan tafel. Maarja, dat zijn ook extremen.

Maargoed, verder nog lastige situaties meegemaakt als enige reiziger?

[ Bericht 24% gewijzigd door F04 op 06-07-2009 12:19:09 ]
pi_70690622
quote:
Op zondag 5 juli 2009 15:06 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit risico lijkt mij te verwaarlozen: hoe kan de smokkelaar weten naar welk land jij vertrekt ?

Je moet je bagage inderdaad in het oog houden, maar vanwege diefstal. Als je al door de security van een luchthaven bent, is dit risico bovendien sterk beperkt.

Eenmaal in het land zelf, loop ik meestal rond met een klein rugzakje dat ik altijd binnen handbereik houd. Grote bagage laat je achter op de hotelkamer. Waardevolle voorwerpen kunnen in de safe van de hotelkamer of de kluis van het hotel (als het hotel enigszins betrouwbaar overkomt).
Ik heb gewoon koffertjes bij me Werkt goed voor me:P
Neem sowieso niet al te veel mee.. Sterker nog, volgend jaar ga ik terug naar Thailand (moet over 2 maanden terug naar NLD om me aan te melden voor mijn nieuwe studie, en kan ik ook van de gelegenheid gebruik maken om wat mee rgeld sparen voor mijn toekomstige huis in Hua Hin ofzo) en dan neem ik helemaal niks mee
  maandag 6 juli 2009 @ 12:17:43 #29
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_70695816
Ik vind het heerlijk om alleen te reizen en heb geen enkel probleem met alleen eten. Meestal heb ik een boekje bij me of (als ik voor werk reis) wat leeswerk. Zeker als ik voor werk ergens zit vind ik het vooral irritant als er mensen bij komen zitten met wie ik zo nodig een praatje moeten maken. Meestal heb ik dan de hele dag al zitten praten, dus heb ik dan helemáál geen behoefte om mensen te entertainen dan...
Het maakt me ook geen bal uit of het een vol of leeg restaurant is. Ik ben een betalende klant toch?
Kijk wel vaak een beetje wat voor soort restaurant het is. Het is niet leuk alleen te eten in een zaak met alleen maar stelletjes, dronken kerels of grote gezinnen...

Met bagage heb ik eigenlijk nooit problemen. Meestal is er wel een betrouwbaar iemand die even een oogje in het zeil kan houden, maar op heel veel plekken kan het prima mee ook. Zeker Schiphol dat jij noemt heeft enorme wc's... daar pas ik best op met m'n rugzak...
Enige dat ik altijd echt lastig vond zijn lange busritten en dan vooral 's nachts tijdens stops. Dan neem ik toch maar alles mee; het is niet anders...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_70733595
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:12 schreef F04 het volgende:
In 2004 was ik mog in Thailand en daar was het wel anders, overal stelletjes, en diegene die er dan geen had zat uiteindelijk met een hoertje aan tafel. Maarja, dat zijn ook extremen.

Maargoed, verder nog lastige situaties meegemaakt als enige reiziger?
Ik heb net 7 maanden alleen gereisd (Thailand onder andere), nergens een probleem en niet vreemd om alleen te eten.
pi_70734614
Zoals Ronald Goedemondt het zei:
- Alleen op reis? Hoe doe je dat dan met eten??
- Nou gewoon... Zelf kauwen!!
pi_70734781
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:50 schreef Ruud het volgende:

[..]

Ik heb net 7 maanden alleen gereisd (Thailand onder andere), nergens een probleem en niet vreemd om alleen te eten.
Je stapt dus gewoon een willekeurig (druk) restaurant binnen en vraagt een tafel voor je alleen? Toen ik dat deed 5 jaar terug werd ik eens een keer heel raar aangekeken, ben toen maar gauw ergens anders wezen eten. Sinds dien heb ik altijd ben zo'n gevoel dat men het misschien een beetje raar vindt om alleen naar een restaurant te gaan.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:35:57 #33
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_70735059
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:26 schreef F04 het volgende:
Je stapt dus gewoon een willekeurig (druk) restaurant binnen en vraagt een tafel voor je alleen? Toen ik dat deed 5 jaar terug werd ik eens een keer heel raar aangekeken, ben toen maar gauw ergens anders wezen eten. Sinds dien heb ik altijd ben zo'n gevoel dat men het misschien een beetje raar vindt om alleen naar een restaurant te gaan.
Begrijp ik het nou goed dat je hier moeite mee hebt omdat iemand je ooit tijdens een reis in een willekeurig land hier raar op heeft aangekeken? Lekker belangrijk...
Gewoon vragen die tafel, lekker gaan zitten, genieten van je eten, een boekje en de sfeer.

Ik ga zelfs alleen naar de kroeg trouwens. Ook geen probleem. Sommige mensen zullen het ongetwijfeld raar vinden, maar daar ga ik mijn avond toch niet aan aanpassen? Er zijn eigenlijk ook altijd mensen die het leuk vinden, je ontmoet nog eens iemand en als er niks aan is kun je altijd nog naar huis.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_70736018
quote:

[..]

Je stapt dus gewoon een willekeurig (druk) restaurant binnen en vraagt een tafel voor je alleen?
Meestal liep ik ergens langs, even op de menukaart kijken en dan het restaurant in of het terras op en gewoon gaan zitten. Vaak staat er een medewerker bij de menukaart om je naar binnen te krijgen.
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:35 schreef Hik het volgende:
Ik ga zelfs alleen naar de kroeg trouwens. Ook geen probleem. Sommige mensen zullen het ongetwijfeld raar vinden, maar daar ga ik mijn avond toch niet aan aanpassen? Er zijn eigenlijk ook altijd mensen die het leuk vinden, je ontmoet nog eens iemand en als er niks aan is kun je altijd nog naar huis.
Ik ging in China alleen naar de discotheek, krijg je sowieso veel aandacht
Jammer alleen dat de mensen daar 2 woorden Engels spraken.
pi_70736153
quote:
Je stapt dus gewoon een willekeurig (druk) restaurant binnen en vraagt een tafel voor je alleen?
Veel andere mogelijkheden zijn er niet, lijkt me.
pi_70763297
Ik wil ook eens alleen op vakantie, waar ik me dan nog het 'meest' druk om maak is dus onder andere ook het alleen eten 's avonds, dat je inderdaad vreemd wordt aangekeken . Nu ben ik al van plan om in een hostel te gaan en dan heb je wat meer aanspraak op mensen/kamergenootjes die misschien ook alleen zitten en waar je even een maaltijd mee kunt delen, vooral als het hostel zelf ook een keuken heeft.
Maar.
Ik ben geen uitgaangsgeval en zal ook niet zo snel in een ander land in m'n eentje naar een disco gaan. In Engeland ligt het anders, daar ken ik de taal en je kunt in Londen bijvoorbeeld nog naar een musical of naar het theater. Nu wil ik dus naar Parijs dit najaar en dan vraag ik me af wat ik 's avonds in godsnaam moet doen . Ik heb er weinig zin in om 's avonds alleen over straat te gaan eigenlijk, de keren dat ik in Parijs was, vond ik het niet altijd even gezellig 's avonds in de metro. En bios en theater snap ik toch niet, want zo spetterend in m'n Frans niet. Nu zal ik me wel te veel zorgen maken en vast wel iemand tegenkomen (of gewoon tegen iemand aan beginnen te lullen), maar toch .
Tap tap tap
pi_70763664
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:09 schreef CherryLips het volgende:
En bios en theater snap ik toch niet, want zo spetterend in m'n Frans niet. Nu zal ik me wel te veel zorgen maken en vast wel iemand tegenkomen (of gewoon tegen iemand aan beginnen te lullen), maar toch .
In veel grote steden hebben ze bioscopen die films in de originele taal (Engels dus meestal) met ondertiteling laten zien. Dus niet nagesynchroniseerd. Van de Spaanse/Thaise/Japanse/Hebreeuwse/Tsjechische ondertiteling kun je dan misschien weinig maken, maar het Engels versta je wel.

Nou zou het alleen best eens kunnen zijn dat juist Parijs aan dat fenomeen niet meedoet .
pi_70763735
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:18 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

In veel grote steden hebben ze bioscopen die films in de originele taal (Engels dus meestal) met ondertiteling laten zien. Dus niet nagesynchroniseerd. Van de Spaanse/Thaise/Japanse/Hebreeuwse/Tsjechische ondertiteling kun je dan misschien weinig maken, maar het Engels versta je wel.

Nou zou het alleen best eens kunnen zijn dat juist Parijs aan dat fenomeen niet meedoet .
Daar zie ik de Fransen wel voor aan ja .
Tap tap tap
pi_70764037
Ik ga best vaak alleen uit eten in Amsterdam... Wel in goedkope(re) tentjes.. Dan doe ik gewoon een beetje bot want ik heb geen zin in gezellige praatjes van de eigenaar Ik wil dan gewoon snel m'n eten. En nee ik wil dan ook niet voor het raam omdat ik toevallig een leuk meisje ben

Een boek oid meenemen is wel een goed idee als je net als ik heel weinig geduld hebt Als ik met iemand samen ben zal hij/zij nog wel zeggen van: het eten komt zo!
Maar in m'n eentje zit ik zo van godverdommeeee DUURT lang!!!!!!!!!!!!!!!
pi_70764249
Ik ga idd ook in NL wel alleen uit eten. Niet in m'n eigen stad, dan kook ik liever zelf, maar wel als ik na m'n werk door moet naar een concert of vergadering ergens en tussendoor niet thuiskom. Ik wil dan niet altijd snacken, soms wil je gewoon goed eten en dan wordt het gewoon een eetcafe of restaurantje. Iets te lezen is dan idd wel fijn.
pi_70767093
Alleen reizen kan soms best relaxt zijn.Gewoon je eigen ding doen.Maar ik ben dan meer van die stedentrips in Europa.Langer dan een weekendje en verder weg zou ik zo snel niet doen.
  woensdag 8 juli 2009 @ 20:12:07 #42
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_70790808
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:09 schreef CherryLips het volgende:
Ik wil ook eens alleen op vakantie, waar ik me dan nog het 'meest' druk om maak is dus onder andere ook het alleen eten 's avonds, dat je inderdaad vreemd wordt aangekeken . Nu ben ik al van plan om in een hostel te gaan en dan heb je wat meer aanspraak op mensen/kamergenootjes die misschien ook alleen zitten en waar je even een maaltijd mee kunt delen, vooral als het hostel zelf ook een keuken heeft.
Maar.
Ik ben geen uitgaangsgeval en zal ook niet zo snel in een ander land in m'n eentje naar een disco gaan. In Engeland ligt het anders, daar ken ik de taal en je kunt in Londen bijvoorbeeld nog naar een musical of naar het theater. Nu wil ik dus naar Parijs dit najaar en dan vraag ik me af wat ik 's avonds in godsnaam moet doen . Ik heb er weinig zin in om 's avonds alleen over straat te gaan eigenlijk, de keren dat ik in Parijs was, vond ik het niet altijd even gezellig 's avonds in de metro. En bios en theater snap ik toch niet, want zo spetterend in m'n Frans niet. Nu zal ik me wel te veel zorgen maken en vast wel iemand tegenkomen (of gewoon tegen iemand aan beginnen te lullen), maar toch .
Is het dan niet handiger om voor je eerste vakantie alleen naar een Engelstalig land te gaan? Of is er een reden waarom je per se naar Parijs moet?
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_70791218
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 20:12 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Is het dan niet handiger om voor je eerste vakantie alleen naar een Engelstalig land te gaan? Of is er een reden waarom je per se naar Parijs moet?
Neuh, ik kom in september in die buurt, leek me wel zo handig . Ben er al drie keer eerder geweest dus ken het metrosysteem enzo, dus helemaal vreemd is het nou ook weer niet.
Tap tap tap
pi_70791617
Je moet toch ergens beginnen, ik ben pas een keer alleen weg geweest en dat was meteen naar jordanie, ging hardstikke goed en leuk en zo

Wederom het is zo lastig/moeilijk/eng/spannend als je het zelf maakt vind ik
  woensdag 8 juli 2009 @ 20:42:36 #45
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_70791897
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 20:34 schreef liefie_ het volgende:
Je moet toch ergens beginnen
Klopt, maar CL zei zelf dat ze de taal een probleem vond, maar kennelijk valt dat toch wel mee .
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_70794190
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 20:42 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Klopt, maar CL zei zelf dat ze de taal een probleem vond, maar kennelijk valt dat toch wel mee .
Ik zou me misschien wel weten te redden. Of tenminste, ik kan er eten bestellen en kaartjes kopen en misschien durf ik zelfs de weg te vragen, ben er al een paar keer verdwaald. Het is meer het idee wat je 's avonds moet doen als theater en bios afvallen .
Tap tap tap
pi_70794359
Muziek gaat over alle taalbarrieres heen. Ga naar een concert ofzo.
pi_70795240
WC's op Schiphol zijn in elk geval groot zat
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 9 juli 2009 @ 00:34:30 #49
240240 Howl
Find me in the future
pi_70800098
Ik ga binnenkort ook weer alleen op reis met de rugzak. Heerlijk!
quote:
Dan ga ik naar het volgende restaurant. Ik probeer altijd iets te vinden waar ik me een beetje op mijn gemak kan voelen. Het moet er niet stampvol zijn, maar als ik de enige ben, dan vind ik het ook niets. En ik neem een boek mee.

Als je in de echte backpacker hostels slaapt, dan ontmoet je waarschijnlijk nog andere solo reizigers en ga je misschien samen eten.
quote:
Eerst inchecken of een locker gebruiken. Handbagage kan gewoon mee naar de WC.
pi_70805243
Eh, wat hierboven staat. Koffers inchecken, weg ermee en de hangbagage kan gerust mee hoor. En als je met de auto reist is het helemaal makkelijk. De boel in de auto laten dus.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2009 10:30:30 ]
pi_70805586
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 20:12 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

In Parijs kun je je met Engels prima redden. Daarnaast zou ik juist zo veel mogelijk te voet doen, en niet met de metro. Dan zie je nog eens wat van de stad. Als je hotel een beetje in het centrum-gebied zit valt het allemaal prima te doen zonder metro.

Toen ik jaren terug in Parijs zat heb ik nooit de metro gebruikt, en ben ik vanaf m'n hotel (Vlak bij Gare du Nord) overal rustig heen gekuierd, en zo aardig wat leuke barretjes en winkels gezien die ik nooit was tegengekomen als ik de metro had gebruikt.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  donderdag 9 juli 2009 @ 15:39:04 #52
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_70815728
Ik zou ook niet snel alleen naar een disco gaan (tenzij ik de plek goed ken), aangezien dat niet de plekken zijn waar je snel aan de praat raakt met mensen. Een kroegje dan weer wel. Als je het echt zo lastig vindt: bestel gewoon een wijntje, neem een grote kaart van de stad mee en ga daar een beetje mee staan te hannesen. 99% kans dat er wel een vriendelijke local komt die je even op weg wil helpen...

Qua taal zou ik me niet te druk maken, ook in Parijs zijn genoeg (jonge) engelstaligen te vinden tegenwoordig, al staat Parijs natuurlijk niet bekent als het oord met de meest vriendelijke locals... Een optie is om met wat mensen uit je hostel te gaan, zoals je zelf al aangaf (sommige hostels hebben zelf een bar; dat kun je natuurlijk ook uitkiezen). Een andere optie is vooraf een beetje zoeken (hier, in een topic over Parijs, of op een ander forum) naar een geschikte kroeg. In de studentenwijk moet toch iets te vinden zijn waar het een beetje laagdrempelig en gezellig is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')