abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70642792
Ik kan als alles goed gaat 18 augustus bij mijn nieuwe werkgever (de Koninklijke Marine) beginnen, maar ik zit nog met een opzegtermijn van een maand bij mijn oude werkgever. Stel dat ik 17 juli aankondig dat ik wil vertrekken, dan geldt volgens het artikel op intermediair dat ik nog tot het eind van de maand augustus zou moeten blijven.
Enig idee hoe ik hieronder uit kan komen (zelfs als ik geen vakantiedagen meer over heb) of wat er gebeurt als ik 18 augustus niet op kom dagen bij mijn oude werkgever?
  zaterdag 4 juli 2009 @ 15:48:29 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70642837
Had je nou niet voor 1 juli op kunnen zeggen?

Ik zou maar eens gaan praten met je huidige werkgever. Hopelijk is 'ie een beetje coulant.
The love you take is equal to the love you make.
pi_70642945
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 15:48 schreef Lienekien het volgende:
Had je nou niet voor 1 juli op kunnen zeggen?

Ik zou maar eens gaan praten met je huidige werkgever. Hopelijk is 'ie een beetje coulant.
Nee, dat kon niet. Ik ben namelijk nog steeds bezig met de selectieprocedure en wil dus niet mijn huidige contract opzeggen.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 15:54:35 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70642995
Als je niet op tijd opzegt (wat staat er eigenlijk in je huidige contact?) en je komt gewoon niet meer opdagen, dan is dat in principe contractbreuk.
pi_70643162
Gewoon doordraaien op je werk en met monitors gaan smijten, je baas zn vrouw een hoer noemen en op de receptie poepen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_70643483
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 16:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
Gewoon doordraaien op je werk en met monitors gaan smijten, je baas zn vrouw een hoer noemen en op de receptie poepen.
Dan zou ik eerder liegen. Aangeven dat je die brief in juni al op de post hebt gedaan, juist omdat de selectieprocedure zo goed gaat. Overigens is dit niet genoeg, als jij geen bewijs hebt dat de brief ontvangen is kan je werkgever nog steeds lastig gaan doen.

Of je gaat gewoon eerlijk naar je werkgever toe en hoopt op coulance van zijn kant uit. Op die manier kan jou werkgever misschien nog tijdig een vervanger regelen.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 16:21:22 #7
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_70643735
dus je weet niet zeker of je kunt beginnen bij je nieuwe werkgever en wilt dus niet weg bij je oude werkgever, maar je wilt wel maximale coulance op het moment dat je hoort dat je er wel kunt beginnen en in het andere geval dat ze je ontslagbrief gewoon negeren?

ik zou 'm maar niet sturen, bij de de KM zoeken ze mensen met daadkracht en snelle beslisvaardigheid, geen windvaan zoals jij.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_70644409
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 16:21 schreef dr.dunno het volgende:
dus je weet niet zeker of je kunt beginnen bij je nieuwe werkgever en wilt dus niet weg bij je oude werkgever, maar je wilt wel maximale coulance op het moment dat je hoort dat je er wel kunt beginnen en in het andere geval dat ze je ontslagbrief gewoon negeren?

ik zou 'm maar niet sturen, bij de de KM zoeken ze mensen met daadkracht en snelle beslisvaardigheid, geen windvaan zoals jij.
Wat een bullshit-redenering. Natuurlijk ga ik mijn baan niet opzeggen als er ik nog niet zeker van ben dat ik de nieuwe baan wel kan krijgen.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 16:52:08 #9
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_70644613
Ik ben op 1 mei begonnen bij mijn nieuwe baas terwijl mijn contract pas per 1 juni afliep officieel. Ik had een opzegtermijn van 3 maanden en nog de nodige vakantiedagen etc die ik op moest nemen. 17 april was mijn laatste werkdag en 1 mei ben ik begonnen bij de nieuwe baas.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 4 juli 2009 @ 16:53:22 #10
152789 karr-1
pi_70644659
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 16:21 schreef dr.dunno het volgende:

Helemaal mee eens, waarom zou je baas mee willen werken omdat het jou beter uitkomt?
pi_70644896
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 16:53 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, waarom zou je baas mee willen werken omdat het jou beter uitkomt?
Ik heb het niet gehad over maximale coulance of over het negeren van een ontslagbrief.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 17:29:09 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70645780
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 16:59 schreef trancemaniak het volgende:

[..]

Ik heb het niet gehad over maximale coulance of over het negeren van een ontslagbrief.
Je hebt het wel gehad over 'niet komen opdagen'.

Wat denk je nou zelf dat de mogelijkheden zijn?
  zaterdag 4 juli 2009 @ 17:39:34 #13
152789 karr-1
pi_70646052
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 16:59 schreef trancemaniak het volgende:

[..]

Als je al vraagt of je in de problemen komt als je "gewoon niet op komt dagen" dan is er toch echt sprake van het negeren van een ontslagbrief of op zijn minst negeren van de ontslagtermijn.
pi_70646054
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 17:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je hebt het wel gehad over 'niet komen opdagen'.

Wat denk je nou zelf dat de mogelijkheden zijn?
Nogmaals, ik ga mijn huidige baan natuurlijk niet opzeggen voordat ik een toezegging heb om te kunnen beginnen bij mijn nieuwe werkgever. Daar komt ook nog bij dat ik een studie die ik via mijn werkgever volg moet terugbetalen.
Ik wil gewoon even weten wat de gevolgen kunnen zijn wanneer ik niet kom opdagen 18 augustus tot het eind van die maand.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 17:42:04 #15
152789 karr-1
pi_70646111
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 17:39 schreef trancemaniak het volgende:

[..]

Nogmaals, ik ga mijn huidige baan natuurlijk niet opzeggen voordat ik een toezegging heb om te kunnen beginnen bij mijn nieuwe werkgever. Daar komt ook nog bij dat ik een studie die ik via mijn werkgever volg moet terugbetalen.
Ik wil gewoon even weten wat de gevolgen kunnen zijn wanneer ik niet kom opdagen 18 augustus tot het eind van die maand.
Een nieuwe werkgever hoort rekening te houden met een opzegtermijn, die heeft vrijwel iedereen. Wat de gevolgen kunnen zijn bij niet opdagen? Reken op een fikse schadeclaim van je baas, inhouden van salaris etc.
pi_70646695
Nog iets wat nog niet echt volledig duidelijk is bij mij.
Als er niks in je contract staat over een opzegtermijn, dan loopt deze opzegtermijn automatisch tot het eind van de volgende maand.
Bij mij staat in mijn arbeidsoveréénkomst dat ik een opzegtermijn van 1 maand zou hebben. Betekent dit dat ik ook tot het eind van de maand augustus nog zou moeten werken of gewoon één maand vanaf nu?
pi_70646847
Edit: laat maar.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 21:17:50 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70651291
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 18:02 schreef trancemaniak het volgende:
Als er niks in je contract staat over een opzegtermijn, dan loopt deze opzegtermijn automatisch tot het eind van de volgende maand.
Bij mij staat in mijn arbeidsoveréénkomst dat ik een opzegtermijn van 1 maand zou hebben. Betekent dit dat ik ook tot het eind van de maand augustus nog zou moeten werken of gewoon één maand vanaf nu?
Nee, tot eind augustus.

Tenzij je een contract voor bepaalde tijd hebt zónder opzegtermijn. Dan moet je het contract uitdienen.
  zondag 5 juli 2009 @ 10:30:51 #19
152789 karr-1
pi_70661108
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 18:02 schreef trancemaniak het volgende:
Opzegtermijnen beginnen op de 1ste dag van de volgende volledige maand. Als ik dus nu op zou zeggen doe ik dat per 1 augustus en werk ik tot 1 september.
pi_70664790
Artikel 7:672 lid 1 BW bepaalt dat de aanzegdag (de laatste dag van de opzegtermijn) gewoonlijk de laatste dag van de maand is, tenzij bij schriftelijke overeenkomst een andere dag is aangewezen. De opzegtermijn begint te lopen bij aankomst van het (voor de zekerheid: aangetekende) verzoek om opzegging (art. 3:37 lid 3 BW). Dit kan ook mondeling geschieden, maar dit kan tot bewijsproblemen leiden. Overigens kunnen ook CAO's voorschrijven hoe de wijze van opzegging moet plaatsvinden. In jouw geval wordt de aanzegdag normaal gesproken dus 31 augustus.

Het gevolg van niet-naleving van de voor opzegging geldende bepalingen leidt tot schadeplichtigheid (art. 7:677 lid 1 en 2 BW). De benadeelde heeft dan het recht om een gefixeerde schadevergoeding te vorderen (art. 7:677 lid 4 BW). Deze schadevergoeding is (volgens art. 7:680 lid 1 BW) het bedrag dat gelijk is aan het in geld vastgestelde loon over het niet in acht genomen gedeelte van de opzegtermijn (oftewel, ongeveer 40% van één maandloon (als je vanaf de 18e 'niet meer op komt dagen') in jouw geval).

Een andere mogelijkheid, zoals ook in het artikel van intermediair vermeld, is ontslag met wederzijds goedvinden. In dat geval hoeft geen rekening gehouden te worden met een opzegtermijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bakchos op 05-07-2009 15:08:31 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 5 juli 2009 @ 16:50:54 #21
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_70671219
Heb je nog vakantiedagen? Neem dan vakantie op van 18 augustus tot 1 september. Probleem opgelost.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')