Nee, dat kon niet. Ik ben namelijk nog steeds bezig met de selectieprocedure en wil dus niet mijn huidige contract opzeggen.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 15:48 schreef Lienekien het volgende:
Had je nou niet voor 1 juli op kunnen zeggen?
Ik zou maar eens gaan praten met je huidige werkgever. Hopelijk is 'ie een beetje coulant.
Dan zou ik eerder liegen. Aangeven dat je die brief in juni al op de post hebt gedaan, juist omdat de selectieprocedure zo goed gaat. Overigens is dit niet genoeg, als jij geen bewijs hebt dat de brief ontvangen is kan je werkgever nog steeds lastig gaan doen.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
Gewoon doordraaien op je werk en met monitors gaan smijten, je baas zn vrouw een hoer noemen en op de receptie poepen.
Wat een bullshit-redenering. Natuurlijk ga ik mijn baan niet opzeggen als er ik nog niet zeker van ben dat ik de nieuwe baan wel kan krijgen.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:21 schreef dr.dunno het volgende:
dus je weet niet zeker of je kunt beginnen bij je nieuwe werkgever en wilt dus niet weg bij je oude werkgever, maar je wilt wel maximale coulance op het moment dat je hoort dat je er wel kunt beginnen en in het andere geval dat ze je ontslagbrief gewoon negeren?
ik zou 'm maar niet sturen, bij de de KM zoeken ze mensen met daadkracht en snelle beslisvaardigheid, geen windvaan zoals jij.
Helemaal mee eens, waarom zou je baas mee willen werken omdat het jou beter uitkomt?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:21 schreef dr.dunno het volgende:
dus je weet niet zeker of je kunt beginnen bij je nieuwe werkgever en wilt dus niet weg bij je oude werkgever, maar je wilt wel maximale coulance op het moment dat je hoort dat je er wel kunt beginnen en in het andere geval dat ze je ontslagbrief gewoon negeren?
ik zou 'm maar niet sturen, bij de de KM zoeken ze mensen met daadkracht en snelle beslisvaardigheid, geen windvaan zoals jij.
Ik heb het niet gehad over maximale coulance of over het negeren van een ontslagbrief.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:53 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, waarom zou je baas mee willen werken omdat het jou beter uitkomt?
Je hebt het wel gehad over 'niet komen opdagen'.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:59 schreef trancemaniak het volgende:
[..]
Ik heb het niet gehad over maximale coulance of over het negeren van een ontslagbrief.
Als je al vraagt of je in de problemen komt als je "gewoon niet op komt dagen" dan is er toch echt sprake van het negeren van een ontslagbrief of op zijn minst negeren van de ontslagtermijn.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:59 schreef trancemaniak het volgende:
[..]
Ik heb het niet gehad over maximale coulance of over het negeren van een ontslagbrief.
Nogmaals, ik ga mijn huidige baan natuurlijk niet opzeggen voordat ik een toezegging heb om te kunnen beginnen bij mijn nieuwe werkgever. Daar komt ook nog bij dat ik een studie die ik via mijn werkgever volg moet terugbetalen.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je hebt het wel gehad over 'niet komen opdagen'.
Wat denk je nou zelf dat de mogelijkheden zijn?
Een nieuwe werkgever hoort rekening te houden met een opzegtermijn, die heeft vrijwel iedereen. Wat de gevolgen kunnen zijn bij niet opdagen? Reken op een fikse schadeclaim van je baas, inhouden van salaris etc.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:39 schreef trancemaniak het volgende:
[..]
Nogmaals, ik ga mijn huidige baan natuurlijk niet opzeggen voordat ik een toezegging heb om te kunnen beginnen bij mijn nieuwe werkgever. Daar komt ook nog bij dat ik een studie die ik via mijn werkgever volg moet terugbetalen.
Ik wil gewoon even weten wat de gevolgen kunnen zijn wanneer ik niet kom opdagen 18 augustus tot het eind van die maand.
Nee, tot eind augustus.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 18:02 schreef trancemaniak het volgende:
Nog iets wat nog niet echt volledig duidelijk is bij mij.
Als er niks in je contract staat over een opzegtermijn, dan loopt deze opzegtermijn automatisch tot het eind van de volgende maand.
Bij mij staat in mijn arbeidsoveréénkomst dat ik een opzegtermijn van 1 maand zou hebben. Betekent dit dat ik ook tot het eind van de maand augustus nog zou moeten werken of gewoon één maand vanaf nu?
Opzegtermijnen beginnen op de 1ste dag van de volgende volledige maand. Als ik dus nu op zou zeggen doe ik dat per 1 augustus en werk ik tot 1 september.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 18:02 schreef trancemaniak het volgende:
Nog iets wat nog niet echt volledig duidelijk is bij mij.
Als er niks in je contract staat over een opzegtermijn, dan loopt deze opzegtermijn automatisch tot het eind van de volgende maand.
Bij mij staat in mijn arbeidsoveréénkomst dat ik een opzegtermijn van 1 maand zou hebben. Betekent dit dat ik ook tot het eind van de maand augustus nog zou moeten werken of gewoon één maand vanaf nu?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |