abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70638328
Goedemiddag,
Gisteravond was weer een mooie pilsavond. Deze is uiteindelijk niet helemaal gelopen zoals ik wou. Het zit zo dat ik een woordenwisseling kreeg op een gegeven ogenblik. Leek allemaal wel prima te gaan, maar die gast werd in 1 keer vrij agressief waarop die mijn overhemd naar de volgende wereld heeft geholpen. Dit is ook het enige wat is voorgevallen, aangezien we direct uit elkaar gehaald hebben. Nu vind ik dit toch wel vrij zonde, overhemd was net nieuw, en ik ben ook maar een arme student. Nu vroeg ik mij af, zijn er stappen die ik kan ondernemen om dit vergoed te krijgen door hem (weet vrijwel alles van hem en heb zelf niets tegen hem gedaan) en heeft iemand ervaring met dit soort situaties?

Alvast bedankt!
  zaterdag 4 juli 2009 @ 12:20:50 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_70638408
quote:
weet vrijwel alles van hem en heb zelf niets tegen hem gedaan)
Wat bedoel je hiermee ?
pi_70638416
je moet hem bellen, waarschijnlijk is hij nu wel afgekoeld en nuchter en kun je op een normale manier vragen hoe jullie dat gaan regelen met het overhemd

als je gewoon rustig blijft en niet meteen gaat roepen dat het een kneus is, dan zal hij het (als het een normaal persoon is) wel begrijpen allemaal
  zaterdag 4 juli 2009 @ 12:22:04 #4
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_70638439
Heerlijk, je ergernis en je woede uitsmeren over een hele periode waarin je uitzoekt hoe je dat luzige overhemdje vergoed kan krijgen, gefrustreerd zoekend naar compensatie, aanschrijvingen de deur uit doen, advocaat in de arm nemen, aangetekende brief versturen, heerlijk op je strepen staan...

Veel beter dan je schouders ophalen en het morgen weer vergeten zijn, zo'n ergernis moet je beslist uitdiepen in plaats van naast je neerleggen.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_70638450
Eerst zou ik het uitpraten met hem, misschien geeft die wel geld voor het nieuwe overhemd.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 12:28:44 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70638627
Enorme phoet, je gaat toch geen zaak beginnen omdat je overhemd is kapotgebrast.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 4 juli 2009 @ 12:29:13 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70638640
Maar even serieus. Diederik_Duck weet veel van knorrenrecht, ik verwacht zijn advies binnen korte tijd in dit topic.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70638671
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 12:22 schreef drijfhout het volgende:
Heerlijk, je ergernis en je woede uitsmeren over een hele periode waarin je uitzoekt hoe je dat luzige overhemdje vergoed kan krijgen, gefrustreerd zoekend naar compensatie, aanschrijvingen de deur uit doen, advocaat in de arm nemen, aangetekende brief versturen, heerlijk op je strepen staan...

Veel beter dan je schouders ophalen en het morgen weer vergeten zijn, zo'n ergernis moet je beslist uitdiepen in plaats van naast je neerleggen.
Ja dat zal wel, weet ook wel dat ik daar sneller klaar mee ben, maar gaat erom dat ik niet om de week geld heb voor nieuwe kleren en het toch wel vrij zonde is. Kennelijk heb jij dit wel en gooi jij vervolgens je week oude spullen weg als er wat mee gebeurd is en laat het daarbij, prima jou keus maar niet die van mij

Wat betreft voorgaande reactie: ik heb zijn naam, adres e.d.

Als ik eerlijk ben heb ik zelf ook geen idee wat ik hiertegen kan gaan doen, behalve even aangifte. Maar wat haalt dit uit en wat kan ik dan verder?
pi_70638829
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 12:29 schreef eleusis het volgende:
Maar even serieus. Diederik_Duck weet veel van knorrenrecht, ik verwacht zijn advies binnen korte tijd in dit topic.

Ja allicht is dit theoretisch te verhalen (me dunkt dat het wel een od oplevert, mits het verhaal klopt). Alleen: als de andere partij niet meewerkt is het echt niet de moeite er meer werk van te maken, even los van je vermoedelijk niet bijster beste bewijspositie (kroegruzie...).
pi_70638837
Ik betwijfel of de agenten jouw aangifte zullen accepteren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_70638846
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 12:29 schreef eleusis het volgende:
Hahah ja was het maar bij brassen gebeurd. Zou ik er iig niet mee zitten, risico van het vak! Maar dit is toch wel een iets andere situatie.. Het wordt inderdaad tijd voor een belletje naar hem.
pi_70638976
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 12:36 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ja allicht is dit theoretisch te verhalen (me dunkt dat het wel een od oplevert, mits het verhaal klopt). Alleen: als de andere partij niet meewerkt is het echt niet de moeite er meer werk van te maken, even los van je vermoedelijk niet bijster beste bewijspositie (kroegruzie...).
Nee klopt, daarom dacht ik, ik vraag het hier maar even. Ik denk dat weinig instanties me serieus gaan nemen, maar we zullen zien. Ben bang dat er weinig anders opzit dan de stad ingaan en een nieuwe halen. Maargoed, niet geschoten is altijd mis!
  zaterdag 4 juli 2009 @ 16:55:29 #13
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_70644729
Was het overhemd zoveel geld waard dat het allemaal de moeite waard is? Ik denk dat niemand je serieus neemt na een dronken studentenruzie....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_70650269
De kosten van een mooi overhemd kunnen toch wel oplopen tot een 100-150 euro (of nog duurder, wanneer custom-made). Ik vind het dan ook niet gek van TS dat hij geld wilt zien.

Als iemand je autoruit ingooit dan wil je ook geld zien, ik zie niet in hoe deze situatie daarin verschilt.
  zondag 5 juli 2009 @ 01:29:27 #15
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_70657276
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 12:21 schreef JoPiDo het volgende:
je moet hem bellen, waarschijnlijk is hij nu wel afgekoeld en nuchter en kun je op een normale manier vragen hoe jullie dat gaan regelen met het overhemd

als je gewoon rustig blijft en niet meteen gaat roepen dat het een kneus is, dan zal hij het (als het een normaal persoon is) wel begrijpen allemaal
Dat dus
Gewoon bellen en beleefd zijn.

Als hij weigert, laat het zitten. Aangifte doen en dat soort shit kost te veel tijd, not worth it
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
  zondag 5 juli 2009 @ 01:33:25 #16
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_70657357
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 20:26 schreef r3gi3boy het volgende:
De kosten van een mooi overhemd kunnen toch wel oplopen tot een 100-150 euro (of nog duurder, wanneer custom-made). Ik vind het dan ook niet gek van TS dat hij geld wilt zien.

...
TS claimt een arme student te zijn.
Dan is een overhemd van 100 a 150 euro een eigenaardige keuze in het uitgavenpatroon.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  zondag 5 juli 2009 @ 02:18:53 #17
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_70658160
Tenzij hij in Den Haag studeert en rijke ouders heeft
of ts houdt van kleding...

Maar omdat ts die gast niet belt zal het wel geval 1 zijn
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
pi_70660380
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik betwijfel of de agenten jouw aangifte zullen accepteren.
De politie heeft niks te accepteren die moeten de aangifte gewoon opnemen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zondag 5 juli 2009 @ 10:29:23 #19
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_70661083
quote:

Als iemand je autoruit ingooit dan wil je ook geld zien, ik zie niet in hoe deze situatie daarin verschilt.
Ik snap dat je het wilt, maar als arme student (zoals TS zegt) heb je echt geen overhemden van 100 of 150 euro in de kast hangen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_70662304
quote:

Ik denk niet dat een arme student een custom made heeft Die zal waarschijnlijk een standaard overhemd hebben, misschien van ¤70 euro ofzo. Of als die een echte player is met mooie goodies idd iets van 100/120 euro. Als iemand agressief is en iets sloopt zal die d'r ook voor moeten betalen, maar of je daar aangifte e.d. voor wil gaan doen..
  zondag 5 juli 2009 @ 12:25:22 #21
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70663310
Beld ie gast op en regel het gewoon via de verzekering ofzo. Iedereen happy
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_70663483
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 12:42 schreef RtN het volgende:

[..]

Nee klopt, daarom dacht ik, ik vraag het hier maar even. Ik denk dat weinig instanties me serieus gaan nemen, maar we zullen zien. Ben bang dat er weinig anders opzit dan de stad ingaan en een nieuwe halen. Maargoed, niet geschoten is altijd mis!

heb je hem nou al gebeld of durf je dat niet? ben je bang dat hij boos wordt?

de eerste stap is toch echt even bellen
pi_70664292
1. Je doet aangifte van vernieling (je noemt namen van getuigen).
2. Politie gaat die gozer een keer verhoren (over een paar maanden, ivm prioriteit enz.)
3. Gozer krijgt misschien boete en moet misschien de schade vergoeden.

óf

1. Je schakelt een advocaat in en start een civiele zaak waarbij de kosten van de civiele zaak de kosten van het shirt vele malen zal overstijgen

óf

1. je stelt je niet zo aan, belt die gozer op en zegt tegen hem dat ie je een hele avond zuipen schuldig is en klaar ermee.
pi_70664342
quote:
Op zondag 5 juli 2009 09:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

De politie heeft niks te accepteren die moeten de aangifte gewoon opnemen.
Heb je er ervaring mee? Ik wel, en vandaar dat ik dat zeg. Theorie en praktijk liggen ver uit elkaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_70666298
De volgende keer toch maar een overhemd kopen van een goede kwaliteit, en niet van die chinese shitzooi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')