abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 juli 2009 @ 11:17:59 #1
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_70636928
Hallo,

mijn vriendin en ik willen graag op vakantie. Ze is zelf al een keer geweest dit jaar met vriendinnen
en daarom heeft ze bijna geen budget meer. Ik heb zelf wat meer, maar ik voel er niet heel veel voor haar complete vakantie te gaan betalen.

We houden allebei van cultuur, natuur, en ook wel van lekker weer. Niet extreme hitte zoals turkije, maar boven de 30 is zeker niet erg. We houden NIET van massa tourisme uitgaansgebieden zoals chersonisos en dat soort meuk. Bulgarije leek ons bijvoorbeeld interessant, niet duur, maar daar kun je alleen maar heenboeken naar oorden als golden sun etc, oftewel: strand, discotheken en zuipen. Veel liever zouden we echt wat zien van een land, maar vaak (zoals bulgarije) kun je daar via internet iig niet echt naar boeken. Ja, een djoser rondreis van 3 weken voor 1900 euro, dat wel.

Ter indicatie: madeira was eerst het plan, maar aangezien we dan uitkwamen op 570 eu pp (voor mij geen probleem, voor haar 170 te veel en dan heb je het nog niet over eten en dingen doen) is dat niet doorgegaan.

Wat zou leuk zijn om heen te gaan? Het gaat om de periode 10-24 JULI en kan niet daar buiten. Duur : minimaal 8 dagen (is prima) maar als het langer kan is ook goed. Ik heb zelf geen beschikking over een auto, maar die kan ik evt wel huren.(maar kost ook weer een berg)

Iemand tips?
pi_70637025
Ga naar Barcelona.
Het is niet al te duur en je kan ook goed cultuur snuiven.
Heb je al eens naar Kroatie gekeken? Of is dat al te heet?
pi_70637246
huur een appartementje ergens... bulgarije, tjechie etc...

leen een auto van je ouders misschien? Scheelt kosten...

maar eigenlijk, als je geen geld hebt moet je ook niet op vakantie gaan he Is een weekendje belgie ofzo niet beter bij je budget?
pi_70639591
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:17 schreef Holy_Goat het volgende:
Veel liever zouden we echt wat zien van een land, maar vaak (zoals bulgarije) kun je daar via internet iig niet echt naar boeken. Ja, een djoser rondreis van 3 weken voor 1900 euro, dat wel.

Natuurlijk kun je daar wel wat naartoe boeken, maar dan moet je het zelf samenstellen.

Op basis van een reis die ik zelf binnenkort ga maken en wat je nu nog kan boeken

2x retour vliegticket Amsterdam - Wenen - Boekarest 13 -23 juli 2 x 150 euro via vliegtarieven.nl
2 hotelovernachtingen in Wenen + vervoer 130 euro via bookings.nl
5 hotelovernachtingen in NH hotel Boekarest 300 euro via expedia.nl
3 hotelovernachtingen in Mamaia / Constanta aan de Zwarte Zee kust 200 euro via expedia.nl
2x2 treinreizen Boekarest - Constanta 80 euro

Zit je op zo'n 1000 euro ofwel 500 euro pp en heb je 2 bijzondere steden, zie je met de treinreis wat van het land, heb je een paar dagen luxe aan het strand en vanuit Boekarest kun je nog een dagtrip maken naar Brasov / Transsylvanië in de een bergachtige omgeving.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 13:56:37 #5
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70640426
quote:
We houden allebei van cultuur, natuur, en ook wel van lekker weer. Niet extreme hitte zoals turkije, maar boven de 30 is zeker niet erg. We houden NIET van massa tourisme uitgaansgebieden zoals chersonisos en dat soort meuk.
Dit klinkt als Corsica.
Ik ben er alleen zelf een tijdje niet meer geweest dus ik weet niet hoe de prijzen daar nu zijn.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 14:24:36 #6
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_70641019
mmmm barcelona lijkt me wel erg leuk. Maar, volgens mij momenteel ook schreeuwend duur om er te komen echte mooie prijsjes kan ik niet vinden, al moet ik daar bij zeggen dat ik geen ster ben in die dingen vinden.
pi_70663114
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 14:24 schreef Holy_Goat het volgende:
mmmm barcelona lijkt me wel erg leuk. Maar, volgens mij momenteel ook schreeuwend duur om er te komen echte mooie prijsjes kan ik niet vinden, al moet ik daar bij zeggen dat ik geen ster ben in die dingen vinden.
kijk eens op travelta om prijzen te vergelijken.

En er gaan ook busreizen heen dat wil ook wel eens in de prijs schelen. Maar ik vind vliegen ook niet overdreven duur.
Het nadeel van de bus is gewoon dat het zo lang duurt, de tussenstops en je bent gebroken.
Voordelen van bus : Je doet er wel weer contacten op, Je ziet meer van de omgeving.

[ Bericht 20% gewijzigd door quirina op 05-07-2009 12:24:06 ]
pi_70671431
Kijk gewoon even op sites als www.ryanair.com of www.wizzair.com. Goedkope (van 0,- tot 100,- euro) vluchten naar redelijk veel bestemmingen.
Vlieg naar een bepaalde stad, boek een hostelletje op www.hostelworld.com en ga leuke dingen doen. Ik zou je zelf Valencia aan willen raden. Mooie stad, je vliegt er goedkoop heen, het heeft een enorm strand maar ook cultuur en het is er lekker warm maar doordat het aan zee ligt is er vaak een verkoelend windje.

Je kan ook naar Budapest vliegen, daar een paar dagen de stad bekijken en vervolgens de trein pakken naar het Balatonmeer voor de strand ervaring.

Praag is ook echt een aanrader, al ben ik bevooroordeeld, want ik woon er. Het heeft alleen geen strand of iets dergelijks in de buurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dutch_Courage op 05-07-2009 17:02:49 ]
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')