abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3850935
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 12:57 schreef mixologist het volgende:
in mijn ogen proberen pvda en GL alle negatieve dingen omtrent allochtonen "goed" te praten!
Dat zegt dan genoeg over jouw ogen.

Er werd gezegd dat het door de stress kwam, dat wil niet zeggen dat ze het daarmee goed praten, maar dat ze een oorzaak proberen te vinden.
Mensen ontsporen niet zomaar zonder reden. Als je de reden/oorzaak kunt vinden en verhelpen/oplossen, dan kun je de gevolgen ook voorkomen.

dinsdag 16 april 2002 @ 13:04:24 #27
25060 hounddog
Don't worry be happy
pi_3850993
Ik vind ook dat de allochtonen wapens moeten kunnen dragen.Ze worden zo slecht behandeld door ons Nederlanders.Eigenlijk moeten de Nederlanders hier maar oprotten. Links heeft dan zijn zin.Het weg met ons heeft dan gewerkt.Maar ja hier veranderd toch niks want Nederland blijft maar links stemmen dat is progessief. Weg met ons.
Gek dat Pim zo veel stemmen krijgt.Over 50 jaar zijn inderdaad de Nederlanders het land uitgepest.De ouwe buurten zijn ze al uitgevlucht.We kunnen nog wel meer asielzoekers en Antillianen gebruiken .Dat is toch gezellig .Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Al die instroom zijn in de toekomst ook weer links stemmers.Ik ben blij dat ik oud ben.Dan hoef ik de ondergang van Nederland niet mee te maken.
sing a song and dance along the boulevard of broken dreams
pi_3851079
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 13:04 schreef hounddog het volgende:
Ik vind ook dat de allochtonen wapens moeten kunnen dragen.Ze worden zo slecht behandeld door ons Nederlanders.
Je noemt hier twee problemen.
Er wordt continu gesuggereerd dat linkse partijen met het een het ander goed willen praten, maar dat gebeurd absoluut niet. Allochtonen (en ook autochtonen) zouden niet massaal bewapend moeten zijn, maar ze worden wel slecht behandeld. Het is een vicieuze cirkel van twee kanten en niet alleen van hun kant.
  dinsdag 16 april 2002 @ 13:13:34 #29
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3851149
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 12:43 schreef SanderThomas het volgende:

De stress voor allochtonen is wel degelijk een probleem en als die stress weggenomen kan worden, zullen ook de ontspoorde gevallen afnemen.

Stress?
Dan zou ik even heeeel snel in andere landen dan Nederland gaan kijken, en kijk eens hoe gestresst immigranten het DAAR hebben, ipv Nederland waar iedereen eten, een dak boven het hoofd, gezondheidszorg, cursussen, werkbegeleiding etc etc etc heeft.
Eigen verantwoordelijkheid is je blijkbaar vreemd.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  dinsdag 16 april 2002 @ 13:18:55 #30
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_3851265
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 13:13 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Stress?
Dan zou ik even heeeel snel in andere landen dan Nederland gaan kijken, en kijk eens hoe gestresst immigranten het DAAR hebben, ipv Nederland waar iedereen eten, een dak boven het hoofd, gezondheidszorg, cursussen, werkbegeleiding etc etc etc heeft.

Ja, maar het kan hier in NL toch ook behoorlijk stressen zijn als je BMW niet wil starten en je dus niet op tijd bij de Sociale Dienst kan zijn.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_3851281
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 13:09 schreef SanderThomas het volgende:

[..]

Je noemt hier twee problemen.
Er wordt continu gesuggereerd dat linkse partijen met het een het ander goed willen praten, maar dat gebeurd absoluut niet. Allochtonen (en ook autochtonen) zouden niet massaal bewapend moeten zijn, maar ze worden wel slecht behandeld. Het is een vicieuze cirkel van twee kanten en niet alleen van hun kant.

Wat de linkse partijen wel vaak zo voor schut zet is hun neiging om de problematiek aan te pakken door er alleen maar gemeenschapsgeld tegenaan te gooien. In plaats van asociaal gedrag te bestraffen komt er een soort beloning in de vorm van een dikke subsidie voor begeleiding of een jeugdhuis. Als simpele, gezagsgetrouwe burger voel je je dan dubbel genaaid, niet alleen je fiets, GSM en portemonnee worden dan gejat, maar ook je belastingcenten.
pi_3851320
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 13:13 schreef X-Ray het volgende:
Stress?
Je wordt hier wel goed geholpen, maar nog niet goed geaccepteerd, ik denk dat het grootste probleem toch daarin zit.
pi_3851333
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 13:20 schreef CeeJee het een en ander.
Kijk jij onderbouwt het in ieder geval een stuk beter. Je hebt gelijk wat dat betreft. Aanpakken van de probleemgevallen wordt teveel vergeten, maar het aanpakken van de oorzaken moet door blijven gaan.
pi_3851365
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 00:36 schreef Verbal het volgende:

[..]

Och, als ik het zo zie is Cherry een type dat Rosenmöller nog de schuld zou geven van een steenpuist op zijn reet.

V.

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
pi_3851412
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 00:48 schreef Pommeloer het volgende:

[..]

Het ontbreekt ze alleen aan de juristictie om effectief op te kunnen treden. Preventief fouilleren? Nee zeg ben je gek, denk aan de privacy van de burgers! Heb je een pistool aangetroffen tijdens je illegale controle? Wil je die wel eens heel gauw teruggeven?? Denk aan zijn rechten! en dat gebeurd dus echt..

Niet te geloven, echt, niet te geloven

Je doet alsof elke Nederlander inmiddels een Tomahawk Raket onder zijn/haar jas heeft zitten.

Get a grip, het is niet 1/10 zo erg als jij doet voortkomen.

Overdrijven is ook een kunst

GLG

dinsdag 16 april 2002 @ 13:31:05 #36
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3851434
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 13:22 schreef SanderThomas het volgende:

[..]

Je wordt hier wel goed geholpen, maar nog niet goed geaccepteerd, ik denk dat het grootste probleem toch daarin zit.

Nee daar zit het grootste probleem helemaal niet. In geen enkel land wordt iedereen door iedereen geaccepteerd. Alsof jij zelf iedereen zomaar accepteert. Man, ik accepteer niet eens al m'n familieleden. .

Het is van de gekke om te stellen dat, terwijl alles hier voor iedereen goed geregeld is, men ontspoort omdat men zich niet 'geaccepteerd' voelt. Je gaat compleet voorbij aan eigen verantwoordelijkheid van mensen.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3851482
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 13:31 schreef X-Ray het volgende:
Het is van de gekke om te stellen dat, terwijl alles hier voor iedereen goed geregeld is, men ontspoort omdat men zich niet 'geaccepteerd' voelt. Je gaat compleet voorbij aan eigen verantwoordelijkheid van mensen.
Waarom zijn WO-II vluchtelingen dan wel beter geïntegreerd? Enerzijds kwamen ze niet binnen in een luxe paradijs met easy money, maar anderzijds had de Nederlander toen wel de wil om te helpen.

(en je maakt me niet wijs dat de Nederlander van tegenwoordig, die roept "grenzen dicht" en "AZC ok, maar niet in mijn buurt" wel wil helpen)

[Dit bericht is gewijzigd door SanderThomas op 16-04-2002 13:42]

dinsdag 16 april 2002 @ 13:46:44 #38
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3851714
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 13:34 schreef SanderThomas het volgende:

[..]

Waarom zijn WO-II vluchtelingen dan wel beter geïntegreerd? Enerzijds kwamen ze niet binnen in een luxe paradijs met easy money, maar anderzijds had de Nederlander toen wel de wil om te helpen.

Ik zal je vertellen waarom, omdat de immigranten toen NIET alles kregen en in de watten gelegd werden en zielig gevonden werden, maar wel mee hielpen met de heropbouw van een compleet in puin geschoten land.
En dus NIET zielig gevonden werden en gewoon cash voor niks doen kregen. Plus dat de Indonesiers vaak Nederlands spraken en WILDEN integreren.
quote:
(en je maakt me niet wijs dat de Nederlander van tegenwoordig, die roept "grenzen dicht" en "AZC ok, maar niet in mijn buurt" wel wil helpen)
Wat nou wil helpen?
Ze krijgen godverdomme geld, onderdak, subsidie alles!
In GEEN ENKEL land krijg je dat allemaal, en dan is het NOG niet goed? Dan 'help je niet'? Weet je wel niet hoeveel hulp dat eigenlijk is?

Maar ja, als ik naar mijn flat kijk waar IEDERE bewoner behalve ik schotelantennes heeft, geen Nederlands wil praten en boodschappen bij de plaatselijke Slagerij Kushdi doet, tja....
Daaaaaaag....

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 16 april 2002 @ 13:52:05 #39
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_3851788
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 13:46 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ik zal je vertellen waarom, omdat de immigranten toen NIET alles kregen en in de watten gelegd werden en zielig gevonden werden, maar wel mee hielpen met de heropbouw van een compleet in puin geschoten land.
En dus NIET zielig gevonden werden en gewoon cash voor niks doen kregen.

De welvaartsstaat maakt lui, dat is gewoon een gegeven, of het nou autochtonen of allochtonen betreft. De prikkel om initiatieven te (moeten) nemen om je leven op de rails te krijgen wordt weggehaald.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_3851801
quote:

Maar ja, als ik naar mijn flat kijk waar IEDERE bewoner behalve ik schotelantennes heeft, geen Nederlands wil praten en boodschappen bij de plaatselijke Slagerij Kushdi doet, tja....
Daaaaaaag....

agossie

Waarom ga je er dan niet iets aan doen? Je hebt daar vast een buurtcomissie, ik zou zeggen organiseer iets, verbeter de omstandigheden in je omgeving samen met de mensen die daar wonen, daar heb je zulke instanties, organisaties voor.

GLG

dinsdag 16 april 2002 @ 13:55:04 #41
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3851829
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 13:53 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

agossie

Waarom ga je er dan niet iets aan doen? Je hebt daar vast een buurtcomissie, ik zou zeggen organiseer iets, verbeter de omstandigheden in je omgeving samen met de mensen die daar wonen, daar heb je zulke instanties, organisaties voor.

GLG

Ik heb een huis gekocht (tenminste, optie, vrijdag hoor ik het definitieve verhaal) en ga lekker verhuizen naar een ruim twee keer zo groot huis in een tien keer betere buurt. .

Ze bekijken het maar met die kloteflats in die klote buurt hiero. Binnen een paar jaar zal het toch wel tegen de vlakte gaan. .

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3851851
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 13:52 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

De welvaartsstaat maakt lui, dat is gewoon een gegeven, of het nou autochtonen of allochtonen betreft. De prikkel om initiatieven te (moeten) nemen om je leven op de rails te krijgen wordt weggehaald.

ben ik met je eens Men gaat sneller 'klagen' een klaagcultuur if you ask me, zonder gewoon wat te ondernemen. Als sommige mensen net zoveel zouden werken als klagen zouden ze bijvoorbeeld ook een 'schotelantenne' kunnen veroorloven.

Gewoon 'er iets aan doen' mentaliteit is ook al ver zoek. Wel wijzen op een Antilliaan met een wapen en pretenderen dat 'alle' Antillianen met wapens lopen, vervolgens de Politiek de schuld daarvan geven, ultra rechts stemmen met de hoop dat die geld gaat opleveren. ! probleempje, geld komt pas als je er zelf wat voor doet, geen ultra rechts/links kabinet of een samenleving 'zonder' Antillianen zal daar verandering in brengen.

If you get my picture....

GLG

pi_3851863
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 13:55 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ik heb een huis gekocht (tenminste, optie, vrijdag hoor ik het definitieve verhaal) en ga lekker verhuizen naar een ruim twee keer zo groot huis in een tien keer betere buurt. .

Ze bekijken het maar met die kloteflats in die klote buurt hiero. Binnen een paar jaar zal het toch wel tegen de vlakte gaan. .

zodra jij er woont is het gelijk een slechte buurt voor de rest.
pi_3851880
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 13:55 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Hou je wel genoeg geld over om die villa aan de overkant over te kunnen kopen voor het geval dat daar asielzoekcentra in komt?

GLG

pi_3851948
quote:
spraken en WILDEN integreren.
Wat nou wil helpen?
Ze krijgen godverdomme geld, onderdak, subsidie alles!
In GEEN ENKEL land krijg je dat allemaal, en dan is het NOG niet goed? Dan 'help je niet'? Weet je wel niet hoeveel hulp dat eigenlijk is?
Ik zeg niet dat we niet helpen, ik zeg dat we niet WILLEN helpen.
We geven het geld wel, maar met een houding van "jij leeft op mijn centen". Dat is gedeeltelijk wel waar, maar de hulp toen werd van harte geboden en tegenwoordig geeft men alleen nog geld in de hoop dat ze zsm naar hun eigen land terug kunnen. Dat is het verschil.
pi_3851955
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 13:22 schreef SanderThomas het volgende:

[..]

Mooie uitspraak!

GLG

pi_3851973
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 14:02 schreef SanderThomas het volgende:

[..]

We geven het geld wel, maar met een houding van "jij leeft op mijn centen". Dat is gedeeltelijk wel waar, maar de hulp toen werd van harte geboden en tegenwoordig geeft men alleen nog geld in de hoop dat ze zsm naar hun eigen land terug kunnen. Dat is het verschil.

klopt, het is de mentaliteit die moet veranderen.

GLG

dinsdag 16 april 2002 @ 14:04:21 #48
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3851980
---

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 16-04-2002 14:06]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 16 april 2002 @ 14:04:49 #49
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3851984
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 14:02 schreef SanderThomas het volgende:

[..]

Trouwens, als het komt door de houding van de Nederlanders, waarom zijn de verhoudingen bij de Surinamer en Antillianen wel hetzelfde dan?

Trouwens, check je geschiedenis eens! Dacht je echt dat men toen zo 'hartelijk' werd ontvangen in tegenstelling tot nu?

Yeah right, trouwens, de Molukkers zijn nu ook niet echt een succesverhaal

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 16 april 2002 @ 14:06:52 #50
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3852008
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 14:03 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

klopt, het is de mentaliteit die moet veranderen.

Van de DADERS ja.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')