Nee, nu luisteren jullie naar mij! Jullie willen toch een gesprek? Voor mij houdt dat in dat ik ook in de gelegenheid wordt gesteld om te zeggen wat ik er van vind.
Met die terugkoppeling veeg ik mijn kont af. Ik had laatst een lichte aanvaring met die randdebiel en omdat ik hem geen gelijk gaf en hem in zijn gezicht uitlachte heeft hij dit bij jullie neergelegd. Ik ben er van overtuigd dat ik mijn werk goed doe. Ik maak niet gemiddeld meer fouten dan mijn collega's. En de fouten die ik zogenaamd maak zijn geen fouten maar eerder een verschil van interpretatie. Jullie wereld bestaat uit zwart/wit, de mijne is genuanceerd. Mijn oplossing is een andere oplossing.
Nu ik toch jullie oor heb wil ik jullie er ook graag op wijzen dat er een ernorme onderbezetting is op de afdeling en de werkdruk veels te hoog is. Graag zou ik willen zien dat er meer mooie jonge sletjes aangenomen worden. Het zal de werksfeer aanmerkelijk bevorderen.
Klacht: In verband met het niet willen verliezen van mijn baan bovenstaande niet kunnen zeggen!
Bonusklacht: Tis warm
Antiklacht: Cris en Zipster