Misschien wel logisch dat die zich een beetje sneller door het verkeer wurmen, niet?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:50 schreef Sometimes het volgende:
omdat ze voor een of andere hulpdienst werken.
Vanmiddag een dwaas voor me met een dierenambulance; daar waar je niet in kunt halen 30 rijden, vervolgens kom je op een weg waar je wel in kunt halen en dan wordt er ineens 90 gereden (waar de max. snelheid nog steeds 50 is). Richting aangeven blijkt ook niet bij de taakomschrijving te horen.
Dergelijk gedrag zie je ook vaak terug bij de bezorgdienst van de apotheek, waardetransport, dienst justitiële inrichtingen, bergingsauto's, etc.
Klacht: Als een debiel rijden omdat je een zwaailicht op je dak hebt (dat in het verkeer geen functie heeft)
Nee, leg eens uit?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 22:04 schreef nattermann het volgende:
[..]
Misschien wel logisch dat die zich een beetje sneller door het verkeer wurmen, niet?
Vervoer van arrestanten die naar een rechtbank of een inrichting moeten. Die wagens hebben voorrang, stel eens voor dat er zo'n mongool komt die die wagen ramt om die arrestant er uit te halen. Dan heb je een probleem.quote:
Ik begrijp best wat je bedoelt hoor, maar zonder het gebruik van sirenes of zwaailampen hebben deze voertuigen geen enkel extra recht.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 22:40 schreef nattermann het volgende:
[..]
Vervoer van arrestanten die naar een rechtbank of een inrichting moeten. Die wagens hebben voorrang, stel eens voor dat er zo'n mongool komt die die wagen ramt om die arrestant er uit te halen. Dan heb je een probleem.
Dat laatste begrijp ik, maar er worden wel erg veel risico's genomen. Rijden volgens het recht van de sterkste werkt goed in India en Bangladesh, ons verkeerssysteem is daar niet op ingericht.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 22:38 schreef Peter het volgende:
Dji heeft meestal wel blauwe balken/lampen.
Bergingsauto's zijn wel handig om wat sneller te plaatsen te hebben voor doorstroming e.d.
Jawel hoorquote:Op zaterdag 4 juli 2009 08:55 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik begrijp best wat je bedoelt hoor, maar zonder het gebruik van sirenes of zwaailampen hebben deze voertuigen geen enkel extra recht.
Maar ook dat was eigenlijk mijn punt niet, het gaat me meer om het gedrag op het moment dat het NIET nodig is. Dan blijkt de vermeende machtspositie vaak net even te groot om niet te gebruiken.
[..]
Dat laatste begrijp ik, maar er worden wel erg veel risico's genomen. Rijden volgens het recht van de sterkste werkt goed in India en Bangladesh, ons verkeerssysteem is daar niet op ingericht.
Ik vermoed dat we het in basis wel eens zijn.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 12:30 schreef nattermann het volgende:
[..]
Jawel hoorWel eens een politievoertuig zonder ogs door rood zien rijden? Mag hoor, als politieagent/arrestantenwacht heb je de bevoegdheid om veel regels van de verkeerswet achter je laten, mits het noodzakelijk is voor de uitvoering van je taak.
ja, nattermann is werkzaam bij de politie
Overigens wel eens met de rest v/d klacht.
Waarom? In 9,9 van de 10 gevallen zitten er grijze wc rollen in voor de gevangen of bami voor de bewakers die liever op hun werk eten dan bij moeders de vrouw aan de soep zitten.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 22:04 schreef nattermann het volgende:
[..]
Misschien wel logisch dat die zich een beetje sneller door het verkeer wurmen, niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |