Doof en blind en dan tochquote:
. Enig idee hoe ze dan leerde communiceren? Ik lees wel iets van gebarentaal, maar hoe weet ze dan wat wat is? Lijkt me wel onwijs eng als je niets kan horen en zienquote:American author, political activist and lecturer. She was the first deafblind person to earn a Bachelor of Arts degree
Ze leerde het door bepaalde tekens wat Sullivan in haar hand 'tekende'. Zie ook de foto waar ze elkaars handen vast houden.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:10 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Doof en blind en dan toch
[..]
. Enig idee hoe ze dan leerde communiceren? Ik lees wel iets van gebarentaal, maar hoe weet ze dan wat wat is? Lijkt me wel onwijs eng als je niets kan horen en zien
Ah, oke!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:15 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ze leerde het door bepaalde tekens wat Sullivan in haar hand 'tekende'. Zie ook de foto waar ze elkaars handen vast houden.
Dus geen gebarentaal wat je ziet maar wat je voelt in je handpalm.
Vandaag de dag wordt dit nog steeds gebruikt bij mensen die niet kunnen zien en horen.
world-famous speaker. Hoe deed ze dat dan? Liet ze dan iemand voor haar praten of in dat soort van gebarentaaltje?quote:world-famous speaker and author
Doorgeven aan degene naast je had ook gekundquote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:45 schreef NanKing het volgende:
Dat soort 'gebarentaaltje' kun je alleen doen met iemand die naast je staat of in handbereik. Ik denk dat Sullivan haar woorden sprak.
Je weet toch dat de laatste altijd iets heel raars verstaatquote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:46 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Doorgeven aan degene naast je had ook gekund
Misschien heeft dat haar zo beroemd gemaaktquote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:49 schreef NanKing het volgende:
[..]
Je weet toch dat de laatste altijd iets heel raars verstaat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |