abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70612533
Hoi

Ik ga dus vanaf 17 augustus een half jaartje studeren aan een uni in Helsinki (Finland). Nu kreeg van de centrale studentenhuisvesting (HOAS) een woning toegewezen waarvoor ik ff 500 euries deposit mag betalen. Wat verstaan die mensen daar onder deposit? Borg of zijn dat de bemiddelingskosten?
pi_70612747
Vraag het aan HOAS? :|
pi_70613154
ik neem aan dat ze daar best Engels kunnen lezen en spreken.

Vraag het dus aan hun
Ja doei.
pi_70613472
Onder "deposit" wordt de borg verstaan.
pi_70626458
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:52 schreef JohnGalt het volgende:
Dit dus.
Cool story, Hansel.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 21:35:52 #6
202348 Susi
Temple of Love
pi_70626583
Dit. En bereid je maar voor op nog meer hoge kosten van de HOAS .
pi_70635275
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:52 schreef JohnGalt het volgende:
Hoe zeker weet je dat? Het kan een aanbetaling zijn of een security deposit, borg dus.
Met andere woorden: HOAS vragen voor zekerheid, die ga je hier niet krijgen.

er vanuit gaande dat JG niet bij HOAS werkt/heeft gewerkt/anderzins ervaring met ze heeft opgedaan
pi_70641734
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 21:35 schreef Susi het volgende:
Dit. En bereid je maar voor op nog meer hoge kosten van de HOAS .
Als je het goed aanpakt hoef je geen ene drol te betalen.

De deposit is inderdaad een borg, je krijgt het later dus gewoon terug. Als je iets breekt of verkracht dan gaat dit er natuurlijk van af. Ben je van plan hier te gaan wonen of tijdelijk een studie te volgen? Als ik jou was zou ik in ieder geval niet gaan samen wonen met meerdere mensen in een appartement, geen cellenblok dus.

Misschien niet leuk om te zeggen, maar probeer in Helsinki de Somaliërs uit de weg te gaan, zij zijn namelijk een ergere versie van de Nederlandse Marokkanen. Helaas worden zij door een vrij groene/linkse regering kunstmatig in leven gehouden zonder echte straffen of verplichtingen.

Blijf weg van Itäkeskus, vol met criminelen en negers. Kallio zit vol met negers, alcoholverslaafde en drugsdealers. HOAS heeft geen appartementen in deze buurten dus maak je niet al te druk, maar dit zijn een beetje de Slotervaarts van Finland alleen dan erger.

Andere tip die ik je kan geven is accepteer sauna uitnodigingen, niet alleen is het leuk maar het laat ook een beetje zien dat je Finland respecteert.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 18:45:03 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_70647854
Vraag het eens aan BlackTulip. Die heeft ook in Helsinki gestudeerd.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')