quote:
Als je het goed aanpakt hoef je geen ene drol te betalen.
De deposit is inderdaad een borg, je krijgt het later dus gewoon terug. Als je iets breekt of verkracht dan gaat dit er natuurlijk van af. Ben je van plan hier te gaan wonen of tijdelijk een studie te volgen? Als ik jou was zou ik in ieder geval niet gaan samen wonen met meerdere mensen in een appartement, geen cellenblok dus.
Misschien niet leuk om te zeggen, maar probeer in Helsinki de Somaliërs uit de weg te gaan, zij zijn namelijk een ergere versie van de Nederlandse Marokkanen. Helaas worden zij door een vrij groene/linkse regering kunstmatig in leven gehouden zonder echte straffen of verplichtingen.
Blijf weg van Itäkeskus, vol met criminelen en negers. Kallio zit vol met negers, alcoholverslaafde en drugsdealers. HOAS heeft geen appartementen in deze buurten dus maak je niet al te druk, maar dit zijn een beetje de Slotervaarts van Finland alleen dan erger.
Andere tip die ik je kan geven is accepteer sauna uitnodigingen, niet alleen is het leuk maar het laat ook een beetje zien dat je Finland respecteert.