abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70610132
Hoe groot is eigenlijk de druk op de maatschappij en hoe gaat dat volgens jou in de toekomst veranderen? Wat zou er gebeuren mocht er geen druk zijn?
pi_70610190
5 bar.

Misschien zou je je OP wat beter kunnen formuleren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:46:29 #3
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_70610824
Maatschappelijke druk is groot. De meeste mensen die in NL vrij rond lopen zijn een beetje loco.

Die zijn vergeten dat ze onderdeel uitmaken van de natuur en ze zijn al helemaal vergeten hoe de natuur werkt.

Nog even een een beer krijgt ook een bekeuring omdat hij de zalm zonder verdoving aan zijn klauwen heeft geregen. Mensen hier zijn echt doorgeschoten en gek geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Daniel1976 op 03-07-2009 14:03:18 ]
pi_70611043
Ik voel de maatschappelijke druk overmatig..
(en ga nu naar de wc)
pi_70611501
Kan je wat beter uitleggen wat je bedoeld OP?
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_70613619
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:46 schreef Daniel1976 het volgende:
Maatschappelijke druk is groot. De meeste mensen die in NL vrij rond lopen zijn een beetje loco.

Die zijn vergeten dat ze onderdeel uitmaken van de natuur en ze zijn al helemaal vergeten hoe de natuur werkt.

Nog even een een beer krijgt ook een bekeuring omdat hij de zalm zonder verdoving aan zijn klauwen heeft geregen. Mensen hier zijn echt doorgeschoten en gek geworden.
Warrig verhaal.

Enne maatschappelijke druk zuigt,
maar het is ook de mens die het zichzelf oplegt.
Zijn allemaal druk bezig met onszelf om ons te verbeteren en dat dan weer voor de maatschappij.

Dus wij moeten vinden waar het leven echt omgaat, dus niet laten leiden door kapitalisten maar door onszelf.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 15:04:32 #7
181657 LordNemephis
computer says no
pi_70613981
Ik heb het te druk voor dit topic
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_70616489
Denk dat de druk steeds groter wordt.
Helemaal met het global warming verhaal kan iedereen elkaar de loef afsteken door zo natuurvriendelijk mogelijk te doen en de politiek stimuleert dat volgens mij alleen maar of gaat dat meer stimuleren.

We gaan steeds meer naar een collectivistische samenleving ipv dat je zelf voor het grootste deel mag bepalen hoe je je leven leidt. De druk om je hoofd niet buiten het collectief uit te laten steken is dan ook veel groter.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 17:22:38 #9
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_70618866
Wat mij opvalt, en ik nogal grappig vind, is de maatschappelijke druk om individualistisch te zijn' eigen stijl, eigen ideeën etc. Met als resultaat dat mensen massaal hun eigen 'stijl' hebben die bestaat uit de totale conformatie aan modebeelden. Wie kan er nou denken dat je uitdossen in merk-artikelen, grote horloges, grote zonnebrillen, tatoeages en 'eigen ideeën' als groen of juist fascistisch individualistisch zijn?

Grappig dat het idee heerst dat het individu steeds belangrijker wordt terwijl het individu zich steeds meer schikt naar de kliek. Toen ik 'jong' was waren de alto's in de meerderheid. Inmiddels is mijn 'nerd-zijn' een modestatement terwijl je vroeger nog een outcast was als je computerspelletjes speelde. Alles wordt opgeslokt in commercie.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_70619931
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 16:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
We gaan steeds meer naar een collectivistische samenleving ipv dat je zelf voor het grootste deel mag bepalen hoe je je leven leidt. De druk om je hoofd niet buiten het collectief uit te laten steken is dan ook veel groter.
Onzin, het ene impliceert het andere niet,
Ja we zullen elkaar meer moeten gaan steunen, maar dat correleert niet meteen met je hoofd naar buiten steken.

Buiten de maatschappij staan is practisch onmogelijk.
pi_70620050
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 17:22 schreef Invictus_ het volgende:
Wie kan er nou denken dat je uitdossen in merk-artikelen, grote horloges, grote zonnebrillen, tatoeages en 'eigen ideeën' als groen of juist fascistisch individualistisch zijn?
En toch voldoet dit commercie aan de eisen van de burger.
quote:
Grappig dat het idee heerst dat het individu steeds belangrijker wordt terwijl het individu zich steeds meer schikt naar de kliek. Toen ik 'jong' was waren de alto's in de meerderheid. Inmiddels is mijn 'nerd-zijn' een modestatement terwijl je vroeger nog een outcast was als je computerspelletjes speelde. Alles wordt opgeslokt in commercie.
Ja het individu is belangrijker en nee vroeger waren er ook ''subculturen'', klieken zoals jij zegt.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 18:43:12 #12
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_70621072
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 18:03 schreef hardromacore het volgende:

Ja het individu is belangrijker en nee vroeger waren er ook ''subculturen'', klieken zoals jij zegt.
De zuilen en groeperingen die we van 'vroeger' kennen (en die vaak nog steeds bestaan) werden gemeenschappelijk gedragen, tegenwoordig meent men zich als individu te ontplooien terwijl er gewoon een zuil gevolgd wordt. Niks mis mee natuurlijk, ik vind het gewoon grappig om te zien. Als er in de VARA-gids een pipo meent dat zijn 'outfit' bestaande uit een Armani-overhemd, DG-riem, LaCoste-schoenen, BB-onderboek en Hilfinger-spijkerbroek zijn 'individuele' stijl is vind ik dat grappig.

Een beetje als lid zijn van een anarchistische organisatie.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_70631117
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 18:43 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

De zuilen en groeperingen die we van 'vroeger' kennen (en die vaak nog steeds bestaan) werden gemeenschappelijk gedragen, tegenwoordig meent men zich als individu te ontplooien terwijl er gewoon een zuil gevolgd wordt. Niks mis mee natuurlijk, ik vind het gewoon grappig om te zien. Als er in de VARA-gids een pipo meent dat zijn 'outfit' bestaande uit een Armani-overhemd, DG-riem, LaCoste-schoenen, BB-onderboek en Hilfinger-spijkerbroek zijn 'individuele' stijl is vind ik dat grappig.

Een beetje als lid zijn van een anarchistische organisatie.
Ik denk dat (jonge) mensen in hun zoektocht naar identiteit in een maatschappij die hen in een keurslijf stopt, simpelweg niets anders kunnen. Ik denk dat vooral mannen hier de dupe van zijn in een steeds meer feminiserende en hedonistische samenleving. Een combinatie van je 'ik vormen', een hoop ijdelheid, maar op een diepere laag veel onzekerheid en moeilijkheden om echt je eigen weg te vinden, maakt van veel jongens/jongemannen anti-mannen, mietjes die hun zelfvertrouwen uit hun klerenmerk moeten halen, in plaats van hun karakter, aangezien zoiets niet meer verwacht wordt of gezien wordt als iets wat na te streven is in een samenleving als de onze. Het is allemaal uiterlijk vertoon en elkaar beoordelen op de meest oppervlakkige eigenschappen. Dat alles in combinatie met trotse, dominante vrouwen maakt het er niet beter op.

Maar misschien praat ik wel gewoon een beetje onzin met mijn vermoeide hoofd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 04-07-2009 00:12:34 ]
pi_70632564
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 23:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
............

Maar misschien praat ik wel gewoon een beetje onzin met mijn vermoeide hoofd.
Ja!

Het komt over als karikaturen, en als projectie. Je eigen voorkeuren mag je uiteraard hebben, Net zoals anderen hun voorkeuren. Voorkeuren die niet per se overeen hoeven te komen.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  zaterdag 4 juli 2009 @ 08:54:59 #15
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_70634876
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 17:22 schreef Invictus_ het volgende:
Wat mij opvalt, en ik nogal grappig vind, is de maatschappelijke druk om individualistisch te zijn' eigen stijl, eigen ideeën etc. Met als resultaat dat mensen massaal hun eigen 'stijl' hebben die bestaat uit de totale conformatie aan modebeelden. Wie kan er nou denken dat je uitdossen in merk-artikelen, grote horloges, grote zonnebrillen, tatoeages en 'eigen ideeën' als groen of juist fascistisch individualistisch zijn?

Dit is absoluut waar en de reden waarom ik idealen als liberalisme en individualisme met de nodige argwaan bekijk. Echte individuele vrijheid bestaat alleen in theorie. We leven nu in het collectivisme gedicteerd door de commercie. Het individu moet zich als product verkopen (dat hoor je soms zelfs letterlijk verkondigd worden) en een product kan uitsluitend worden verkocht wanneer het de consument aanspreekt. Voilà, maatschappelijke assimilatie ten voeten uit.
pi_70635360
Daarom hoef je liberalisme niet argwanend te bekijken.

liberalisme is top, mits de burgers niet enkel voor zichzelf strijden.
Dat is wat die burger zichzelf toeeigend onder het mom van liberalisme, daar ligt de fout.

liberalisme op de markt is natuurlijk wel een farce aangaande de ''echte'' behoeftes in het leven, heading voor een betere wereld.
Gedreven om de mooiste producten in huis te halen, hierdoor een lange werkweek, terwijl echte behoeftes aan de zijlijn staan en verkeerd worden ingevuld.
pi_70635521
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 18:43 schreef Invictus_ het volgende:
De zuilen en groeperingen die we van 'vroeger' kennen (en die vaak nog steeds bestaan) werden gemeenschappelijk gedragen, tegenwoordig meent men zich als individu te ontplooien terwijl er gewoon een zuil gevolgd wordt.
En vroeger had je dat niet, dat mensen middels kleding ergens bijhoorden?
Het is gewoon hetzelfde, enkel overgoten naar de tijd.

En het lijkt me ozo onvermijdelijk dat pubers ergens willen toe behoren, wat miss wel het falen van onze opvoeding is.
En net alsof merkkleding dragen pretendeert dat ze individueel bezig zijn, noppes.

Je kan zeggen dat er een zuil gevolgd wordt, maar wil je het merendeel van de pubers een zuil noemen?
Nee toch, gewoon een fase/ binding willen hebben.

Ik hoorde laatst een consumer op een verjaardag zeggen dat we teruggaan naar onze basis, maar een gedachte over afzweren van kapitalistische producten '' daar was de tijd nog niet rijp voor'' .
Oftewel we hebben een minder lame instelling nodig.
Ik predik niet voor een revolutie, maar de collectieve stem, die de burgers zeker hebben, dient meer te worden uitgesproken.
pi_70636039
In de OP wordt gevraagd hoe groot de druk óp de maatschappij is, niet hoe'n grote druk de maatschappij op haar constituenten uitoefent. Op die vraag kan ik geen antwoord geven.
pi_70650549
Geweldige dooddoener W
pi_70650792
Ja maar ja, beter dan dat ik een vraag die niet gesteld wordt ga beantwoorden.
pi_70660764
De druk op de maatschappij zou miss uitkunnen worden gelegd als, we moeten onze vrijheden inperken aangaande de globalisatie.

Ts, wil je je vraag even zo juist formuleren, zodat bijv. Wouter zijn mening kan geven.
pi_70675847
Volgens mij kun je moeilijk aangeven hoe groot de maatschappelijke druk is. Het hangt helemaal van je persoonlijkheid af, maar ook van je leeftijd en je cultuur en religie. De een is erg gevoelig voor wat anderen vinden en de ander maakt het geen drol uit. Het is wel zo dat de maatschappij steeds meer individualistisch (of hoe je het ook schrijft) wordt. Anderzijds kunnen we ons wel allemaal druk maken om hulpverleners die worden mishandeld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')