mijn vraag staat nogquote:Op woensdag 15 juli 2009 20:06 schreef Cortax het volgende:
Laten we even van het hypothetische geval uitgaan dat je één studie doet, alles af hebt, tot en met je scriptie. Zou je dan wél een tweede studie gratis kunnen volgen als je gewoon wacht met het inleveren van de scriptie?
In theorie zoals het wetsvoorstel er nu ligt is dat een mogelijkheid ja.quote:
quote:Je bent ingeloot voor onderstaande opleiding. Je ontvangt hierover een brief van de IB-Groep (Bewijs van Toelating)
Misschien ook wel bewust gedaan. Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat ze hiermee een groep 'afschrikken' die groot genoeg is. Mensen die niet verder denken of kijken dan hun neus lang is. Kunnen de anderen mooi toch twee studies doen. Ik weet niet of het ook zo zal gaan / of dat het idee is, maar het zou wel slecht zijn als dit echt een 'ongelukje' zou zijn. Erg ondoordacht. Dat kan toch bijna niet?quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:41 schreef Bierie het volgende:
[..]
In theorie zoals het wetsvoorstel er nu ligt is dat een mogelijkheid ja.
Grote vraag is of men voor die tijd wakker gaat worden en dat door heeft of het laat gaan.
In het laatste geval zullen hele volksstammen studenten die een tweede master willen doen. Inderdaad de scriptie van de eerste studie pas inleveren tegelijkertijd met het afronden van de tweede studie.
Geniale zet van Plastkerk
Ja, in Utrecht en Leiden (veel aanmeldingen).quote:
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 16 juli 2009 17:16 schreef IshtarOptimel het volgende:
[..]
Ja, in Utrecht en Leiden (veel aanmeldingen).
Vraag is al meerdere keren beantwoord in dit draadjequote:
Lees het topic eens door zeg, tjonge. Je weet niet eens waar het over gaat.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:26 schreef Cahir het volgende:
MIj werd verteld dat je een tweede studie niet hoeft te betalen?Je betaald een vast bedrag per jaar?
Ik kreeg twee weken terug een brief van de uni met de mededeling dat ik 99.5% kans heb om toegelaten te worden.quote:Op donderdag 16 juli 2009 19:19 schreef Nexie het volgende:
[..]
GefeliciteerdWist niet dat rechten zoveel aanmeldingen had. Dat wordt waarschijnlijk alleen maar erger met al die mensen die wachten met afronden van hun studie om ook een tweede te kunnen doen
Ik kan mij niet voorstellen dat dit "opzet" is. Zeker niet wanneer je de kamerstukken even leest. (zijn gewoon openbaar in te zien op internet). Plastkerk geeft vrij ferm en duidelijk aan dat het hem er echt om te doen is iedereen één Bachelor en één Master te gunnen en niks meer dan dat.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:59 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Misschien ook wel bewust gedaan. Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat ze hiermee een groep 'afschrikken' die groot genoeg is. Mensen die niet verder denken of kijken dan hun neus lang is. Kunnen de anderen mooi toch twee studies doen. Ik weet niet of het ook zo zal gaan / of dat het idee is, maar het zou wel slecht zijn als dit echt een 'ongelukje' zou zijn. Erg ondoordacht. Dat kan toch bijna niet?
Ja dag ik wil zelf nog twee studies "tegelijkertijd" doen!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:20 schreef GlowMouse het volgende:
Misschien moet je Plasterk een mailtje sturen om hem op deze fout te wijzen.
Het zou natuurlijk kunnen dat ze de mensen die de capaciteiten hebben om twee studies tegelijk te doen niet willen demotiveren, maar ook willen voorkomen dat men een extra studie gaat doen na een studie afgerond te hebben, alleen maar omdat ze eigenlijk te lui zijn om full-time te gaan werken of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:17 schreef Bierie het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat dit "opzet" is. Zeker niet wanneer je de kamerstukken even leest. (zijn gewoon openbaar in te zien op internet). Plastkerk geeft vrij ferm en duidelijk aan dat het hem er echt om te doen is iedereen één Bachelor en één Master te gunnen en niks meer dan dat.
Dat men er over heen kijkt lijkt dus inderdaad oprecht ondoordacht. Of men moet het bij het uitkristaliseren voorzien. Maar ik zie niet in hoe ze dat moeten controleren. Immers mag je van Plastkerk wel twee studies tegelijktijdig doen voor eenmaal collegeld. Ofwel. Je kan onmogelijk controleren of mensen die truuk uithalen.
Wat de wet zoals die er nu ligt eigenlijk nog belachelijker maakt en frauderen alleen maar in de kaart speelt
...quote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:04 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk kunnen dat ze de mensen die de capaciteiten hebben om twee studies tegelijk te doen niet willen demotiveren, maar ook willen voorkomen dat men een extra studie gaat doen na een studie afgerond te hebben, alleen maar omdat ze eigenlijk te lui zijn om full-time te gaan werken of iets dergelijks.
Hoe dan ook, zolang het mogelijk blijft om twee studies tegelijk te doen vind ik het allemaal reuze meevallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |