Die doe ik juist wel altijd in de koelkastquote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:29 schreef deroo het volgende:
Nee. Dat mag niet. Ze rijpen dan niet en de smaak wordt minder.
Geldt trouwens ook voor mango's en meloenen.
of andersomquote:Op vrijdag 3 juli 2009 12:55 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Tropisch fruit in de koelkast (bananen, mango etc)
ander fruit in de fruitschaal...
Nou, dat gaat hier anders primaquote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:59 schreef The_Hives het volgende:
komkommer in de koelkast is ook geen aanrader (of die van mij staat te koud)
`wij hielden onze komkommers altijd in de koelkast. soms waren ze heerlijk zuur, het vruchtvlees was heerlijk sappig. daarna heb ik helaas zulke komkommers niet meer gegetenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:59 schreef The_Hives het volgende:
komkommer in de koelkast is ook geen aanrader (of die van mij staat te koud)
quote:Houdbaarheid en Bewaren van Vruchten of Fruit - Wel of niet in de Koelkast?
Fruit - Vruchten. Bij lage temperaturen wordt rijping en ook bederf van fruit afgeremd. De beste bewaarplaats is dan ook de groente- en fruitla in de koelkast, met uitzondering van:
Exotisch fruit zoals bananen, mango of ananas. Deze kunnen het best bewaard worden op kamertemperatuur.
Rijpe Vruchten: Kersen, Bessen en Tomaten blijven in de koelkast een paar dagen goed. De meeste andere rijpe vruchten zijn drie tot vijf dagen te bewaren bij kamertemperatuur.
Citrusvruchten smaken het lekkerst als je ze bij kamertemperatuur (8 a 10 ºC) bewaart, maar blijven langer -zo’n drie tot vier weken- goed bij een lagere temperatuur.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |