quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 10:04 schreef maok het volgende:@ Bokb. over het voorschot service kosten:
Ik betaal voor 31m2 met 1 persoon ongeveer 50-60 euro gas en 15-20 euro aan elektra 8,75 euro aan water en verder nog wat losse dingetjes. Ik kreeg afgelopen jaar ook nog 200 euro terug ofzo. Dat is trouwens met een blokverwarming (centrale ketels) waar ongeveer 35 kamers op aangesloten zijn. Dat kan dus iets voordeliger per m2 uitpakken dan een ketel voor maar 4 kamers oid.
Maar de energiekosten gaan aankomend jaar omlaag, het zou dus niet logisch zijn dat ze bij jou stijgen.
Ik zou de rekeningen maar eens op gaan vragen van afgelopen jaar en vragen waar die stijging op gebasseerd is. Daar heb je namelijk recht op. Hij moet precies verantwoorden waar het geld van de servicekosten afgelopen jaar aan op gegaan is, is het meer dan het voorschot mag hij het verschil door jullie bij laten betalen, was het minder moet hij het terug geven of verreken met de volgende huurbetaling. Bij ons klopte het een paar jaar geleden niet en toen heeft een buurman alles opgevraagd en hebben alle bewoners een paar honderd euro terug gekregen.
Bedankt!
Maar dat het nu omhoog gaat is omdat we vorig jaar te weinig hadden betaald, hij zei zelf ook al dat we misschien aan het eind van het jaar dan weer wat terug krijgen omdat de prijzen inderdaad dalen.
En de rekening bekijken hebben we niet zo veel aan, al het verbruik word hier samen met het eetcafé beneden gemeten, dus wat wij precies verbruiken kun je niet zien. Wat we nu dus extra moeten betalen is van zijn kant af ook alleen een schatting.
Volgens mijn contract mag hij de voorschotten trouwens niet eens verhogen als er geen specificatie is, maar dat wil ik dan ook weer niet, ik wil best betalen voor wat ik verbruik, maar dan is het wel fijn om te weten wat een beetje een normaal bedrag is.