abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70573747
Inmiddels hebben wij een Saeco espressoapparaat sinds ongeveer 1,5 jaar. In die periode is het apparaat diverse keren naar het servicecentrum in Nederland gestuurd, doordat er diverse keren dezelfde storingen optraden.

Ik heb de medewerker van het Nederlandse servicepunt voorgesteld om een nieuw apparaat te leveren, maar werd verteld dat dit alleen mogelijk is als het apparaat bij een geautoriseerde dealer is gekocht, de webshop waar ik het apparaat had gekocht was dit kennelijk niet. Daarnaast zou het apparaat wel eens uit Spanje of Duitsland geïmporteerd kunnen zijn, waardoor ik respectievelijk naar Spanje of Duitsland zou moeten gaan om recht te hebben op een nieuw apparaat. Tenslotte zou ik alleen recht hebben op een nieuw apparaat als het apparaat drie keer voor reparatie gedurende drie maanden weg geweest zou zijn.

Hier: http://www.consumenteninf(...)/Kopen-in-de-EU#par1

staat het volgende
quote:
Wanneer heeft u recht op geld terug?

Alleen als herstel of vervanging onredelijk hoge kosten voor de verkoper meebrengen, hoeft deze daartoe niet over te gaan. In dat geval, of als herstel of vervanging om een andere reden niet mogelijk of wenselijk is, heeft u recht op:

* Een passende prijsverlaging (dus een korting achteraf).
OF:
* Ontbinding van de koopovereenkomst (het aankoopbedrag terug tegen inlevering van uw aankoop). De verkoper hoeft hiermee niet in te stemmen als het gebrek van geringe betekenis is.

De keuze tussen een prijsverlaging en ontbinding van de koopovereenkomst heeft u ook:

* Als de verkoper te lang wacht met een oplossing.
* Als deze oplossing u ernstige overlast bezorgt.
* Als het artikel al 2 keer is gerepareerd of omgeruild en de klacht is niet verholpen
Wat berust nou eigenlijk op waarheid van het geschetste probleem? Klopt het wat Saeco aangeeft? Dat lijkt mij namelijk vrij sterk.
pi_70573800
Moet je naar de webshop gaan.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  donderdag 2 juli 2009 @ 10:56:24 #3
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70573932
De webshop is verantwoordelijk voor de afhandeling van de garantie, en niet Saeco. Dat ze je helpen is netjes, maar geen verplichting.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_70574031
Bedankt voor de informatie, ik ga eens contact me hun opnemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')