abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70561093
Een paar maanden geleden ben ik begonnen met het verkopen van producten (kleding, telefoontjes) op ebay. Hiervoor gebruikte ik paypal. Zoals de meeste paypal gebruikers weten is er een ontvangstlimiet van 2500 euro per paypal account per jaar.
Als je dit wilt wegwerken moet je bepaalde gegevens (passport, gasrekening enzovoort) opsturen.
Dit wil ik niet doen. (huis staat op me vadersnaam en hij betaalt ook gas water en electra)

Daarom vroeg ik me het volgende af.
Is er een andere website zoals paypal waarmee ik geld van mijn paypal account kan sturen en dan via die site mijn bankrekening?

Zo kan ik meerdere paypal accounts maken (broer en zus helpen) en verder gaan met mijn verkoop.

of is er een andere manier om het limiet te omzeilen?
I wake up after only seeing the beginning of my dream...but I will grasp what happens after that with my arms
pi_70561394
quote:
Als je dit wilt wegwerken moet je bepaalde gegevens (passport, gasrekening enzovoort) opsturen.
Dit wil ik niet doen. (huis staat op me vadersnaam en hij betaalt ook gas water en electra)
Je kan gewoon je passport opsturen, als het goed is accepteren ze ook een telefoonrekening/kopie van je bankafschrift/verzekering/whatever, best even voor mailen om te vragen welke geschikt zijn..

Probleem opgelost :p
  woensdag 1 juli 2009 @ 22:03:03 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70562253
Enig idee hoe je paspoort schrijft?
Verder: TS is bezig met belastingfraude! De Paypal-regels zijn niet voor niets zo ingesteld. En bij fraude gaat je account gewoon op slot. Broer en zus gaan dus ook bijdragen aan de belastingfraude?
M.a.w. houd je gewoon aan de regels.
censuur :O
pi_70565099
Ja sorry van de taal en spelling foutjes (word aan gewerkt)

Maar hoe pleeg ik belastingfraude?
Je mocht geloof ik tot een bedrag van +_ 4000 euro belastingvrij verdienen.
Door de paypal regels kan ik niet meer dan 2500 euro verdienen.

Verder meld ik het iedere jaar hoeveel ik heb verdient als inkomsten uit alternatieve bronnen. (of iets in die buurt.)

Me broer en zus zullen alleen helpen wanneer ik de 2500 euro passeer.

Zij kunnen ook maximaal 2500 op hun rekening krijgen en dat zit ook onder de 4000.
I wake up after only seeing the beginning of my dream...but I will grasp what happens after that with my arms
pi_70567056
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 23:17 schreef nourguy01 het volgende:
Door de paypal regels kan ik niet meer dan 2500 euro verdienen.

Me broer en zus zullen alleen helpen wanneer ik de 2500 euro passeer.

Zij kunnen ook maximaal 2500 op hun rekening krijgen en dat zit ook onder de 4000.
Hoezo stuur je je paspoort niet op en een rekening van je telefoon/whatever op dan?

Dan heb je het hele probleem opgelost, ben je legaal bezig, niet afhankelijk van je broertje/zusjes whatever...

Geloof maar niet dat die constructie die je nou hebt bedacht legaal is hoor...

Als je zowiezo een aardig lopend "bedrijfje" hebt dan moet je zorgen dat dat soort dingen gewoon netjes geregeld zijn.

Ik vind totaal geen reden waarom je het zo op zou lossen...
pi_70567929
Oke,

Dan zal ik het proberen op te lossen door de gevraagde gegevens op te sturen.
Maar mijn vader betaalt alles (ik betaal wel mee) maar het wordt allemaal van zijn naam/bankrekening afgeschreven. (huur,electra,gas)

Wat willen ze met die gegevens doen eigelijk.
Dat is eigelijk wat me het meest dwars zit.
Het is niet alsof paypal een bank is of iets dergelijk.

En de rekeningen die je moet opsturen mogen ook niet online rekeningen zijn.
pi_70568265
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 00:49 schreef nourguy01 het volgende:
Oke,

Dan zal ik het proberen op te lossen door de gevraagde gegevens op te sturen.
Maar mijn vader betaalt alles (ik betaal wel mee) maar het wordt allemaal van zijn naam/bankrekening afgeschreven. (huur,electra,gas)

Dat is eigelijk wat me het meest dwars zit.

En de rekeningen die je moet opsturen mogen ook niet online rekeningen zijn.
Je moet je paspoort en een rekening sturen zodat ze zeker weten dat jij degene bent wie je aangeeft dat je bent...
(Ik durf zo niet te zeggen of ze er wel blij mee zijn met een gas/licht rekening aangezien je die zelf niet betaald)

paypal is btw wel een bank oid :p

Paypal is trouwens van Ebay en heeft geloof ik laatste de 150 miljoen klanten gepasseert, het is zeker te vertrouwen.

Ik heb hetzelfde meegemaak met neteller, een soortgelijk bedrijf, maar dat vooral gebruikt word door pokerspelers, ik denk dat ze gewoon de verplichting hebben om boven een bepaald bedrag de nodige informatie over je moeten hebben.

Je hoeft er echt niet bang voor te zijn dat je allerlei post of ongevraagde rekeningen thuis krijgt, het is een normaal gebeuren.
pi_70568333
Maar misschien dat je even moet mailen of het goed is dat je een kopie stuurt van de rekening van het gas die je pa betaald, ik denk dat ze een rekening van jou moeten hebben van telefoon/verzekering/whatever waar je adres op staat.

Als je verder niks illegaals van plan bent ofzo, is het zeker de moeite waard, dan weet jezelf ook dat je gewoon legaal bezig bent en krijg je alles gewoon keurig op je eigen rekening binnen, dat is natuurlijk ook een gigantisch voordeel!
pi_70569247
Je kan ook andere gegevens sturen. Bel ze anders eens, misschien heeft paypal zelf een goede oplossing.
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:14:20 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70571279
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 23:17 schreef nourguy01 het volgende:
Je mocht geloof ik tot een bedrag van +_ 4000 euro belastingvrij verdienen.
Klopt. Maar dat moet je wel opgeven.
Als jij broer/zus gaat laten helpen geld voor jou te incasseren, wordt het al twijfelachtiger.
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:17:36 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70571354
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 00:49 schreef nourguy01 het volgende:
Fraude voorkomen. Witwassen voorkomen. Voldoen aan EU-regels.
quote:
quote:
PayPal (Europe) S.à.r.l. & Cie, S.C.A heeft een licentie verkregen als een Luxemburgs kredietinstelling zoals gedefinieerd in artikel 2 van de gewijzigde wet van 5 april 1993 op de financiële sector, en valt onder het toezicht van de Commission de Surveillance du Secteur Financier, met vestigingsadres in L-1150 Luxemburg. Aangezien de service beperkt is tot e-geld, dat in het kader van deze wetgeving niet geldt als een stortings- of beleggingsservice, worden de klanten van PayPal niet beschermd door de stortingsgarantieplannen van de Association pour la Garantie des Dépôts Luxembourg (AGDL).
pi_70633645
Lol Remcodelft nu voel ik me echt

Heb paypal gemaild voor de woonbewijs moet ik een bepaalde document opvragen bij de gemeentehuis.
(kost iets van 15 euro werd me verteld,)
En ik heb net mijn id gescant en geupload.

Er werd me ook verteld dat ze de documenten pas bekijken nadat ik de limiet heb gehaald. (maar dat al bijna het geval.)

Wat ik raar vind is er is een optie om te uploaden en er is een optie om te faxen.
Moet ik beide doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')